Gå til innhold

Kollega hjernevasker meg

Anbefalte innlegg

Gjest Flikk
Skrevet

Startet i ny jobb i fjor, nå ansettes det en mann som jeg kjenner fra før fordi vi gikk på samme skole. Pratet med han tilsammen 5 ganger kanskje, det var nok til at jeg brøt kontakten. Men nå skal vi plutselig jobbe sammen. Har pratet med daglig leder om det, så vi jobber ikke på samme avdeling, men kommer likevel til å omgås nå og da.

Lurer på hva som er galt med han. Han var først positiv og forteller varmt om andre mennesker, han vant tilliten min. Så slår han om å forteller negativ sladder om disse menneskene slik at jeg begynner å tvile på disse menneskene. Fant ut han han vrir på sannheten og blåser det ut av proporsjoner, noen ganger forteller han ting som ikke er sant i det hele tatt. Han konfronterte meg om noe jeg hadde sagt (som var en vri på sannheten, så det ble en løgn) rett opp i ansiktet mitt foran mange mennesker, så ble helt forvirra og satt ut. Har gått forbi han i skolekorridoren, der ser han helt fjern ut i blikket og gråaktig i ansiktet, og kvikner til og ser tilstedeværende ut med en gang jeg sa hei. Når han satt og pratet med klassekamerater, de fortalte historier og slikt, så hadde han alltid en historie som overgikk deres historie, og ganske overdrevet og hørtes ikke sant ut. Han ble veldig upopulær. Han gikk mye alene.

Jeg følte at jeg ble fanget i et garn når vi pratet sammen, der det så ut som han nøt at jeg trodde på han med et intenst blikk og lurt smil, at jeg virket usikker. Det føltes som han kødda det helt til i hodet mitt.

Jeg sa ifra til han en gang, husker ikke hva jeg sa, men han ble veldig satt ut. Pratet med andre som kjente han, de sa han er bare stakkarslig og helt ufarlig og at han ikke var noe å bry seg om. Men han fanger meg fordi jeg er nok svak og naiv. Redd han skal oppsøke meg fordi han får en makt over meg.

Er det noen som kjenner igjen dette? Eller som vet hva som feiler han? Er han psykopat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det nok du som er litt ute å sykler. Du høres litt spesiell ut, egentlig. Jeg skjønner ikke halvparten av hva du prøver å formidle?

Mener du at han er psykopat fordi han var fraværende i en korridor? Og fordi han sladrer om andre???

Anonymous poster hash: 3782c...e45

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Sannsynligvis ikke psykopat, men mytoman. De elsker å bli trodd og å manipulere andre med løgner, det gir dem et kick som nærmest er fysisk. Det er veldig typisk at de overgår andre når det fortelles anekdoter. Hadde en sånn studie"venninne"; når jeg hadde magesmerter, hadde hun livmorkreft. Når jeg hadde en hårføner som kortsluttet, så hadde hennes lampe eksplodert i et gnistfokk. Og så videre.

Hold avstand fra ham og jatt med når han snakker, la det gå inn det ene øret og ut det andre. Ikke gi ham "mat".

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Det var en slik dame som kom til oss på jobb for noen år siden. Hun jobba heldigvis ikke på samme avdeling som jeg, men ryktene gikk jo.

Hun måtte være hjemme flere dager fordi datteren hadde brekt noe, fant i ettertid ut at d ikke stemte, hun hadde hatt kreft og måtte ha parykk, neida, ikkeno kreft viste det seg. Toppen ble når hun også sa hun var til utredning for MS.... En hjelpepleierkollega som fortalte meg alt dette da jeg kommenterte hvor fort denne dama ble husvarm...

Såbegynte hun å stjele fra jobb... Påsto også hun hadde fagbrev i omsorgsarbeiderfaget. Neida, det var løgn...

Ufattelig at arbeidsgiver ikke anmeldte henne. De så en løsning i å få et annet bosenter til å ansette henne....

Ja, hvorfor ikke bare flytte problemet bort herfra, og la noen andre løse problemet.

Denne damen var så manipulerende og flink til å prate for seg at hun slipper unna med det meste. Men alle der jeg jobber kjenner hvordan hun egentlig er, og liker henne ikke.

Det beste er å holde seg unna slike, de kan virkelig skape problemer...

Anonymous poster hash: 3967a...4b7

Skrevet

Du er redd for at han skal oppsøke deg fordi han får en makt over deg? Dette og resten høres mest ut som lettere paranoide vrangforestillinger...

Skrevet

Meget mulig fyren er en underlig skrue og ikke bør tas alvorlig, men reaksjonen er likevel ikke i samsvar.

Gjest Flikk
Skrevet

Ok, det er greit. Dette er sårende og jeg skjemmes.

Skrevet

Ok, det er greit. Dette er sårende og jeg skjemmes.

Hva er sårende og hva skjemmes du over?

Anonymous poster hash: 3782c...e45

Skrevet

Du er redd for at han skal oppsøke deg fordi han får en makt over deg? Dette og resten høres mest ut som lettere paranoide vrangforestillinger...

Har du noengang hatt med en ekte psykopat å gjøre? Det har jeg og jeg kan godt forstå hva HI skriver.

Anonymous poster hash: 07e6f...933

Skrevet

Hvis mannen skal jobbe på en annen avdeling, kommer du vel ikke til å se så mye til ham? Det vil være unaturlig at han kommer til din avdeling, så ikke tenk deg frem til problemstillinger før det i det hele tatt oppstår. De aller fleste bekymringer vi har blir det ingen ting av. Om han skulle oppsøke deg får du sørge for å være travel og opptatt med noe. Unngå ham for alt det er verdt.

Anonymous poster hash: 776cd...bb9

Gjest Flikk
Skrevet

Takk for støtte:) det er planen å unngå han.

Det er vondt når andre skriver ting som ikke er vel ment. Det er Lett for noen å sitte bak en skjerm å skrive sin mening om et menneske de ikke kjenner.

Gjest Flikk
Skrevet

Her er det nok du som er litt ute å sykler. Du høres litt spesiell ut, egentlig. Jeg skjønner ikke halvparten av hva du prøver å formidle?

Mener du at han er psykopat fordi han var fraværende i en korridor? Og fordi han sladrer om andre???Anonymous poster hash: 3782c...e45

Du mener jeg er spesiell i negativ forstand vil jeg anta. jeg ble først såret. Så tenkte jeg litt etter, at jeg er spesiell, og det ser jeg ingenting galt med. Noe jeg har som jeg ikke ser hos deg (ut fra dette ene innlegget ditt) er sympati. Jeg kan også dømme deg ut fra ett innlegg siden du synes det er greit å dømme meg ut fra et. Og hvis du ikke skjønner hva jeg mener så la være å svare å gå til neste. Det finnes sikkert mye annet interessant her inne

Skrevet

Mannen virker spesiell og teit, men du virker litt kort og kanskje altfor lettpåvirkelig? Det er jo sånn at man må ta ting andre sier med en klype salt rett som det er. Tror du må prøve å bli litt tøffere og litt mer kritisk til ting du hører.

Anonymous poster hash: 8f0bf...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...