Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Høres jo helt voldsomt ut... Anonymous poster hash: cdac8...5c4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Haste sectio heter det. Anonymous poster hash: 2f5df...edb
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Katastrofe sectio haster enda mer enn haste sectio. Da står det kun om få minutter før mor/barn får alvorlige skader/dør. Anonymous poster hash: 1da32...86c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde tydeligvis et katastofe-snitt. 12 min fra de ringte på alarmen til babyen var ute. De tok seg ikke tid til å vaske hverken seg selv eller meg. Både jeg og babyen var veldig dårlig. Alt gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: f5a86...a28
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Det er veldig voldsomt. Det er gjerne snakk om minutter/sekunder før mor eller barn kan få varige men eller i verste fall dø. I slike tilfeller er det rett i narkose. De kan ikke vente på at bedøvelse skal virke. Ikke sikkert de får tid til å vaske seg ordentlig en gang. Anonymous poster hash: ae273...093
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Høres jo helt voldsomt ut... Anonymous poster hash: cdac8...5c4 Ja, litt voldsomt er det jo også. En bruker slike titler for å klassifisere. Anonymous poster hash: 0e473...553
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Jeg husker det ble ropt inne på fødestua da alarmen ble trykt på, at ungen skal være ute innen 5 minutter. Mer husker jeg ikke før jeg kom til meg selv noen timer senere. Det var katastrofesnitt... Alt gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: afb4a...98e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt. Det var krise, hjertet til babyen sluttet å slå og han måtte ut med en gang. De hadde ikke tid til å vaske eller klargjøre noe, klærne ble revet av meg og jeg ble holdt fast på operasjonsbordet for å få narkose. Tok under 10 min fra det ble oppdaget til babyen var ute men han døde. Har slitt med PTSD i etterkant, så ja, dette er voldsomt. Anonymous poster hash: 74337...5dc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde tydeligvis et katastofe-snitt. 12 min fra de ringte på alarmen til babyen var ute. De tok seg ikke tid til å vaske hverken seg selv eller meg. Både jeg og babyen var veldig dårlig. Alt gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: f5a86...a28 12 minutter er faktisk lang tid i et slikt tilfelle. Målet er 5-6 min. Altså halvparten så kort tid, som de brukte på deg Anonymous poster hash: fe263...d5a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt. Det var krise, hjertet til babyen sluttet å slå og han måtte ut med en gang. De hadde ikke tid til å vaske eller klargjøre noe, klærne ble revet av meg og jeg ble holdt fast på operasjonsbordet for å få narkose. Tok under 10 min fra det ble oppdaget til babyen var ute men han døde. Har slitt med PTSD i etterkant, så ja, dette er voldsomt. Anonymous poster hash: 74337...5dc Kan jeg spørre, hva var grunnen til at hjertet stoppet? Ble det obduksjon? Gikk dere videre med saken? Forferdelig trist det som har skjedd 😢 Anonymous poster hash: fe263...d5a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde tydeligvis et katastofe-snitt. 12 min fra de ringte på alarmen til babyen var ute. De tok seg ikke tid til å vaske hverken seg selv eller meg. Både jeg og babyen var veldig dårlig. Alt gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: f5a86...a28 12 minutter er faktisk lang tid i et slikt tilfelle. Målet er 5-6 min. Altså halvparten så kort tid, som de brukte på deg Anonymous poster hash: fe263...d5a 6 min brukte de på meg. Siste jeg husker er noen som sa "nei, vi har ikke tid til å vaske, vi må bare skjære" Anonymous poster hash: 36ea4...f6b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde tydeligvis et katastofe-snitt. 12 min fra de ringte på alarmen til babyen var ute. De tok seg ikke tid til å vaske hverken seg selv eller meg. Både jeg og babyen var veldig dårlig. Alt gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: f5a86...a28 12 minutter er faktisk lang tid i et slikt tilfelle. Målet er 5-6 min. Altså halvparten så kort tid, som de brukte på deg Anonymous poster hash: fe263...d5a 6 min brukte de på meg. Siste jeg husker er noen som sa "nei, vi har ikke tid til å vaske, vi må bare skjære" Anonymous poster hash: 36ea4...f6b Da snakket vi katastrofesectio! Ikke 12 minutter... Anonymous poster hash: fe263...d5a
petitt Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Med et hastesnitt eller akuttsnitt rekker de å sette spinalbedøvelse, med katastrofesnitt er det så liten tid at man må legge mor i full narkose da alt må gå veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #14 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde hastesnitt, det betyr vel egentlig bare at snittet ikke var planlagt på forhånd. Ingenting hastet så veldig, god stemning, hyggelige folk, jeg fikk spinalbedøvelse og ungen ble forløst. Ved et katastrofesnitt står det om liv. Da går alarmknappen, mor blir hevet i narkose og ungen forløst på få minutter. Anonymous poster hash: e21aa...899
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #15 Skrevet 13. juli 2015 Det ble klassifisert som katastrofesnitt. De prøvde å sjekke om de kunne ta babyen med tang først, og så måtte vi deretter flyttes en etasje. Var veldig sremmende. Jeg hadde store smerter og pusteproblemer, babyen hadde farlig lav hjertelyd. Fikk full narkose. Ingen forberedelse. Hilsen meg som brukte 12 min. Anonymous poster hash: f5a86...a28
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #16 Skrevet 13. juli 2015 Det ble klassifisert som katastrofesnitt. De prøvde å sjekke om de kunne ta babyen med tang først, og så måtte vi deretter flyttes en etasje. Var veldig sremmende. Jeg hadde store smerter og pusteproblemer, babyen hadde farlig lav hjertelyd. Fikk full narkose. Ingen forberedelse. Hilsen meg som brukte 12 min. Anonymous poster hash: f5a86...a28 Du brukte vel ikke 12 min? 😏 Dårlig jobb av det sykehuset der, bruke 12 min på katastrofesectio er altfor dårlig! Anonymous poster hash: fe263...d5a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 Katastrofesnitt på meg også. Seteleie som gikk galt. Baby satt fast og hjertelyden forsvant, og jeg fikk en heftig stigning på crp. Så da ble det alarmknapp og full fart avgårde. Jeg var derimot våken da, hadde fått epidural i forkant som er vanlig ved setefødsel, og jeg hadde en jordmor som så for seg at dette ikke kom til å gå. 8 minutter fra de trykket på knappen og til baby var ute. Anonymous poster hash: 0f7f8...2fc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #18 Skrevet 13. juli 2015 Det ble klassifisert som katastrofesnitt. De prøvde å sjekke om de kunne ta babyen med tang først, og så måtte vi deretter flyttes en etasje. Var veldig sremmende. Jeg hadde store smerter og pusteproblemer, babyen hadde farlig lav hjertelyd. Fikk full narkose. Ingen forberedelse. Hilsen meg som brukte 12 min. Anonymous poster hash: f5a86...a28 Du brukte vel ikke 12 min? 😏Dårlig jobb av det sykehuset der, bruke 12 min på katastrofesectio er altfor dårlig! Anonymous poster hash: fe263...d5a Men nå gikk det vel bra, så da trenger du ikke å gjøre hi utrygg på sykehuset sitt bare fordi du har et slags merkelig behov for å markere revir. Anonymous poster hash: 9551c...bc1
nurantowen Skrevet 13. juli 2015 #19 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt med andre. Hun var stjernekikker, og lå litt skjevt med hodet ned i bekkenet. Mislykka tang og vakuum, og da hjertelyden forsvant, sprang de med senga nedover gangen. De sto allerede klare på operasjon, likevel gikk det 13 minutter fra alarmen gikk til ungen var ute. Hadde epidural fra før, men de hadde ikke tid til å fylle på, så fikk narkose.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #20 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt. Det var krise, hjertet til babyen sluttet å slå og han måtte ut med en gang. De hadde ikke tid til å vaske eller klargjøre noe, klærne ble revet av meg og jeg ble holdt fast på operasjonsbordet for å få narkose. Tok under 10 min fra det ble oppdaget til babyen var ute men han døde. Har slitt med PTSD i etterkant, så ja, dette er voldsomt. Anonymous poster hash: 74337...5dc Kan jeg spørre, hva var grunnen til at hjertet stoppet? Ble det obduksjon? Gikk dere videre med saken? Forferdelig trist det som har skjedd 😢 Anonymous poster hash: fe263...d5a Babyen ble obdusert ja, men noen klar konklusjon kom de ikke frem til 😔 saken er tatt videre til både NPE og Fylkesmannen har opprettet tilsynssak. NPE har konkludert med at sykehuset gjorde en feil som gjorde at babyen døde. Anonymous poster hash: 74337...5dc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #21 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde hastekeisersnitt, så de hadde god tid til å ordne spinalbedøvelse osv. Men det slo meg som ganske rart at man må fraktes så langt for å komme til operasjonssalen fra fødestua. Vi måtte vente på ledig heis og de trillet meg et lite stykke. På tross av at mi fødestue lå nærmest heisen. Noen ganger står det jo om sekunder, og da er det litt rart at ikke operasjonssaler ligger i nærheten av føden? Men kanskje de har egne nødheiser? Samtidig så var mitt snitt midtpå natta, så jeg vil nesten tro at ventetida på heis er lenger på andre tidspunkter.. Anonymous poster hash: d9691...a7e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #22 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde hastekeisersnitt, så de hadde god tid til å ordne spinalbedøvelse osv. Men det slo meg som ganske rart at man må fraktes så langt for å komme til operasjonssalen fra fødestua. Vi måtte vente på ledig heis og de trillet meg et lite stykke. På tross av at mi fødestue lå nærmest heisen. Noen ganger står det jo om sekunder, og da er det litt rart at ikke operasjonssaler ligger i nærheten av føden? Men kanskje de har egne nødheiser? Samtidig så var mitt snitt midtpå natta, så jeg vil nesten tro at ventetida på heis er lenger på andre tidspunkter.. Anonymous poster hash: d9691...a7e Uten at jeg helt husker, så var operasjonssalen rett borti gangen, i samme gang som fødestuene. Dette var på HUS. Anonymous poster hash: 0f7f8...2fc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #23 Skrevet 13. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt. Det var krise, hjertet til babyen sluttet å slå og han måtte ut med en gang. De hadde ikke tid til å vaske eller klargjøre noe, klærne ble revet av meg og jeg ble holdt fast på operasjonsbordet for å få narkose. Tok under 10 min fra det ble oppdaget til babyen var ute men han døde. Har slitt med PTSD i etterkant, så ja, dette er voldsomt. Anonymous poster hash: 74337...5dc Kan jeg spørre, hva var grunnen til at hjertet stoppet? Ble det obduksjon? Gikk dere videre med saken? Forferdelig trist det som har skjedd 😢 Anonymous poster hash: fe263...d5a Babyen ble obdusert ja, men noen klar konklusjon kom de ikke frem til 😔 saken er tatt videre til både NPE og Fylkesmannen har opprettet tilsynssak. NPE har konkludert med at sykehuset gjorde en feil som gjorde at babyen døde. Anonymous poster hash: 74337...5dc Så forferdelig trist! Håper sykehus får en ordentlig smekk på fingrene, slikt skal faktisk ikke skje! Håper det går bedre med dere, og at dere klarer å være sterke sammen ❤️ Anonymous poster hash: fe263...d5a
pip pip Skrevet 14. juli 2015 #24 Skrevet 14. juli 2015 Jeg hadde katastrofesnitt. Lillemor lå med armen over hodet og da vannet gikk kom navlesnoren i klem. De løp mot operasjonsstua mens jordmor satt mellom bena mine med hånda langt opp der for å holde unna navlesnoren. Haha, må ha sett komisk ut. Full narkose ble gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå