Gå til innhold

foreldreansvar aleine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått foreldreansvar aleine ved dom i retten? Vurderer å stevne barnefar som ikke er tilstedeværende.. Men jeg har hørt det er vanskelig å vinne en slik sak. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: fbeae...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det alene etter dom og fengselsstraff for vold mot barnet. Da mistet han både foreldreansvaret og samværsretten.

Etter dom og fengselstraff for vold mot meg mistet han verken foreldreansvar eller samværsretten.

Min erfaring er at det skal MYE til for å miste foreldreansvar. Selv de som har mistet omsorgen for barna beholder stort sett foreldreansvaret.

Anonymous poster hash: aadae...302

Skrevet

Utrolig han ikke mistet det etter vold mot deg. Ja er redd for det skal MYE til ja. Men at barnefar bor på ukjent adresse i utlandet, og har fort det i flere år, er KANSKJE en god nok grunn til at jeg kan stevne ham inn for retten. Tror jeg må finne meg en god advokat 😊

Skrevet

Utrolig han ikke mistet det etter vold mot deg. Ja er redd for det skal MYE til ja. Men at barnefar bor på ukjent adresse i utlandet, og har fort det i flere år, er KANSKJE en god nok grunn til at jeg kan stevne ham inn for retten. Tror jeg må finne meg en god advokat 😊

Skrevet

Opp 😊

Skrevet

Er heldig der. Fordi eksen var dum nok til å ikke gjøre adresseendring etter fødsel, fikk jeg foreldreansvaret alene.. 
Lykke til! 

Anonymous poster hash: 8668e...5cf
Skrevet

Sønnen min har også en far som plutselig kuttet kontakten. Så jeg gikk til advokat da han ikke gadd svare på noen ting. Han droppet faktisk sønnen sin over natta... Så etter 3 årer med totalt stillhet fra han gikk jeg til en advokat.

Advokaten sendte han et brev hvor han oppfordret barnefaren til og samarbeide. Hvis ikke så kunne han si fra seg foreldreansvaret selv. Barnefaren svarte ikke på noe av det.

Da sendte advokaten et brev om at han ville bli tatt for retten. Men da kom brevet om at han ville si fra seg foreldreansvaret. Så vi slapp retten, han sa fra seg ansvaret selv.

Anonymous poster hash: 07cae...84e

Skrevet

Hadde far regelmessig samvær og betalte bidrag, den gangen han ikke mistet foreldreansvar ved vold mot deg?

Skrevet

Jeg innkalte til møte i familievernkontoret med beskjed om at om han ikke møtte ble det tatt videre via rett systemet. Hadde med en kontrakt på at jeg fikk fult foreldre ansvar for barna. Han dukket opp der. Jeg sa min helt ærlige mening om han, og sa klart i fra at det kostet meg ingen ting å ta det via advokat. Han skrev under der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...