Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Altså fra de var en uke gamle? På sykehuset sa de 2 ganger i uka holder, og det gjør det nok også Men synes det er så fint å legge inn i kveldsstellet, og da våkner den lille litt ordentlig også. Hvor ofte badet du din? Er det negativt på noen måte å bade babyen oftere enn 2 ganger i uka? Anonymous poster hash: a902c...177
Lille krøll Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Hun badet ikke før hun var 4 mnd. Da startet vi på babysvømming så da ble det 1 gang i uken. Er jo ikke positivt med var vann for huden hver dag.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Hver 3. dag, sånn cirka. :-) Anonymous poster hash: fd0cc...673
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Hun badet ikke før hun var 4 mnd. Da startet vi på babysvømming så da ble det 1 gang i uken. Er jo ikke positivt med var vann for huden hver dag. Seriøst??? Du badet ikke babyen før hun var 4 mnd??? Anonymous poster hash: fd0cc...673
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Det er forskjellig, ene uka ble det 4 ganger, forrige uke bare 2. (Baby er snart fire uker) Synes badingen er en koselig stund der baby er skikkelig våken. Bader henne også hvis hun har bæsjet så mye at det er "overalt", føler at det ikke blir ordentlig rent med bare vaskeklutvask. Vi bruker heller ikke noe såpe eller olje i vannet. Bare rent vann:) Anonymous poster hash: 8bf24...73e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Synes det ofte ble så mye bæsj over alt, så det ble oftest minimum annenhver dag. Noen ganger mer. Kun vann og olje. Ingen såpe. Anonymous poster hash: e655e...37a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Etter behov. Gulper hun seg ut, bæsjer overalt eller noe, så bader jeg henne selvfølgelig. All bading er bare en svipptur innom vannet, med en rask, men nøye vask med klut. Blir vel omtrent 1-2 ganger i uka. Første badet vi hver kveld, som en del av kveldsritualet. Vi hadde alltid godt med olje i vannet, og passet på å smøre tørre områder (var litt tørr etter fødselen, hun ble født på overtid, og jeg fikk beskjed om at de gjerne var litt tørre i huden). Hun endte opp med atopisk eksem. Nå er hun to, og bades ca to ganger i uka, og ellers etter behov (mer på sommeren, heldigvis er varme og luft på huden en fin måte å holde eksemet i sjakk på).Begge barna vaskes over daglig i svettegroper og folder, samt ansikt, føtter, og selvfølgelig hender og underliv. Anonymous poster hash: 73611...09a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 En til to ganger i uka. En dusj om nødvendig etter bæsjebleiene. Anonymous poster hash: c2a9f...e98
Gjest Me2u Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Jeg snakket med jordmoren min som har over 30 års erfaring fordi jeg hadde lest at et varmt bad var bra for babyer fordi det fikk dem til å slappe av pga "vektløsheten" som de kjenner igjen fra inni mor samt at det skal være lettere for baby å slippe ut luft. Hun sa at man kan bade baby hver kveld uten noe stress da vann ikke skader huden. Det er såpe etc som tørker ut huden.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Bad for å vaske, et par ganger i uka. Men utenom, sånn av og til, ble det en liten dukkert i tummytuben for å bare slappe av Anonymous poster hash: f314f...6a9
stratosku Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Første badet vi ca 3 ganger i uken. Andre gang fikk vi tvillinger, og di fikk maks 1 bad i uken- sålenge di ikke hadde rikelig med avføring oppetter ryggen og nakken.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Vår på 3 uker bader vi ca. 3- 4 ganger i uka. Han elsker det. Blir så våken og rolig i bevegelsene sine. Ser at han koser seg. Men vi bruker ikke såpe. Kun litt olje. Han har også vært veldig tørr i huden, men er mye bedre nå. Tror jeg gjorde det samme med 8 åringen når han var baby. Han bader/dusjen ofte enda. Men ikke med såpe hver gang. God og fin hud på han. Han tar også et oljebad innimellom enda. Anonymous poster hash: 66e03...ab2
Lille krøll Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Hun badet ikke før hun var 4 mnd. Da startet vi på babysvømming så da ble det 1 gang i uken. Er jo ikke positivt med var vann for huden hver dag. Seriøst??? Du badet ikke babyen før hun var 4 mnd??? Anonymous poster hash: fd0cc...673 Nope. Men jeg mener det er en forskjell å skylle/ vaske pga bæsj, gulp eller annet og "nå skal vi ta et bad fordi vi skal kose oss sammen".
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Omtrent hver kveld, med mindre han sovnet uventet før vi kom så langt Noe som skjedde ganske mange ganger egentlig... Brukte olje i vannet, aldri såpe/shampoo Anonymous poster hash: e4851...529
Yellow Brick Road Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Hver kveld som en koselig del av kveldsrituale. Kun vann, ikke noe såpe, noen ganger noen små dråper med olivenolje, kokosolje eller jojobaolje i.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 1 gang i uken maks. Var også perioder hvor det gikk 14 dager. Han ble vasket godt under bleieskift, men å ligge i vann hver dag er ikke sunt. Så jeg lot være å bade ham for mye Anonymous poster hash: d00fc...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå