Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Er gravid i uke 38, og er så sliten!!! Har et barn på 2 år og 10 mnd som sliter meg fullstendig ut! Aktivitetsnivået og behovet er ekstremt, barnehagen er steng, været er elendig, og alle naboer og lekekamerater er på ferie. Huset er et totalkaos av leker og rot, lydnivået er ekstremt fra 07 - 19. Skulle ønske jeg hadde bittelitt av den energien... Tips til hva vi kan fylle dagene med? Bor i Trondheim. PS: har bekkenløsning så lekeland osv. utgår.... Anonymous poster hash: d5299...d10
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Da hadde jeg lånt bort barnet til noen. Eventuellt sendt far ut med barnet og kost meg hjemme selv!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Her må far hjelpe til. Hva med å høre om gutten kan være hos besteforeldre et par dager? Anonymous poster hash: ee450...1d6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Besteforeldre, tanter, onkler, far (??) Andre nære venner og familie som kunne tenke seg å sitte barnevakt Nå gir jeg deg tillatelse å spørre noen pent om å gi deg fri Hadde jeg vært en nær venninne så hadde jeg med glede stilt opp Anonymous poster hash: 5e60c...4bc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Føler med deg. Var i samme posisjon som deg i fjor, men da var min ett år yngre enn din er nå. Høyt og lavt hele dagen, jeg var bundet til rullestol om jeg skulle ut og vi bodde i andre etasje.. Så var totalt avhengi av hjelp for å komme meg ned og ut. Jeg måtte ty til tv titting for mini og jeg hatet meg selv for det. Jeg lot mini få leke i sandkassen vi lagde til på balkongen og hadde oversikt fra vinduet på stua der jeg lå i sofaen. Men når det var dårlig vær ville ikke mini ut, så da prøvde jeg å tegne, male og bake mest mulig. Å si at far skal ta med ungen ut eller å bare låne vekk ungen er ikke bare bare for alle. Her har far jobb i familiebedriften og det er han som driver firmaet utad og jobber MYE. Han drar før vi står opp og er hjemme en time før barna legger seg stort sett hele uken pluss ofte helg. Å låne bort ungen, dam må man ha noen å låne bort til. Farsfamilien jobber også i firmaet og selv om de jobber på kontoret betyr det ikke at de ikke jobber mye. Min mor jobber turnus og ugunstige tider, mens resten bor for langt unna til å ha ungen noen timer. Lykke til Anonymous poster hash: 75927...19d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Har det likedan. Har en på snart 5 og en på 2 år og 10 mnd. Er selv høygravid og utslitt. Minste er ekstremt krevende. Barna krangler og sloss og minste hører ikke. Hyler og skriker, roter og ødelegger ting hele tiden. Han viø ingenting og alt er feil. Pappan er verdens mest utolmodige menneske og takler trass og barnas støynivå ekstremt dårlig så han kjefter en del om dagen desverre. Det blir da til at jeg ikke ber han ta seg av de og heller gjør det selv. Orker ikke sur gubbe i tillegg. Her er trøsten at det går over og at det ikke er lenge igjen til fødsel. Men skal bli godt for både mor og barn når barnehagen åpner igjen etter ferien :-p Når det er sagt så koser vi oss også sammen en del :-) Anonymous poster hash: 78e64...e77
Violeta Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Har det på samme måte! En på 2,5, en på 9 og en på 11. Mannen jobber, jeg har bekkenløsning og ligger/sitter hele dagen, så toåringen må dessverre se på tv eller være med storesøsknene. Synes litt synd på dem som må leke så mye med han, men de skjønner at mamma ikke kan.. Skal låne bort hele gjengen til besteforeldrene noen dager nå, evig takknemlig! Skal sove og hvile
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Enda en av grunnene til at jeg ikke fatter at folk skal få barn så sykt tett. Og det at det blir bedre når babyen kommer... Da måtte jeg le litt inni meg. En baby og en krevende to åring. Hurra... Far må jo bare stille mer opp, både nå og når babyen kommer. Regner med dere var to om å skaffe barn? Anonymous poster hash: 0df90...432
Leirha Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Jeg kan forstå deg veldig godt, er noenlunde i samme situasjon.Høygravid, alene hjemme med en på 2 år en på 7 år og en som blir 18år nå, vet ærlig talt ikke hvem som er mest krevende, men tror det er "snart" 18åringen. Hvis jeg i det heletatt skal få ham hjem må jeg sitte oppe til 1-2 for å hente ham (går ikke buss på sommertid her), og ungene står opp alt fra 5-6 om morgenen, jeg er helt utslitt.Men dette var ventet, så jeg tror at jeg har vørt innstilt på det gjør det bedre, litt ihvertfall. Mannen er på jobb. De minste har fri 5 uker sammenhengende, to uker igjen nå.Ingen venner er hjemme, og det er begrenset hva vi kan ta oss til...Ikke akkurat mye sommervær her på vestlandet heller. Jeg har ikke bekkenløsning, så det har blitt litt lekeland, og strand når det har vært fint være, som er 1 gang i uken ca. Vi går mye ut på lekeplass, lange turer klarer jeg lite av. Svømmehallen er kun åpen 2 ganger i uken, så vi prøver å besøke den også. Nei lange dager. Heldigvis har jeg et bra svangerskap, ellers så hadde jo ikke dette gått.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Er gravid i uke 38, og er så sliten!!! Har et barn på 2 år og 10 mnd som sliter meg fullstendig ut! Aktivitetsnivået og behovet er ekstremt, barnehagen er steng, været er elendig, og alle naboer og lekekamerater er på ferie. Huset er et totalkaos av leker og rot, lydnivået er ekstremt fra 07 - 19. Skulle ønske jeg hadde bittelitt av den energien... Tips til hva vi kan fylle dagene med? Bor i Trondheim. PS: har bekkenløsning så lekeland osv. utgår.... Anonymous poster hash: d5299...d10 Været er jo kjempefint 😎 sol og 30 grader i skyggen 😧 Anonymous poster hash: 1a274...d35
Violeta Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Enda en av grunnene til at jeg ikke fatter at folk skal få barn så sykt tett. Og det at det blir bedre når babyen kommer... Da måtte jeg le litt inni meg. En baby og en krevende to åring. Hurra... Far må jo bare stille mer opp, både nå og når babyen kommer. Regner med dere var to om å skaffe barn? Anonymous poster hash: 0df90...432 Bekkenløsningen forsvinner forhåpentligvis når babyen er ute og mammaen kan bevege seg igjen (dog med baby på armen) og barnehagen åpner igjen i august så toåringen får lekt seg i litt mer spennende selskap på dagtid Vil ikke si at 2-3 år mellom barna er så "sykt tett" jeg da? Enig i at far må ta i et tak, men når kommende storebror/søster har ferie og far jobber sier det seg selv at det meste faller på mor.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 herregud stakkars deg da Anonymous poster hash: 8ccb3...894
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Jeg kjenner meg veldig igjen! Hadde det sånn for 3år siden, og husker det som grusomt! Det som funket her, var å ta han med til barnevennlige steder. kjørte ofte til et stort turområde her, der det er lekeplass, fotballbane og masse stier. Her kunne han løpe fritt, og var ikke så mye man måtte passe på. Nesten som å la en hund slippe båndtvang På ettermidagene var vi ofte på lekeplassen og fotballbanen her hjemme, Der kunne han løpe fritt og sparke ball, eller ha andre ting som var gøy. Jeg satte meg ofte ned, mens han løp rundt. Såpebobler, vannleker, krabbeleting, gullgraving, fotball osv er ting som kan holde han litt opptatt i en liten stund. Er verre nå, når han er 2,5år, og broren er 5år.. De leker veldig fint sammen, men de kan egle og krangle.. Ikke lett om en av dem får besøk av lekekamerat, for da blir den andre sjalu og ødelegger. Føler meg som reneste FN til tider.. Anonymous poster hash: 2cb81...de6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Er gravid i uke 38, og er så sliten!!! Har et barn på 2 år og 10 mnd som sliter meg fullstendig ut! Aktivitetsnivået og behovet er ekstremt, barnehagen er steng, været er elendig, og alle naboer og lekekamerater er på ferie. Huset er et totalkaos av leker og rot, lydnivået er ekstremt fra 07 - 19. Skulle ønske jeg hadde bittelitt av den energien... Tips til hva vi kan fylle dagene med? Bor i Trondheim. PS: har bekkenløsning så lekeland osv. utgår.... Anonymous poster hash: d5299...d10 Været er jo kjempefint sol og 30 grader i skyggen Anonymous poster hash: 1a274...d35 Kanskje der du bor, men det er ikke gjeldende for hele landet, utrolig nok.... Anonymous poster hash: aa97b...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå