Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Min var i karibien Anonymous poster hash: ece13...82b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 På hytta. Med robåt, garn, fiskestenger og lange, lyse sommerkvelder. 😊 Anonymous poster hash: 08aa9...639
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Kommer jo an på settingen og selskapet. Tror Malawi, Australia, Svalbard og Japan topper listen. Anonymous poster hash: 40cec...a29
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Tja... Det årets or vi kjørte Oslo-Molde-Bodø tur/retur på 5 uker. Med telt. Norge har MYE å by på og har ikke ønsket utenlandsferie etter den turen Anonymous poster hash: 272ce...78f
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Liker meg på hytta, ønsker ikke å dra utenlands om sommeren. Regn og dårlig vær gjør meg ingen ting. Beste ferieturen var på cruice til Færøyene og Island i oktober. Midt i det værste uværet. Vi hadde vind med orkan styrke på veien, snøstorm på Island osv. Vi koste oss alle sammen. Pappa på tur med barn og barnebarn. Nå skal det vel sies at vi ikke er de helt vanlige turistene, så uvær er for oss spennende, gøy å se og føle på vær, og naturopplevelser får vi uansett vær. Om det blir opplevelser for livet komme ann på innstillingen. Vi viste det ikke var varmt, stille og helt perfekt. For oss var det perfekt, selv med småbarn på båt i orkan. Anonymous poster hash: 2a115...c51
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Hytten! Med fjellturer, bading i fjellvann, kanopadling, fisking, lange gode kvelder rundt bålpannen og godt selskap. Møter hverdagen utgiver og opplagt! Finnes ikke bedre ferie enn det.... Anonymous poster hash: 6ab26...e54
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Alle feriene i barndommen, på campingen til mine besteforeldre. Anonymous poster hash: 8a141...8ce
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Juleferien i Thailand, men om sommeren foretrekker jeg hytta i Kragerø ☺ Anonymous poster hash: 67eec...77e
tante grusom master of law Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Dominikanske republikken. Dro dit helt solo da jeg var 17. Veldig fin ferie.
Miamimom Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Må si Karibien - men det er nok delvis fordi vi giftet oss den dagen vi dro ☺ Ellers elsker jeg Paris..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Egypt Anonymous poster hash: a53df...c6e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Min var for lenge siden i campingvogna vi lånte av mormor. Husker ennå at vi satt i forteltet men vi hørte regnet dryppet på taket, vi lekte med andre barn og fikk nye ferievenner og at vi fikk kjøpe vår egen lille pizza som vi fikk spise fra pappesken! Stor stas på 80-tallet. Ungene her vil kun på hytta! Anonymous poster hash: a2e81...f1b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #14 Skrevet 13. juli 2015 Som barn: Til fjells på en god gammeldags hytte, ute å gikk i fjellet hver eneste dag <3 Som kjæreste: 2,5 uker i Kroatia, fine fjellturer, nasjonalparken, strender og ikke minst den herlige kulturen og historien der Som familie: Reise med Campingvogn rundt i landet vårt, Hunderfossen er et must hver eneste år, ellers varierer det en del, men det er jo så mye fint å oppleve her i landet <3 Anonymous poster hash: 28f97...7f7
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2015 #15 Skrevet 13. juli 2015 Fineste ferien var i barndommen ute hos mormor! Mine beste barndomsferier var i alle fall hos mormor og morfar, helt enig! Som voksen: Amsterdam, Syd-India, Valdres... det er så mange fine plasser.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #16 Skrevet 13. juli 2015 3 ukers tur til phuket thailand, sammen med hele svigerfamilien. lang fly tur & litt for mange mellomlandinger men så fort vi kom fram var det himmel riket aldri spist så mye god mat, eller kosa meg så mye på feire før. hjalp naturligvis at shopping sentret var kjempe stort & at vi ellers tok det ganske rolig, noen aktiviteter men mest strand/basseng soling Anonymous poster hash: d7432...3f4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 Som barn: sommerene hos mormor! Som voksen har jeg tre: 1. Maldivene (PARADIS!!!!!!!) med mannen, fornying av ekteskapsløfter For et sted! For en mat! *SUKK* 2. New York med ene datteren min 3. Dubai med mannen min og tanten min Anonymous poster hash: 52606...151
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #18 Skrevet 13. juli 2015 Alle sommerene på Hvaler når jeg var liten :-) India Mosambik Mexico Turer i fjellet med barna 4 x interrail Mye å ta av :-) Anonymous poster hash: a64ba...0df
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #19 Skrevet 13. juli 2015 Galapagos-øyene Kuna Yala (San Blas øyene) i det Karibiske hav utenfor kysten av Panama Belize Anonymous poster hash: 1124e...6ab
VictoriaS Skrevet 13. juli 2015 #20 Skrevet 13. juli 2015 Paleochora på Kreta for noen år siden, et lite tettsted med vakre mennesker, hærlig god mat og flott arkitektur.. Vakre og tropiske Elafonisi beach ligger bare en liten båttur/flott biltur unna
Leirha Skrevet 13. juli 2015 #21 Skrevet 13. juli 2015 Kjøretur gjennom Frankrike og leie av et landsbyhus i en liten fransk landsby nær rivieraen.Utrolig fantastisk.
Pengetreet Skrevet 13. juli 2015 #23 Skrevet 13. juli 2015 Både i barndommen og som voksen: Mormor i Nord-Norge. Sitte på trappa med rabarbra og sukker og kjenne lukten av hav og myr. Mate naboens morløse lam. Gå i marka og plukke blåbær, moltebær og krekling og lage syltetøy og saft. Sitte ved et fiskevann halve natta i midnattssol og servere nystekt ørret til frokost ti resten av gjengen. Nå har veien gjennom bygda blitt nasjonal turistvei og flokker av bobiler står på den fancye nye oppstillingsplassen rett ved mormors potetland . For all del, jeg ser jo at verden ikke kan stå stille og utviklingen bringer med seg nye inntekter for en skranten kommuneøkonomi, men jeg tillater meg å være både nostalgisk og gammemodig romantisk og påpeke: Noe er borte, for godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå