Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Alkoholreklame er jo som kjent forbudt i Norge. Er det da lovlig når man skriver om feTen og viser bilder derfra, og også vise bilder av produkter (som til vanlig inneholder alkohol), og så skrive hvilket firma drikkevarene kommer fra? 'ØL FRA BUDWEISER', 'DRINKER FRA ABSOLUT VODKA', 'SJAMPANJE FRA MUMM' står det under hvert bilde av produktene. Det står ikke noe om at de er sponset av disse merkene, men hvorfor ellers skulle de gidde å vise bilder av produktene og skrive produktnavnene. Lurer også om de skatter av denne inntektsfordelen. Er dette lovlig? Anonymous poster hash: 1f58d...01b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Alkoholreklame er jo som kjent forbudt i Norge. Er det da lovlig når man skriver om feTen og viser bilder derfra, og også vise bilder av produkter (som til vanlig inneholder alkohol), og så skrive hvilket firma drikkevarene kommer fra? 'ØL FRA BUDWEISER', 'DRINKER FRA ABSOLUT VODKA', 'SJAMPANJE FRA MUMM' står det under hvert bilde av produktene. Det står ikke noe om at de er sponset av disse merkene, men hvorfor ellers skulle de gidde å vise bilder av produktene og skrive produktnavnene. Lurer også om de skatter av denne inntektsfordelen. Er dette lovlig? Anonymous poster hash: 1f58d...01b FeTen=festen Anonymous poster hash: 1f58d...01b
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 (endret) Så bra at du skrev dette Det minner meg på at jeg ... 1) skal kjøpe "Elle" før jeg reiser på ferie. 2) skal koooose meg med Mumm på ferie. Den er supergod! En av mine favoritter - anbefaler denne på det varmeste. 3) At jeg skal kjøpe med en flaska Absolut og en sixpack med Bud hjem. Kjekt å ha en flaske Absolut i huset til drinker ... og det smaker herlig men en kald Budweiser på en varm sommerdag. Endret 13. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Ha ha. Morsomt. Reklamen virker mao. Jeg er ikke alkohol motstander altså, men jeg syntes man skal følge regler i samfunnet. Dersom det er forbudt å reklamere for alkohol (noe jeg også bidro til 🙈, så skal man ikke gjøre det dersom noe skal beskattes, så kan man ikke snyte fellesskapet for det. Noen som kan bidra med en oppklaring av lover og regler her? HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Ha ha. Morsomt. Reklamen virker mao. Jeg er ikke alkohol motstander altså, men jeg syntes man skal følge regler i samfunnet. Dersom det er forbudt å reklamere for alkohol (noe jeg også bidro til 🙈, så skal man ikke gjøre det dersom noe skal beskattes, så kan man ikke snyte fellesskapet for det. Noen som kan bidra med en oppklaring av lover og regler her? HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b Hva med en mail til Signy eller forbrukerombudet?
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Ha ha. Morsomt. Reklamen virker mao. Jeg er ikke alkohol motstander altså, men jeg syntes man skal følge regler i samfunnet. Dersom det er forbudt å reklamere for alkohol (noe jeg også bidro til 🙈, så skal man ikke gjøre det dersom noe skal beskattes, så kan man ikke snyte fellesskapet for det. Noen som kan bidra med en oppklaring av lover og regler her? HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b Hva med en mail til Signy eller forbrukerombudet?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Ha ha. Morsomt. Reklamen virker mao. Jeg er ikke alkohol motstander altså, men jeg syntes man skal følge regler i samfunnet. Dersom det er forbudt å reklamere for alkohol (noe jeg også bidro til 🙈, så skal man ikke gjøre det dersom noe skal beskattes, så kan man ikke snyte fellesskapet for det. Noen som kan bidra med en oppklaring av lover og regler her? HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b Hva med en mail til Signy eller forbrukerombudet? Signy syntes selvsagt det er innafor, for ellers hadde hun ikke gjort det. Ikke lenge siden sist hun lot seg sponse (follow the money): http://www.nrk.no/kultur/elle-redaktor_-ja_-det-var-dior-som-betalte-1.12022130 Ville høre her inne først om dette er lovlig før jeg evt melder fra. Er det forbrukerombudet, presseforbundet og/eller skattemyndighetene som er rette instans? presseforbundet Anonymous poster hash: 1f58d...01b
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Ha ha. Morsomt. Reklamen virker mao. Jeg er ikke alkohol motstander altså, men jeg syntes man skal følge regler i samfunnet. Dersom det er forbudt å reklamere for alkohol (noe jeg også bidro til 🙈, så skal man ikke gjøre det dersom noe skal beskattes, så kan man ikke snyte fellesskapet for det. Noen som kan bidra med en oppklaring av lover og regler her? HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b Hva med en mail til Signy eller forbrukerombudet? Signy syntes selvsagt det er innafor, for ellers hadde hun ikke gjort det. Ikke lenge siden sist hun lot seg sponse (follow the money): http://www.nrk.no/kultur/elle-redaktor_-ja_-det-var-dior-som-betalte-1.12022130 Ville høre her inne først om dette er lovlig før jeg evt melder fra. Er det forbrukerombudet, presseforbundet og/eller skattemyndighetene som er rette instans? presseforbundet Anonymous poster hash: 1f58d...01b Tror jeg ville ha startet med forbrukerombudet
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Helsedirektoratet forvalter alkohollovgivningen og er klageinstans. For at det skal falle inn under reklameforbudet, må Elle ha hatt til hensikt å øke omsetningen for produsentene (noe som ikke virker helt usannsynlig, men som er vanskelig å bevise). Men hør med helsedirektoratet. Anonymous poster hash: 7408e...dfc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Helsedirektoratet forvalter alkohollovgivningen og er klageinstans. For at det skal falle inn under reklameforbudet, må Elle ha hatt til hensikt å øke omsetningen for produsentene (noe som ikke virker helt usannsynlig, men som er vanskelig å bevise). Men hør med helsedirektoratet. Anonymous poster hash: 7408e...dfc Takk 😊 HI Anonymous poster hash: 1f58d...01b
Collette Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Så bra at du skrev dette Det minner meg på at jeg ... 1) skal kjøpe "Elle" før jeg reiser på ferie. 2) skal koooose meg med Mumm på ferie. Den er supergod! En av mine favoritter - anbefaler denne på det varmeste. 3) At jeg skal kjøpe med en flaska Absolut og en sixpack med Bud hjem. Kjekt å ha en flaske Absolut i huset til drinker ... og det smaker herlig men en kald Budweiser på en varm sommerdag. Hva er Mumm? Noe jeg bør smake?
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Så bra at du skrev dette Det minner meg på at jeg ... 1) skal kjøpe "Elle" før jeg reiser på ferie. 2) skal koooose meg med Mumm på ferie. Den er supergod! En av mine favoritter - anbefaler denne på det varmeste. 3) At jeg skal kjøpe med en flaska Absolut og en sixpack med Bud hjem. Kjekt å ha en flaske Absolut i huset til drinker ... og det smaker herlig men en kald Budweiser på en varm sommerdag. Hva er Mumm? Noe jeg bør smake? Mumm er en sekt. Jeg drikker den når jeg er i Tyskland. Har aldri sett den i Norge. Den er nyyyydelig og kommer i mange ulike varianter. https://www.mumm-sekt.de/home/
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Spør inne på underforumet "rampelyset" inne på Kvinneguiden, der er det mange med peiling. Anonymous poster hash: 97c10...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå