Gå til innhold

Ja. Det var jo også et argument.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hjemme med hele banden på fem barn siden skoleferien begynte (mannen har ennå ikke ferie på et par uker). Hver dag har åtteåringen fått besøk av en gutt i nabolaget. Minste her er nyfødt, så det blir litt så som så med soving om natten. På dagtid må jeg følge med to- og fireåringen, så jeg har ingen mulighet til å ta igjen tapt søvn på dagen. Veldig koselig å ha besøk av gutten, men det blir ganske mye støy.

 

Natt til i går var minste veldig mye våken, så da gutten kom foreslo jeg at de kunne gå hjem til han for å leke. Det gikk ikke, sa han. Han har nemlig en lillebror på to år, så mammaen og pappaen syntes det var best at de var her, ellers ble det for mye støy og bråk for dem. De holder på ute så sant været er ok, men løper mye ut og inn. Jeg kjenner overhodet ikke disse foreldrene, så tok kontakt med noen som kjenner dem for å forhøre meg om forholdene hjemme. Alt var i skjønneste orden. Gutten virker også "normal", så jeg tror ikke han lider noen nød.

 

Er det ikke spesielt å sende barnet sitt på besøk til de samme hver eneste dag uten å i det hele tatt ta kontakt? Men klart, behagelig for foreldrene å være to på én toåring 😄

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er spesielt å synes det er mye å være to på en toåring, særlig når de har et barn fra før som de sender ut for å få fred. Jeg ville tatt kontakt med foreldrene, og fortalt at du faktisk sitter hjemme, kun du, med fem barn hvorav ene er nyfødt, og at du gjerne kunne tenke deg at barna kunne bytte på hvor de lekte. 



Anonymous poster hash: 5a235...091
Skrevet

Send gutten hjem???

 

 

 

Anonymous poster hash: 06e1b...9d4

Skrevet

Det er jo bare å sende gutten hjem?

 

Anonymous poster hash: e995b...6dc

Skrevet

Altså, det ernikke sikkert ordene han sa kommer fra foreldrenes munn akkurat da ;) Alle som har barn selv vet vel at barn kan si og "sitere" mye rart..

 

Si at "ja, dere kan leke sammen, men da er dere ute eller borte hos deg." Enkelt og greit, jeg gjør det samme innimellom her når det blir litt mye

 

Anonymous poster hash: 458fd...327

Skrevet

Det er ingen som nekter deg i å sette grenser, kjære deg.

Vær ute eller gå hjem. Ettersom du ikke kjenner foreldrene er det ikke sikkert de vet din situasjon heller.

 

Anonymous poster hash: 7a3ba...797

Skrevet

Mmen, rimelig arrogant av disse foreldrene å bruke deg som barnevakt...

Hadde tatt en telefon jeg.

 

Anonymous poster hash: 06e1b...9d4

Skrevet

Jeg ville bedt barna leke ute så lenge det er fint vær.

Jeg har vært alene med to meget aktive gutter på 3 og 5 år i et par uker nå. Er høygravid og utslitt om dagen.

 

Mine krangler og sloss hele dagen lang og vi må ut å finne på noe hver dag hvis ikke river de omtrent hodet av hverandre. 5 åringen er litt ute med venner i nabolaget, men de fleste er bortreist. Hadde aldri orket å hatt barnas venner inne hos oss akkurat nå.

 

Tipper foreldrene hans absolutt ikke mener å bruke deg som barnevakt, men mener at barna kan være ute å leke.

 

Jeg sier det som det er til gutten min og vennene hans om de spør om å være inne, at jeg er sliten og har vondt i hodet og at idag er d så fint Vær så jeg syns de kan være ute på lekeplassen. Det aksepterer de.

 

Anonymous poster hash: 78f0a...825

Skrevet

Det plager meg ikke så mye. Synes han er en hyggelig gutt, og det er stort sett bare koselig at barna har med venner hjem. Det var bare akkurat i går det ble litt mye. Han er her nå også, men de ble sendt ut på trampolinen. Synes bare det er litt spesielt å sende gutten ut hver dag uten å kjenne "vertsfamilien".

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Skrevet

Det plager meg ikke så mye. Synes han er en hyggelig gutt, og det er stort sett bare koselig at barna har med venner hjem. Det var bare akkurat i går det ble litt mye. Han er her nå også, men de ble sendt ut på trampolinen. Synes bare det er litt spesielt å sende gutten ut hver dag uten å kjenne "vertsfamilien".

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Men er du sikker på at de sender gutten bort til deg, du har jo ikke snakket med foreldrene?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Skrevet

Synes det er helt greit at en ptteåring bevege seg ute uten at foreldrene legger seg opp i foreldrene til vennene

 

Anonymous poster hash: 8306f...e38

Skrevet

Men kjære vene. Det er da bare å si nei? Er det så vanskelig å sette grenser?

 

Anonymous poster hash: 54b73...f5d

Skrevet

 

 

Det plager meg ikke så mye. Synes han er en hyggelig gutt, og det er stort sett bare koselig at barna har med venner hjem. Det var bare akkurat i går det ble litt mye. Han er her nå også, men de ble sendt ut på trampolinen. Synes bare det er litt spesielt å sende gutten ut hver dag uten å kjenne "vertsfamilien".

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Men er du sikker på at de sender gutten bort til deg, du har jo ikke snakket med foreldrene?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Neida, ikke sikkert de sender ham hit, men de vet godt at han er her hver dag. Kommer med sykkel og ryggsekk på slaget 11 og forsvinner kl 19. I dag prøvde de seg på å gå dit for et miljøskifte, men ble jaget hit igjen. Pappaen var sliten og måtte hvile. Helt greit at de er her i dag, og jeg sier selvfølgelig ifra hvis det ikke passer. Men strekker meg langt for barna her, både egne og andres.

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Skrevet

Jeg hadde ringt foreldrene og sagt: Hei, jeg er mammaen til ... Nå har guttene vært her i noen dager, og lurte på om de kunne være hos dere et par dager? Jeg er alene med alle barna, og minste sover dårlig om natten i det siste så det må enten bli sånn ellers får nesten ... bli hjemme og så får de leke sammen om noen dager igjen. Det er forresten veldig hyggelig med besøk, men fint om de bytter litt på å besøke hverandre fremover 😊

Skrevet

Jeg hadde ringt foreldrene og sagt: Hei, jeg er mammaen til ... Nå har guttene vært her i noen dager, og lurte på om de kunne være hos dere et par dager? Jeg er alene med alle barna, og minste sover dårlig om natten i det siste så det må enten bli sånn ellers får nesten ... bli hjemme og så får de leke sammen om noen dager igjen. Det er forresten veldig hyggelig med besøk, men fint om de bytter litt på å besøke hverandre fremover

enig med denne. Sett ned foten!!

 

Anonymous poster hash: 06e1b...9d4

Skrevet

 

 

Det plager meg ikke så mye. Synes han er en hyggelig gutt, og det er stort sett bare koselig at barna har med venner hjem. Det var bare akkurat i går det ble litt mye. Han er her nå også, men de ble sendt ut på trampolinen. Synes bare det er litt spesielt å sende gutten ut hver dag uten å kjenne "vertsfamilien".

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Men er du sikker på at de sender gutten bort til deg, du har jo ikke snakket med foreldrene?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Neida, ikke sikkert de sender ham hit, men de vet godt at han er her hver dag. Kommer med sykkel og ryggsekk på slaget 11 og forsvinner kl 19. I dag prøvde de seg på å gå dit for et miljøskifte, men ble jaget hit igjen. Pappaen var sliten og måtte hvile. Helt greit at de er her i dag, og jeg sier selvfølgelig ifra hvis det ikke passer. Men strekker meg langt for barna her, både egne og andres.

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

 

Men hvordan vet du at de vet det når du ikke har snakket med dem? Hvem sier at pappaen var sliten og måtte hvile?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Skrevet

Min åtteåring er da ute og leker på egenhånd. Når hun er hos venninner og leker går jeg da utifra at foreldrene ikke ser på seg selv som barnevakter for henne. Det samme gjelder her når hun har venninner her. Da ser vi ikke på det som at vi må passe de.

 

Er litt sjokkert over at du ser slik på det. Det er jo snakk om store barn som klarer seg selv sånt sett.

 

Anonymous poster hash: ae4af...80e

Skrevet

Min åtteåring er da ute og leker på egenhånd. Når hun er hos venninner og leker går jeg da utifra at foreldrene ikke ser på seg selv som barnevakter for henne. Det samme gjelder her når hun har venninner her. Da ser vi ikke på det som at vi må passe de.

 

Er litt sjokkert over at du ser slik på det. Det er jo snakk om store barn som klarer seg selv sånt sett.

 

Anonymous poster hash: ae4af...80e

Jeg ser ikke på meg selv som barnevakt, men det blir endel ekstra støy. Stort sett helt ok, som jeg skrev, men akkurat i går ble jeg litt lei. Dette har vart åtte timer daglig siden st hans (med unntak av et par dager). Jeg tror ikke jeg hadde sendt dem i retur om jeg visste de hadde vært der daglig og endelig kom hit en tur. Det er tydelig at han er sendt hit da han kommer med sekk hver dag til faste tider. Som sagt ikke noe oroblem vanligvis, men jeg hadde likt og sett mine barn til middag, i alle fall. Har forresten ikke sett denne gutten før sommerferien, da han går på kullet under min sønn. Blir annerledes når mannen har ferie, da blir bi ikke hjemme så mye. Er også noe med å få litt ro og privatliv i barseltiden, når man går rundt og blør, svetter og lekker melk. Men som sagt egentlig helt ok, bare litt merkelig.

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Skrevet

 

 

 

 

Det plager meg ikke så mye. Synes han er en hyggelig gutt, og det er stort sett bare koselig at barna har med venner hjem. Det var bare akkurat i går det ble litt mye. Han er her nå også, men de ble sendt ut på trampolinen. Synes bare det er litt spesielt å sende gutten ut hver dag uten å kjenne "vertsfamilien".

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Men er du sikker på at de sender gutten bort til deg, du har jo ikke snakket med foreldrene?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Neida, ikke sikkert de sender ham hit, men de vet godt at han er her hver dag. Kommer med sykkel og ryggsekk på slaget 11 og forsvinner kl 19. I dag prøvde de seg på å gå dit for et miljøskifte, men ble jaget hit igjen. Pappaen var sliten og måtte hvile. Helt greit at de er her i dag, og jeg sier selvfølgelig ifra hvis det ikke passer. Men strekker meg langt for barna her, både egne og andres.

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Men hvordan vet du at de vet det når du ikke har snakket med dem? Hvem sier at pappaen var sliten og måtte hvile?

 

Anonymous poster hash: 225ae...e2a

Han sa det. Tipper en åtteåring ikke dikter at far er sliten. Sønnen min var jo også med, og sa det samme. Stor forståelse for at man kan være sliten, men i morgen kommer jeg til å si at det ikke passer. Da får vi besteforeldre på besøk for å beundre den lille, og det er godt å bare være familien innimellom også.

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Skrevet

Men det var ikke meningen å gjøre dette til en stor sak. Var bare et blaff av oppgitthet fra min side over at de var for slitne til at barna kunne være der (selv ute i hagen), mens det er naturlig at de skal være her. Synes det er litt tragikomisk, og er takknemlig for at barna trives her :)

HI

 

Anonymous poster hash: 0b73f...854

Skrevet

Joa, men da tar du det opp med foreldrene da. Ring å si det som det er til...

 

Anonymous poster hash: 06e1b...9d4

Skrevet

Jeg skrev tidligere I tråden her. Har en 3 åring og en 5 åring og er høy gravid. Har vært alene m barna i flere uker og er fryktelig sliten for tiden. Eldste er ute å leker med venner alene, yngste bare i hagen.

 

Når eldste går ut så regner ikke jeg med At han skal bli passet på av de andre foreldrene å være inne hos de.

Han spør om han kan gå ut og jeg sier ja om vi ikke skal noe og da tenker jeg at han ringer på å ber med vennene sine ut og at de er ute å leker i nabolaget. Noenganger er de inne hos hverandre, men jeg regner med at de andre foreldrene setter grenser for seg og sine.

 

I dag har jeg vært i elendig form og da han kom hjem med 4 kompiser å spurte om de kunne være inne så sa jeg nei, det passer ikke i dag. Ta dere en tur på lekeplassen og det godtok de alle sammen.

Jeg orker ikke å ha andres unger inne bestandig og er ikke redd for å si det heller.

 

Mine barn kan selvfølgelig være inne så mye de vil, men hvis de skal Være sammen med vennene sine så får de være ute når det ikke passer her.

Da har han valget, ute å leke med venner eller inne å leke alene eller med meg/lillebror.

 

Foreldrene til denne gutten tenker nok at du også sender de ut hvis du ikke orker besøk og at de kan leke ute sammen. Det er du som må si ifra til barna om dette og ikke til foreldrene.

 

Anonymous poster hash: 78f0a...825

Skrevet

Vet disse foreldrene hvor mange barn du har egentlig, og at du har en baby? De høres jo litt tankesløse ut da.

 

Når det er sagt, her flyr ungene i nabohuset ut og inn hos oss og mine hos de.

Rett som det er hiver jeg de ut og sier lek ute, eller at i dag trenger jeg å ha det rolig inne. Dette må være helt greit.

Skrevet

Han kommer med ryggsekk hver dag klokken 11, og drar igjen kl 19?? Spiser han hos dere også? Er du sikker på at foreldrene i det hele tatt er hjemme?



Anonymous poster hash: 0dc69...189
Skrevet

Det er jo bare å sende gutten hjem?

 

Anonymous poster hash: e995b...6dc

 

 

Signerer. Send ham hjem og be ham ta med din gutt på besök, nu er det DIN tur å hvile!

 

Anonymous poster hash: 4dfea...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...