Gå til innhold

Stygg reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tv2 sender de en reklame der en kjempestor hai plutselig hopper opp på brygga og sluker en mann. Flere som har sett den? Barna mine ble vettskremt da de så den, og nå tør de ikke gå på brygga her vi bor! Hvordan kan tv2 sende sånt?!?

Anonymous poster hash: ed1b9...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Sa akkurat det samme til mannen min her i går faktisk. Nå har jeg større barn, men reagerer allikevel på denne reklamen da jeg tenker at mange barn kan bli veldig redde, og særlig disse tider hvor man er mye ved sjøen og sånn. Ikke greit :/

Anonymous poster hash: 083ed...052
Skrevet

Herlighet, be ungene å manne seg opp litt.

Anonymous poster hash: 19795...212

Skrevet

Herlighet, be ungene å manne seg opp litt. Anonymous poster hash: 19795...212

Ehhh. De er 2 og 4 år.

Skrevet

Mine barn under 5 vet ikke at det finnes andre kanaler enn NRK super. Trodde ikke det var vanlig å sitte å se på tv sammen med ungene.

Skrevet

Mine barn under 5 vet ikke at det finnes andre kanaler enn NRK super. Trodde ikke det var vanlig å sitte å se på tv sammen med ungene. Anonymous poster hash: 19795...212

Ok

Skrevet

På tv2 sender de en reklame der en kjempestor hai plutselig hopper opp på brygga og sluker en mann. Flere som har sett den? Barna mine ble vettskremt da de så den, og nå tør de ikke gå på brygga her vi bor! Hvordan kan tv2 sende sånt?!? Anonymous poster hash: ed1b9...922

Ikke sett

Anonymous poster hash: 42893...1bb

Skrevet

Mine på 3 og 6 holdt på å le seg ihjel.

De er forskånet for mye tv, da vi er restriktive med hva de får se, men denne reklamen så de altså....og skjønte det bare var tull...

Anonymous poster hash: 70428...4e3

Skrevet

Mine barn under 5 vet ikke at det finnes andre kanaler enn NRK super. Trodde ikke det var vanlig å sitte å se på tv sammen med ungene.

Idiot!

Anonymous poster hash: fd06a...19c

Skrevet

Ehhh. De er 2 og 4 år.

Ta de med ut istedet. For unge for TV.

Anonymous poster hash: b5b78...203

Skrevet

Herremin.... Tv2 sto på da vi så spurten på tour de france, og rett etterpå sendte de denne reklamen. De sitter ikke og glor på tv midt på dagen, nei.

Skrevet

Ehhh. De er 2 og 4 år. Anonymous poster hash: ed1b9...922

Ta de med ut istedet. For unge for TV.Anonymous poster hash: b5b78...203

Seriøst? Hvor blåst er det mulig å bli?

Anonymous poster hash: f93bc...b1d

Skrevet

Hvilken reklame er dette?

Skrevet

Hvilken reklame er dette?

Reklame for å pante flasker. Infinitum, tror jeg de heter. Skjønner ikke helt hva å pante flasker har med å bli slukt av hai, da....

Skrevet

Har ikke sett den men det hørtes jo ikke greit ut. Men barna dine er for små til å sitte og glo på tv. Ta de med ut! Hvis de tørr etter traumet tv2 og du har utsatt de for.....

Skrevet

Har ikke sett den men det hørtes jo ikke greit ut. Men barna dine er for små til å sitte og glo på tv. Ta de med ut! Hvis de tørr etter traumet tv2 og du har utsatt de for.....

Ja, for det ene utelukker helt det andre!

Om man lar barna se på tv så tar man de aldri med ut og gjør aldri noe hyggelig sammen.

Skrevet

Ikke ok reklame nei..

Har du fått snakket med barna, forklart at det bare er noe de viser på tv, men ville ikke hendt i virkeligheten.. Hvor langt er det fra brygga deres og ned til bunnen? Kanskje forklare at en hai ikke kan komme frem til dere.. Eventuelt "dra en hvi en" og fortelle de at slikt ikke hender hos dere, for dere har "haisikkert" vann utenfor hos dere (forklares med et heinett så så langt unna eller noe) Alt for å gi de tryggheten tilbake.. Ikke press de ut på kaia med en gang det er forklart, men gi de tid til å tenke over dette, og nærme seg brygga når de føler seg tryggere på det.

Anonymous poster hash: 0f4f0...a68
Skrevet

Jeg kvakk til og hylte selv første gang jeg så den :P

Skrevet

Jeg er ikke "blåst", men forholder meg til anbefalinger rundt barn og skjermbruk.

Skrevet

Jeg er ikke "blåst", men forholder meg til anbefalinger rundt barn og skjermbruk.

Fint få som er lik deg da.. OG samtidig er det de som fordeler litt i hjemmet, så om en vil se litt tv midt på dagen, så klarer resten av familien å finne på noe annet, i noen tilfeller kan man da oppleve at resten av familien kommer uventet inn i rommet osv.. Hva forventer du da? At alle kaster ut tv'n til ungene er gamle nok til å se tv?

Dessuten, ut av en del erfaring på det, så er de barna som ikke får se så mye tv som barn, veldig opptatt av tv i voksen alder.

Skrevet

Fint få som er lik deg da.. OG samtidig er det de som fordeler litt i hjemmet, så om en vil se litt tv midt på dagen, så klarer resten av familien å finne på noe annet, i noen tilfeller kan man da oppleve at resten av familien kommer uventet inn i rommet osv.. Hva forventer du da? At alle kaster ut tv'n til ungene er gamle nok til å se tv?

Dessuten, ut av en del erfaring på det, så er de barna som ikke får se så mye tv som barn, veldig opptatt av tv i voksen alder.

Vel, hvilken forskning er dette?

Skrevet

Ikke ok reklame nei.. Har du fått snakket med barna, forklart at det bare er noe de viser på tv, men ville ikke hendt i virkeligheten.. Hvor langt er det fra brygga deres og ned til bunnen? Kanskje forklare at en hai ikke kan komme frem til dere.. Eventuelt "dra en hvi en" og fortelle de at slikt ikke hender hos dere, for dere har "haisikkert" vann utenfor hos dere (forklares med et heinett så så langt unna eller noe) Alt for å gi de tryggheten tilbake.. Ikke press de ut på kaia med en gang det er forklart, men gi de tid til å tenke over dette, og nærme seg brygga når de føler seg tryggere på det. Anonymous poster hash: 0f4f0...a68

Joda, jeg har fått snakket med dem. Yngste har nok ikke tatt spesielt skade, men eldste vil ikke ut på brygga. Det går seg nok til etterhvert, men syns det er unødvendig av en av Norges største tv kanaler å sende slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...