Gå til innhold

middag til 25 stk, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lage i store mengder?! Og hvordan?

Anonymous poster hash: 8fdde...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gryterett er jo greit når det blir så mange. Ha salat, ris/potetmos og rundstykker ved siden av.

Skrevet

Lasagne, med salat og hvitløksbrød, evt tomatbrød :)

Skrevet

Suppelapskaus er kjempeenkelt til så mange.

Stek opp kjøttdeigtil 25 stk, så ville jeg ha tatt ca. 2, 5 -3 kg. Sleng i ei diger gryte eller i flere små. Stek 6-8 løk til de er blanke og hiv oppi til kjøttet. Ha på 10-12 poser frossen lapskausblanding, vann så det godt og vel dekker og 10-15 terninger kjøttbuljong. Smak til med salt og pepper. Om du vil er det også veldig godt med finstrimlet sommerkål, små blomkålbuketter og andre nye sommergrønnsaker i. 

Server i dype tallerkener med flatbrød, godt brød og smør ved siden av.

Skrevet

Nå ble jeg sulten! Mange gode forslag :spise: Ellers vil jeg foreslå at alt som kan lages i forveien som dessert, marinader osv blir gjort 1-3 dager i forveien. Ellers er det viktig med nok mat. Salat kan ordnes kvelden før, samme med annet forarbeid hvor man ordner det som kan ordnes, hakkes, skjæres og som settes kjørlig. Det som vi pleier å gjøre er å lage i stand mye forskjellig, type salater (italiensk, potet, enkel osv), couscous, weinerpølser (2-3 per pers), roastbiff, laks, eggerøre, reker m/tilbehør, tapas.. ja mye rart så folk kan velge selv hva de ønsker. Avsluttes med 2-3 desserter og et par store kaker evnt mektige. 

Anonymous poster hash: 90f85...6b7
Skrevet

Rull kyllingfile i egg og kavring. Disse legges på en klatt smør på ett stekebrett i stekeovnen. Godt med salat til. Poteter eller båtpoteter + hvitløksbrød til. Yammi ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...