Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 3åringen ville gå å legge seg :/ Anonymous poster hash: fde6d...eb3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Hvem bestemmer..... Anonymous poster hash: e7332...929
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Hæ? Er det ikke bare å legge ungen da? Anonymous poster hash: cbbee...fa6
Ziva Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Du ventet vel ikke på at en 3åring skal legge seg. Du legger ungen!
*Miss Marple* Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Har det noen gang i historien skjedd at en treåring har gått og lagt seg frivillig og på eget initiativ? Hvorfor følger du ikke i seng?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har selvfølgelig lagt henne og sagt god natt. Hun er bare ikke spesielt interessert i å bli liggende så jeg går inn og ut hvert 5.minutt og sier: nå må du sove, nå må du legge deg, nå er det nattan osv. Anonymous poster hash: fde6d...eb3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Sett deg ved siden av henne til hun sovner. Ikke la henne vinne kampen.
*Miss Marple* Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Ok, sånn ja. Da må du bare holde ut har nettopp vært gjennom en lignende periode her. Vær konsekvent, så går det over til slutt.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Sånn holdt min også på, til slutt brølte jeg: NÅ LEGGER DU DEG! Kanskje ikke så pedagogisk, men ungen la seg fint etter det. Anonymous poster hash: fac1b...382
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Sånn holdt min også på, til slutt brølte jeg: NÅ LEGGER DU DEG! Kanskje ikke så pedagogisk, men ungen la seg fint etter det.Anonymous poster hash: fac1b...382 Ja, det er nok greia det, skrem dem så de ikke tør annet enn å adlyde. Anonymous poster hash: 88ce2...8f3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Helt klart slitsomt når det kommer slike perioder.. Prøvd å sette deg ned å lese bok for henne, så sitte stille og lese for deg selv? Gjorde all forskjellen her i huset.. Gikk fra å ha to små som i perioder kom ut igjen flere turer, til å ha barn som sovner med oss i rommet, og sover til morgenen etter Vi sluttet å lese på senga, laget en liten lesekrok ved soveroms døra til ungene, hvor vi startet å lese for de, når boka var ferdig lest sa vi natta, ga de en siste nattakos og satte oss ned med en bok, leste til vi var sikre på at de sov.. I starten tok det sin tid, men det gikk sakte over.. Etter en stund sovnet de før vi var ferdig med å lese historie for de, og det har vi beholdt nå.. Så til natta leser vi eventyr uten å lage masse stemmer og bevegelser, viser heller ikke bildene i boka, mens på dagtid er det vanlig lesestund.. Gjorde all forskjellen her! 2 år siden vi startet med det, og det er herlig, vi gikk fra opp til 4 timer med leggetid, til 20 minutter maks Anonymous poster hash: 80cc1...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå