Gå til innhold

Kan dette være vannkopper?


Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 4-5 dagene har datteren min på halvannet år vært veldig sutrete, tidvis hatt feber (dog ikke veldig høy), sovet dårlig på nettene og hun har også hatt en del løs avføring, selv om det ikke har vært diareaktig.

 

Jeg tenkte først at det måtte være nye jeksler på gang, da hun var omtrent slik sist omgang med jeksler. Hun har ikke hatt feber i dag eller i går, men i går kveld oppdaget jeg at hun hadde noen røde prikker i nakken. Jeg trodde først det var snakk om myggstikk, men nå har hun fått røde prikker på hele ryggen og hele magen, og noen få prikker på armene og beina. Prikkene er ganske lyse av farge. Det ser ikke ut til å være væske i dem, men de stikker litt opp fra huden, slik at man kjenner dem når man stryker fingeren over huden. Kan dette være vannkopper, eller er dette noe helt annet? I dag har hun stort sett vært blid, men litt sutrete i ettermiddag. Nå sover hun tilsynelatende godt, bortsett fra at hun hoster innimellom.

 

Burde jeg dra til lege med dette? Jeg har jo hatt vannkopper selv en gang, og jeg husker det som mye verre enn dette, med både verre prikker og mye dårligere allmenntilstand. Men dette er vel sikkert veldig individuelt.

 

Anonymous poster hash: 45335...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg så på huden hennes nå, ser det faktisk bedre ut. Hun har fortsatt prikker over hele ryggen og magen, men det ser ut til at fargen på dem har falmet litt. Kanskje dette er en reaksjon på noe hun har spist? Hun har ikke prøvd noe nytt i matveien i det siste, men allergier kan vel dukke opp plutselig.

 

Hun har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så meslinger er vel utelukket.

 

Anonymous poster hash: 45335...ac4

Skrevet

Jenta her har hatt vannkopper nå, de var ildrøde, med væske i midten, så mer gulhvit ut enn hvite, og de stakk ut som en kvise. Startet i hodebunnen, etterfulgt av hele kroppen.. Hvor mange blemmer osv varierer jo en del.

Men hun var ikke type syk i det heletatt, litt mer sutrete første to dagene med blemmene.. Men det var alt..

Storebror har en vannkopp lignende blemme på haka, fikk den noen dager etter hun fikk vannkopper, men det er bare den, så vi vet ikke om det er snakk om vannkopper ell noe annet



Anonymous poster hash: 13155...8c6
Skrevet

De trenger ikke bli så syke av vannkopper, men utslettet er ganske lett å kjenne igjen. Begynner som små kviser, utvikler seg til små vannblemmer og får til slutt skorpe på.

 

Er det vannkopper er du nok ikke i tvil i morgen, da bør de være tydelig væskefylt.

 

Anonymous poster hash: 2ba5b...c6e

Skrevet

Høres mer ut som den 4. eller 5. barnesykdom eller 3-dagers feber eller noe sånt (husker ikke hva de forskjellige heter 😁). Vannkopper gir hos de fleste store, væskende blemmer som klør som besatt og er fryktelig plagsomme :)

Skrevet

Da jeg så på huden hennes nå, ser det faktisk bedre ut. Hun har fortsatt prikker over hele ryggen og magen, men det ser ut til at fargen på dem har falmet litt. Kanskje dette er en reaksjon på noe hun har spist? Hun har ikke prøvd noe nytt i matveien i det siste, men allergier kan vel dukke opp plutselig.

 

Hun har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så meslinger er vel utelukket.

 

Anonymous poster hash: 45335...ac4

Kan være en reaksjon på noe, eller eventuelt sol/varme som utgjør det, om dere har slikt vær nå om dagen.

 

Anonymous poster hash: 13155...8c6

Skrevet

Dersom det er vannkopper blir det blærer på prikkene!

 

Hun kan ikke rett og slett ha hatt et varmeutslett da??

 

Anonymous poster hash: dccdd...4e9

Skrevet

Høres mer ut som den 4. eller 5. barnesykdom eller 3-dagers feber eller noe sånt (husker ikke hva de forskjellige heter ). Vannkopper gir hos de fleste store, væskende blemmer som klør som besatt og er fryktelig plagsomme :)

Trenger ikke være det, jenta vår har ikke vært plaget i det heletatt.

 

Anonymous poster hash: 13155...8c6

Skrevet

Dersom det er vannkopper blir det blærer på prikkene!

 

Hun kan ikke rett og slett ha hatt et varmeutslett da??

 

Anonymous poster hash: dccdd...4e9

Varmeutslett...hmm. Nå er det ikke så varmt i den landsdelen vi bor i, selv om vi er midt i juli, og det er svalt og godt på rommet hennes. Så da er vel kanskje det utelukket?

 

 

 

Anonymous poster hash: 45335...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...