MN83 Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 I morgen er det ul pĂ„ meg!!!! HĂ„per sĂ„ ekstremt pĂ„ et lite hjerte som bankerâ€ïž Er det flere av dere som skal? Jeg fĂ„r det dekt siden jeg har hatt MA og SA tidligere. Ukene gĂ„r sĂ„ sakte opp til 12 ukerđ± regner med vi alle klarer Ă„ slappe av nĂ„r babyen sparker fra seg i 2 trimesterđ
Lykkeligmamma:) Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 SĂ„ spennende, masse lykke til đđ  Jeg skal pĂ„ tidlig ul pĂ„ fredag. Jeg er jo ca to uker kortere pĂ„vei enn deg. Er litt i grenseland for om vi kan se et bankende hjerte. Kjenner jeg gruer meg litt pga d, for om d er for tidlig Ă„ se sĂ„ blir man jo bare ekstra bekymra. Jeg fĂ„r tidlig ul og full oppfĂžlging pga kompliserte svangerskap og to livmor(er) SĂ„ det er mest for Ă„ se hvilken side det ligger pĂ„ denne gangen. Neste uke hadde de stengt, og to uker etter d igjen er vi pĂ„ feire, derfor sĂ„ tidlig :@ Noen som vet hvilken dag etter befruktning hjertet starter slĂ„? Lest bĂ„de dag 21.22 og 25. Er det dag 25 er det samme dag som ul hvis jeg tar rett av el dag. Men litt usikker pĂ„ dagene rundt el. Fikk positiv test tre dager pĂ„ rad, negativ pĂ„ ettermiddagen dag tre sĂ„ d er vel el dagen?  Du mĂ„ fortelle oss hvordan d gĂ„r đ
MN83 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2015 Tenk at jeg fikk se et lite hjerte som banketâ€ïž For en lykkeđ Hun mĂ„lte meg en uke kortere enn jeg hva jeg trodde selv, noe som ikke er sĂ„ uvanlig ifĂžlge henne. Da er jeg i uke 6 og fikk altsĂ„ se en liten plommesekk med noe hvitt som banketđ hun lovte meg ingenting, men sa at det ikke var noe tvil om at hjertet slođđ» SĂ„ da senker jeg skuldrene mine og skal ta vare pĂ„ det lille frĂžet vĂ„rtđ
Sjeva Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Tenk at jeg fikk se et lite hjerte som banket†For en lykke Hun mÄlte meg en uke kortere enn jeg hva jeg trodde selv, noe som ikke er sÄ uvanlig ifÞlge henne. Da er jeg i uke 6 og fikk altsÄ se en liten plommesekk med noe hvitt som banket hun lovte meg ingenting, men sa at det ikke var noe tvil om at hjertet slo SÄ da senker jeg skuldrene mine og skal ta vare pÄ det lille frÞet vÄrt SÄ kjekt! †Skal selv inn pÄ ul neste uke. HÄper pÄ gode nyheter. Men har en magefÞlelse pÄ at jeg er for tidlig inne. Time will show. Nyt resten av dagen!
MN83 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2015 Tusen takkđ Lykke til kjĂŠre deg! NĂ„ har jeg bare 4 dager igjen Ă„ jobbe fĂžr vi reiser pĂ„ ferie, kanskje og forhĂ„pentligvis siste ferien med bare oss 3 i familienâ€ïž
Mia2010<3 Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hei! Jeg hadde mensen sist 5 juni, og har syklus pÄ 35 dager. Skal pÄ tidlig ul pÄ tirsdagen..tror dere det er hÄp for at jeg kan se et bankende hjerte? Lykke til alle sammen
MN83 Skrevet 16. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2015 Jeg fikk bĂ„de se og hĂžre hjertelyd i dag. 6 +2 uker er jeg. Det er vel i slutten av uke 5 hjertelyden kan hĂžres. Jeg trodde selv jeg var over 7uker sĂ„ dermed trodde jeg at det var enkelt, men sĂ„ ble jeg jo satt langt tilbake og da var jeg sĂ„nn sett heldig som fikk se detđ
MN83 Skrevet 17. juli 2015 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2015 Hvordan gikk det med deg i dag Lykkeligmamma? SĂ„ spent pĂ„ Ă„ hĂžreâ€ïž
Lykkeligmamma:) Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Hei! đ Her gikk d veldig fint! Bankende â€ïž, og jeg slapper endelig litt av ifht alt. Ble datt frem tre dager og ny ul dato 12/3, men litt usikker pĂ„ om det kan stemme sĂ„ vi fĂ„r se. LĂ„ i min lille livmor, men vi krysser d vi har for at dette gĂ„r veien uansett â€ïž Regner med det blir ks 6 uker fĂžr termin, sant god oppfĂžlging og hyppige ul. Skal tilbake om tre uker đ
Loveheart Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Jeg var pÄ ul 5+5, fikk se et bankende hjerte. De fant det bÄde med vanlig ul og innvendig ul:) Fant ogsÄ enda en svart sirkel som var litt mindre enn den andre. Dette kunne vÊre en som hadde festet seg litt sent. Noen som har sett det samme pÄ ul?
MN83 Skrevet 17. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2015 SĂ„ fint Ă„ hĂžre Lykkeligmammaâ€ïž Da er det bare Ă„ vente og glede seg til vi nĂ„r uke 12đ
Mars-mamma⥠Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Jeg vil og! Noen som vet hvor det er lettest for meg Ä ta privat ultralyd? Skien/Arendals-omrÄdet?
sofi2016 Skrevet 18. juli 2015 #13 Skrevet 18. juli 2015 Da var var tidlig ul gjennomfÞrt i dag. I fÞlge mine beregninger skulle jeg vÊre rundt 6+3, men legen mente jeg var noe kortere pÄ vei. Mellom 5 og 6 uker ifht. mÄlene pÄ fostersekken.  Vi hÞrte ikke hjertet, men hun sa at hun sÄ bevegelse. SÄ da fÄr vi stole pÄ det. Jeg ble ikke helt klok pÄ den skjermen :-)  OgsÄ sa hun at vi skulle komme tilbake om én uke. Slipper til og med Ä betale for neste kontroll. Noe jeg syntes er heeelt ok. (Hadde sikkert gjort det hvis ikke..) Som min samboer sa; 1200,- er 6,5 dyre minutter :-)  SÄ fÄr vi bare krysse fingrene og smÞre oss med tÄlmodighet en uke til....
Parasollâïž Skrevet 18. juli 2015 #14 Skrevet 18. juli 2015 Da var var tidlig ul gjennomfĂžrt i dag. I fĂžlge mine beregninger skulle jeg vĂŠre rundt 6+3, men legen mente jeg var noe kortere pĂ„ vei. Mellom 5 og 6 uker ifht. mĂ„lene pĂ„ fostersekken.  Vi hĂžrte ikke hjertet, men hun sa at hun sĂ„ bevegelse. SĂ„ da fĂ„r vi stole pĂ„ det. Jeg ble ikke helt klok pĂ„ den skjermen :-)  OgsĂ„ sa hun at vi skulle komme tilbake om Ă©n uke. Slipper til og med Ă„ betale for neste kontroll. Noe jeg syntes er heeelt ok. (Hadde sikkert gjort det hvis ikke..) Som min samboer sa; 1200,- er 6,5 dyre minutter :-)  SĂ„ fĂ„r vi bare krysse fingrene og smĂžre oss med tĂ„lmodighet en uke til.... Det var god service og god oppfĂžlging. Var pĂ„ ul uke 5 + noen dager sist svangerskap, var ikke lett Ă„ se noe der nei.. Lykke til neste uke igjen đ
Mia2010<3 Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 Hei var pÄ tidlig ul i dag. Han sÄ fostersekken og sa at alt sÄ fint ut, men at d var litt tidlig Ä se hjertet, men skal tilbake om et par uker
mamma_til_gutt Skrevet 21. juli 2015 #16 Skrevet 21. juli 2015 Hei var pÄ tidlig ul i dag. Han sÄ fostersekken og sa at alt sÄ fint ut, men at d var litt tidlig Ä se hjertet, men skal tilbake om et par uker Spennende! Hvor langt pÄ vei er du?
Mia2010<3 Skrevet 21. juli 2015 #17 Skrevet 21. juli 2015 Jeg var 5/6 uker sa han.. Etter mensberegninga mi er jeg snart 7 uker, men det kan jo ha skjedd noen dager seinere, eller at det tok litt tid fĂžr det festet seg
Sjeva Skrevet 21. juli 2015 #18 Skrevet 21. juli 2015 Jeg var 5/6 uker sa han.. Etter mensberegninga mi er jeg snart 7 uker, men det kan jo ha skjedd noen dager seinere, eller at det tok litt tid fÞr det festet seg Da kan det hende at det er for tidlig for meg ogsÄ. Vet du ca nÄr du hadde EL?
Boknerden Skrevet 21. juli 2015 #19 Skrevet 21. juli 2015 Har ett spĂžrsmĂ„l, jeg var hos legen til blodprĂžve for en uke siden. Fikk svar pĂ„ fredag, og terminen var da 4. Mars :-) Men lurer pĂ„ nĂ„r du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten pĂ„ tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjĂžr de det pĂ„ ordinĂŠr ul? Er ny i dette gamet, sĂ„ kommer nok noen "dumme" spm fra meg đ
mamma_til_gutt Skrevet 21. juli 2015 #20 Skrevet 21. juli 2015 Har ett spĂžrsmĂ„l, jeg var hos legen til blodprĂžve for en uke siden. Fikk svar pĂ„ fredag, og terminen var da 4. Mars :-) Men lurer pĂ„ nĂ„r du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten pĂ„ tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjĂžr de det pĂ„ ordinĂŠr ul? Er ny i dette gamet, sĂ„ kommer nok noen "dumme" spm fra meg đ Endelig termin setter pĂ„ ordinĂŠr ultralyd ca uke 18. Man kan ofte fĂ„ indikasjon pĂ„ tidlig ul, men ofte oppdateres ikke helsekortet da, fordi det strengt tatt har liten betydning dersom avviket ikke er sĂ„ stort
Mia2010<3 Skrevet 21. juli 2015 #21 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har en syklus pÄ 35 dager, og min siste mens startet 5 juni. Da var egglÞsninga 25/26 juni :-) nÄr hadde du egglÞsning?
Boknerden Skrevet 21. juli 2015 #22 Skrevet 21. juli 2015  Har ett spĂžrsmĂ„l, jeg var hos legen til blodprĂžve for en uke siden. Fikk svar pĂ„ fredag, og terminen var da 4. Mars :-) Men lurer pĂ„ nĂ„r du blir "satt frem/tilbake"? Er det enten pĂ„ tidlig ul hvis man har det, og hvis ikke, gjĂžr de det pĂ„ ordinĂŠr ul? Er ny i dette gamet, sĂ„ kommer nok noen "dumme" spm fra meg đ Endelig termin setter pĂ„ ordinĂŠr ultralyd ca uke 18. Man kan ofte fĂ„ indikasjon pĂ„ tidlig ul, men ofte oppdateres ikke helsekortet da, fordi det strengt tatt har liten betydning dersom avviket ikke er sĂ„ stort Okei, tusen takk for svar đ
Boknerden Skrevet 21. juli 2015 #23 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har en syklus pĂ„ 35 dager, og min siste mens startet 5 juni. Da var egglĂžsninga 25/26 juni :-) nĂ„r hadde du egglĂžsning? Min var rundt 8 juni, noe som ogsĂ„ stemmer med unnfangelsen đ Jeg har hatt syklus pĂ„ 28 dager de fem siste mnd fĂžr jeg ble gravid đ Legen min regnet ut pĂ„ en slags skive, og sa det igjen da blodprĂžven kom tilbake đ
Fru Boble Skrevet 22. juli 2015 #24 Skrevet 22. juli 2015 I dag var vi pĂ„ tidlig ul. Vi hĂžrte og sĂ„ det lille hjertet slĂ„ †Det var sĂ„ uvirkelig og fint. Er 8+0 i dag i fĂžlge mine beregninger ut fra siste mens. Han mĂ„lte seg frem til 7+6 sĂ„ det stemmer ganske bra đ vi skal tilbake i uke 12 for Ă„ sjekke at alt er bra.
Hoppetau Skrevet 22. juli 2015 #25 Skrevet 22. juli 2015 I dag var vi pĂ„ tidlig ul. Vi hĂžrte og sĂ„ det lille hjertet slĂ„ †Det var sĂ„ uvirkelig og fint. Er 8+0 i dag i fĂžlge mine beregninger ut fra siste mens. Han mĂ„lte seg frem til 7+6 sĂ„ det stemmer ganske bra đ vi skal tilbake i uke 12 for Ă„ sjekke at alt er bra. Gratulerer đđ  Gleder meg til fĂžrste ul. Skal til legen i morgen. Men vet ikke om jeg fĂ„r tidlig ul. Men jeg hĂ„per det đ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ