Gå til innhold

Hvis noen her har et alvorlig sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kreft el, men et barn soner multifunksjonshemmet barn, som eg veldig krevende. Har dere noen gang tenkt at det beste hadde vært om barnet fikk slippe, eller vil dere at det skal leve lengst mulig.

Er selv gravid, og jobber med sterkt funksjonshemmede barn, og er livredd for å få det selv

Anonymous poster hash: cb218...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt på at dine tanker kan være støtende for andre?

Anonymous poster hash: 4717a...56d

Skrevet

Det kommer jo an på så mye. Jeg kjente ei multifunksjonshemmet jente. Hun døde da hun var 19. Mange trøstet seg med at det var godt hun fikk slippe. Jeg opplevde det ikke slik. JentA hadde et tilsynelatende godt liv selv om hun hverken kunne se, høre, spise eller bevege seg. Jeg ønsker selvsagt ikke at barna mine skulle bli som henne, men det hadde ikke vært verdens undergang heller. Andre miltifunksjonshemmede jeg har møtt i midt liv har der i mot hat mye smerter, dårlig regulert epilepsi og slimproblematikk. De har hat så gode liv de har kunnet med sine forutsetninger. Hvem kan si at de hadde vært bedre for dem å ikke leve? Ikke jeg i hvert fall.

Anonymous poster hash: 8eb81...a3b

Skrevet

Jeg jobber selv med barn med spesielle behov,og har et nært samarbeid med flere foreldre. Noen klarer aldri gi slipp,andre ønsker at barna skal få slippe.

Et av mine egne barn var alvorlig syk noen år og vi var ofte på barneavdelingen på Rikshospitalet. Der ble jeg kjent med en mor som håpet at barnet snart fikk slippe,barnet ville aldri bli eldre enn max ett år. Så vi mennesker tenker og ønsker forskjellig.

Anonymous poster hash: 1c934...4ea

Skrevet

Nei, det har den ikke. Hadde jeg fått beskjed at barnet jeg bærer er funksjonshemmet, så hadde jeg tatt abort. Er også det støtende?

Skrevet

Nei, det har den ikke. Hadde jeg fått beskjed at barnet jeg bærer er funksjonshemmet, så hadde jeg tatt abort. Er også det støtende?

Ja.

Skrevet

Ja.

Ikke mitt problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...