Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Vi har en sønn på 2 år. Den ene av oss har ferie nå, mens den andre har jobbet 5 netter på rad. Dvs at når nattvakt har kommet hjem, har nattvakt lagt seg, mens den som har ferie har stått opp med sønnen. I morgen har begge fri. Hvem "skal" stå opp med barnet da? Litt uhøytidelig dette her, stort sett så ordner det seg veldig greit på morgenkvisten uansett hva vi ble enige om kvelden før... Anonymous poster hash: 44ca2...989
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Jeg forstår at den som har ferie ønsker å sove lenger. Men jeg tror den som har hatt nattevakt fem netter på rad trenger det mest. Krysse fingrene for at barnet sover lenger...? Anonymous poster hash: 08a8d...528
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Nattevakten bør få sove ut. Anonymous poster hash: c2901...8d2
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Han sover til rundt syv, så er ikke så halvgærent... Anonymous poster hash: 44ca2...989
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Hvorfor ikke begge to? Anonymous poster hash: cf53a...b66
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜 Vi stod opp begge to 😀 Anonymous poster hash: 44ca2...989
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜 Vi stod opp begge to 😀 Anonymous poster hash: 44ca2...989 Du vet at gravide ikke skal gå natt??? Men du bryr deg kanskje ikke om barnet blir født nå? Anonymous poster hash: 9f8df...3c6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Jeg synes at nattevakten skal få sove ut. Anonymous poster hash: 15409...1d7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Må også nevnes at den som gikk netter, også er gravid 😜 Vi stod opp begge to 😀 Anonymous poster hash: 44ca2...989 Du vet at gravide ikke skal gå natt???Men du bryr deg kanskje ikke om barnet blir født nå? Anonymous poster hash: 9f8df...3c6 Hvem sier at gravide IKKE skal gå natt? Anonymous poster hash: 44ca2...989
Sint naken biltyv Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Endret 11. juli 2015 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍 Anonymous poster hash: 44ca2...989
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍 Anonymous poster hash: 44ca2...989 Jeg og trodde dette bare var tulk, men fant ut at det stemmer. Skal se om jeg finner linken Anonymous poster hash: 78d5e...2a3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Jeg vil heller gå natt, og sitte i en stol og slappe av med tv hele vakten, enn å fly rundt på avdelingen på dagtid med fysisk og psykisk tunge pasienter. Finn en link til meg med anbefalninger fra helsemyndighetene om at gravide IKKE skal jobbe netter, så skal jeg vurdere å gå over til dag 👍 Anonymous poster hash: 44ca2...989 Jeg og trodde dette bare var tulk, men fant ut at det stemmer. Skal se om jeg finner linken Anonymous poster hash: 78d5e...2a3 http://www.dagensmedisin.no/artikler/2006/11/09/gravide-skal-ikke-sykmeldes-pa-grunn-av-nattarbeid/ Anonymous poster hash: 78d5e...2a3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Fra linken... "Klovning mener at gravide ikke bør jobbe om natten, med mindre de ønsker det selv." Det er ikke slik at alt nattarbeid er fysj for en gravid, det er snakk om hvis det er tungt nattarbeid. På det HI skriver så virker det ikke som at hun har det. Annerledes om man jobber som jordmor eller slike ting. Ikke bekymre deg du HI Og kos dere idag alle nå som dere er oppe alle mann Anonymous poster hash: 7197f...68c
aanonym Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Her er En annen lenke: http://nhi.no/foreldre-og-barn/gravide-bor-unnga-vakenetter-29865.html Når det er sagt, så vil du nok bli forsøkt omplassert, slik at du blir satt på dagvaktene i stedet for natt. Om du mener at det er mer anstrengende, så bør du kanskje ikke gjøre noe:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Jeg er klar over at man på generelt grunnlag ikke BØR jobbe netter, men foreløbig så har det ikke kommet noen anbefalninger fra myndighetene enda. Jeg ønsker heller å ha rolige netter, enn heltiske dagvakter. Har vært til flere samtaler med leder, der jeg har muligheten tii å gå over på dag, uten at jeg selv ønsker det. Når mor har det bra, så har baby det bra 😊 Men, takk fine linker 😊 Anonymous poster hash: 44ca2...989
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Hvorfor går ikke gravide natt? Jeg er lege og har gått 19 timers vakter i vanlig turnus helt til uke 28. Først da fritas en fra vakt om ønskelig. Anonymous poster hash: 9f7a9...22d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Gravide skal ikke gå natt. Du må få ordnet med jobben så du får dagvakter. Sier seg selv at gravid nattevakt skal få sove ut. Om mannen din ikke skjønner det er han en stor egoist. Hvorfor går ikke gravide natt? Jeg er lege og har gått 19 timers vakter i vanlig turnus helt til uke 28. Først da fritas en fra vakt om ønskelig. Anonymous poster hash: 9f7a9...22d Forskjell på leger og andre yrkesgrupper. Blant annet har sykepleiere en veldig sterk fagorganisasjon som har kjempet frem goder for dem. Leger må bare bite tennene sammen og være supermennesker. Anonymous poster hash: 1085f...bc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå