Gå til innhold

Barn som dukker opp rett før middag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har en kompis som dukker opp rett før middagstider stadig vekk. Bor et stykke unna, så moren setter han bare av her. Synes det er litt merkelig, men det er kanskje bare meg?

Er kanskje greit å avtale det når ungene skal spise middag andre steder. Har 5 barn selv, så har som regel beregnet mat i forhold til de. Hadde selvsagt vert annerledes om jeg viste det kom ekstra til middag. 

Anonymous poster hash: 0a14a...76f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg bare sagt at vi skal spise nå så du kan leke på rommet i mens..

Anonymous poster hash: c7c1c...5e6

Skrevet

Vi har en nabo som alltid kommer ved middagstider, han sier det rett ut at maten smaker så godt hos oss😂😂 Ja ja ungen får jo mat innimellom, men jeg sier like ofte at han må vente til vi er ferdig eller gå hjem så lenge.... veit at middags rutinene der i heimen er ganske på halv tolv....

Anonymous poster hash: 297f5...934

Skrevet

Ring moren og be henne hente han, si det som det er. Dere skal spise middag og har ikke beregnet mat til han.

Skrevet

Kanskje best å ta det opp med moren hans..

Anonymous poster hash: 98030...bc5

Skrevet

Sier som regel at han må vente på rommet. Men, tenker liksom det blir litt rart når moren hans ikke henter han før i 6-7 tiden. Blir jo mange timer uten mat. Får ta det opp med moren neste gang jeg møter henne. HI

Skrevet

Kanskje de har dårlig råd og synes sønnen kunne fått litt middag? Server han litt :)

Anonymous poster hash: eca87...a3f

Skrevet

Kanskje de har dårlig råd og synes sønnen kunne fått litt middag? Server han litt :)

Anonymous poster hash: eca87...a3f

De har ikke dårlig råd. Er ikke alltid jeg har beregnet ekstra mat, og ikke alltid jeg vet han dukker opp heller. HI

Skrevet

Server han litt? Du som skriver det, hvor mange barn har du? hi har 5 barn! Nei, hadde gitt han brødskive eller noe om han var sulten. Eller sett om det var noe igjen, men ville snakket med moren ja.

Anonymous poster hash: b3afa...920

Skrevet

Altså, når kompisen bor så langt borte at han må kjøres og hentes, så tenker jeg at det er naturlig at det avtales besøk på forhånd. Er litt anderledes med de som bor så nærmt at de kan sendes hjem på egenhånd hvis det ikke passer. Dette hadde jeg nok tatt opp med moren hans!

Anonymous poster hash: 36946...e38

Skrevet

Hvor gammel er barnet? For her avtaler vi alltid besøk på forhånd, av de som bor litt unna. Barna er 8 år. Og da har jeg selvfølgelig ekstra middag. Men kommer det barn med kort vei hjem rett før middag, så får de bare hvis det er ekstra mat. Ellers må de vente på rommet.

Anonymous poster hash: 4b016...34e
Skrevet

Vi har en nabo som alltid kommer ved middagstider, han sier det rett ut at maten smaker så godt hos oss😂😂 Ja ja ungen får jo mat innimellom, men jeg sier like ofte at han må vente til vi er ferdig eller gå hjem så lenge.... veit at middags rutinene der i heimen er ganske på halv tolv....

Det vet at han ikke får middag hjemme, og likevel nekter du ham ofte mat hos dere? Da skulle jeg vært FATTIG for å nektet et barn mat, og selv DA hadde jeg delt maten med dette barnet..

Anonymous poster hash: 322e8...601

Skrevet

Det vet at han ikke får middag hjemme, og likevel nekter du ham ofte mat hos dere? Da skulle jeg vært FATTIG for å nektet et barn mat, og selv DA hadde jeg delt maten med dette barnet..

Anonymous poster hash: 322e8...601

Skrevet

Sier som regel at han må vente på rommet. Men, tenker liksom det blir litt rart når moren hans ikke henter han før i 6-7 tiden. Blir jo mange timer uten mat. Får ta det opp med moren neste gang jeg møter henne. HI

Kan vel hende han har spist middag før han kom, og at moren ikke vet at dere spiser akkurat da? Eller finnes det er universalt middagstidspunkt som gjelder for alle? Når er det i såfall?

Anonymous poster hash: 32dca...bd6

Skrevet

Hva skjer om hun lemper av ungen utenfor dere og dere ikke er hjemme? Får han tak i moren sin eller klarer han å gå hjem selv da? Om besøket ikke er avtalt og vi skal spise middag tar vi ikke i mot besøk. Da sier vi bare at våre kan komme ut når vi er ferdige å spise

Anonymous poster hash: 09ee5...fce

Skrevet

Vet hun om det da? Ble litt irritert på ei venninne en gang for hun gikk rundt og var sur for at jeg alltid sendte ungene mine bort for å leke med hennes barn når de hadde middag. Men vi har middag klokken halv sju, så hvordan skulle jeg vite at de spiste klokken fire. Hun sendte dem jo aldri hjem igjen, så jeg regnet med det gikk bra at de kom.

Anonymous poster hash: 68527...056

Skrevet

Vet hun om det da? Ble litt irritert på ei venninne en gang for hun gikk rundt og var sur for at jeg alltid sendte ungene mine bort for å leke med hennes barn når de hadde middag. Men vi har middag klokken halv sju, så hvordan skulle jeg vite at de spiste klokken fire. Hun sendte dem jo aldri hjem igjen, så jeg regnet med det gikk bra at de kom.

Anonymous poster hash: 68527...056

Vil tro det er langt flere som spiser klokken fire enn halv syv....

Anonymous poster hash: c8e9b...125

Skrevet

Vi spiser i tre-halv fire tiden. Guttene er 9 år. Har mobil så avtaler seg i mellom om det passer. Kan jo selvsagt hende at han har spist litt før han kommer. Kommer som regel før klokken to. 

Skal ta en prat med moren hans. Selvsagt får barna ha med en venn å spise, men er liksom greit å vite det på forhånd. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...