Gå til innhold

Noen med Rosacea(hudlidelse) her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen produkter du vil anbefale, et merke du synes fungerer for deg? Hudpleieserie? Finnes det noe bra forum man kan få mer eller mindre gode råd?

Anonymous poster hash: f0018...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk den diagnosen i vår. Var hos en hudlege i Spania og fikk beskjed om å bruke salven Rozex morgen og kveld hver dag etter å ha rengjøring ansiktet. Til det bruker jeg Anti Blemish solution facewash fra clinique. Har blitt utrolig mye bedre!! Men dette er jo kronisk, så stress, sol, klimaforandringer og hormonforandringer (fikk skikkelig ille utbrudd etter siste fødsel) kan raskt gi meg stygt utbrudd igjen.

Tror oppfølging av hudlege er det viktigste. Men nå er jeg jo ganske "ny" i det her, så jeg føler ikke jeg kan noe særlig om det.

Så jeg håper flere svarer på tråden din!!

Hva gjør du selv da?

Anonymous poster hash: 27043...29c

Skrevet

Jeg bruker hudpleieserien La Roche-Posay som du får kjøpt på apoteket. Det er en serie for oss med rosacea, og jeg er veldig fornøyd :) Pass på i forhold til krydret mat og for mye sol,det kan trigge utbrudd.

For gode råd kan du se på denne siden.

http://www.rosacea.no

Skrevet

Hudserien fra La Roche Posay bruker jeg også, og det holder det stort sett i sjakk. Rosex inneholder antibiotika, så den har jeg kun brukt ved utbrudd. Vær forsiktig med alkohol, sterk mat og stress. Jeg bruker også ansiktskrem med faktor fra La Roche Posay og ikke annen krem med parfyme o.l. Bruker til vanlig serumet. Dette har gjort at jeg nesten aldri har utbrudd lenger 😊

Anonymous poster hash: f386a...8ab

Skrevet

Er under utredning ennå. Har til nå brukt et liniment som heter Elocon, det er en form for steroider. Det hjelper ved utbrudd.

Anonymous poster hash: 0fa29...d8d

Skrevet

Takk for svar!

Har hatt det mer eller mindre i 10 år. Men gikk nok lenge og trodde det var en form for kviser fordi det er det det ligner på. Gikk til hudlege til slutt og fikk diagnosen men ikke så mye info. Vet ikke om det er veldig forskjellig fra person til person når det gjelder triggere, har ikke merket noe spesielt med det er fordi jeg har hatt litt utbrudd jevnt over hele tiden. I de siste månedene har det blusset opp noe og spredd seg noe, kan være fordi man er mer i sola. Jeg har ikke prøvd Rosex så det må jeg få tak i.

HI

Anonymous poster hash: f0018...898

Skrevet

Vær forsiktig med bruk av rosex i solen da det kan gi pigmentflekker pga antibiotika.

Anonymous poster hash: f386a...8ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...