Gå til innhold

4-åring i framsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med beltestol og airbag på? Trodde ikke det var lovlig jeg? Venninna mi har kjørt med barnet sitt sånn og jeg spurte om airbagen var av, men det var den ikke. Nå skal de ut på biltur med han sittende fremme sånn. Håper det går bra.

Anonymous poster hash: 6f458...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med beltestol og airbag på? Trodde ikke det var lovlig jeg? Venninna mi har kjørt med barnet sitt sånn og jeg spurte om airbagen var av, men det var den ikke. Nå skal de ut på biltur med han sittende fremme sånn. Håper det går bra.

Anonymous poster hash: 6f458...c26

Airbagen skal ikke være på. Be henne gå inn på trygg trafikk sine nettside. I fremste uten airbag er Forøvrig ikke noe problem.

Anonymous poster hash: ab596...caf

Skrevet

Det er forbudt å plassere et bakovervendt barnesete i et passasjersete med airbag. Det skyldes at barnet kan bli drept hvis airbagen utløses. Barn som er lavere enn 140 cm bør heller ikke sitte i forsete med airbag, selv om det er lovlig.

sitat :http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-og-airbag/

Jeg visste ikke dette. Trodde det bare gjaldt bakovervendte seter (har ikke så store barn selv, så har ikke satt meg inn i det). Kanskje din venninne ikke visste det heller?

Skrevet

Da må du jo gi fakta til din venninne. Ikke engang min snart 8 åring er høy nok til å sitte på bilpute i fremste pga airbagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...