Gå til innhold

Trenger noen som er objektive her.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 2 år. Den ene av oss har ferie nå, mens den andre har jobbet 5 netter på rad. Dvs at når nattvakt har kommet hjem, har nattvakt lagt seg, mens den som har ferie har stått opp med sønnen. I morgen har begge fri. Hvem "skal" stå opp med barnet da?

Litt uhøytidelig dette her, stort sett så ordner det seg veldig greit på morgenkvisten uansett hva vi ble enige om kvelden før...

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at den som har ferie ønsker å sove lenger. Men jeg tror den som har hatt nattevakt fem netter på rad trenger det mest.

 

Krysse fingrene for at barnet sover lenger...? ;)



Anonymous poster hash: 08a8d...528
Skrevet

Nattevakten bør få sove ut.

 

Anonymous poster hash: c2901...8d2

Skrevet

Han sover til rundt syv, så er ikke så halvgærent...

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Skrevet

Hvorfor ikke begge to?

 

Anonymous poster hash: cf53a...b66

Gjest Antarctica
Skrevet

Kron og mynt! Revansj neste dag

Skrevet

Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜

Vi stod opp begge to 😀

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Skrevet

Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜

Vi stod opp begge to 😀

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Du vet at gravide ikke skal gå natt???

Men du bryr deg kanskje ikke om barnet blir født nå?

 

Anonymous poster hash: 9f8df...3c6

Skrevet

Jeg synes at nattevakten skal få sove ut.

 

Anonymous poster hash: 15409...1d7

Skrevet

 

Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜

Vi stod opp begge to 😀

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Du vet at gravide ikke skal gå natt???

Men du bryr deg kanskje ikke om barnet blir født nå?

 

Anonymous poster hash: 9f8df...3c6

Hvem sier at gravide IKKE skal gå natt?

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Skrevet (endret)

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍

 

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Skrevet

 

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍

 

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Jeg og trodde dette bare var tulk, men fant ut at det stemmer. Skal se om jeg finner linken

 

 

Anonymous poster hash: 78d5e...2a3

Skrevet

 

 

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍

 

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Jeg og trodde dette bare var tulk, men fant ut at det stemmer. Skal se om jeg finner linken

 

 

Anonymous poster hash: 78d5e...2a3

http://www.dagensmedisin.no/artikler/2006/11/09/gravide-skal-ikke-sykmeldes-pa-grunn-av-nattarbeid/

 

Anonymous poster hash: 78d5e...2a3

Skrevet

Fra linken...

"Klovning mener at gravide ikke bør jobbe om natten, med mindre de ønsker det selv."

 

Det er ikke slik at alt nattarbeid er fysj for en gravid, det er snakk om hvis det er tungt nattarbeid. På det HI skriver så virker det ikke som at hun har det. Annerledes om man jobber som jordmor eller slike ting.

 

Ikke bekymre deg du HI :) Og kos dere idag alle nå som dere er oppe alle mann

 

Anonymous poster hash: 7197f...68c

Skrevet

Jeg er klar over at man på generelt grunnlag ikke BØR jobbe netter, men foreløbig så har det ikke kommet noen anbefalninger fra myndighetene enda. Jeg ønsker heller å ha rolige netter, enn heltiske dagvakter. Har vært til flere samtaler med leder, der jeg har muligheten tii å gå over på dag, uten at jeg selv ønsker det. Når mor har det bra, så har baby det bra 😊

 

Men, takk fine linker 😊

 

 

Anonymous poster hash: 44ca2...989

Skrevet

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Hvorfor går ikke gravide natt? Jeg er lege og har gått 19 timers vakter i vanlig turnus helt til uke 28. Først da fritas en fra vakt om ønskelig.

 

Anonymous poster hash: 9f7a9...22d

Skrevet

 

Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter.

 

Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist.

Hvorfor går ikke gravide natt? Jeg er lege og har gått 19 timers vakter i vanlig turnus helt til uke 28. Først da fritas en fra vakt om ønskelig.

 

Anonymous poster hash: 9f7a9...22d

Forskjell på leger og andre yrkesgrupper. Blant annet har sykepleiere en veldig sterk fagorganisasjon som har kjempet frem goder for dem. Leger må bare bite tennene sammen og være supermennesker.

 

Anonymous poster hash: 1085f...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...