Gå til innhold

Lekke fostervann


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opptil flere ganger i uken blitt veldig våt i trusa. Det er ikke utflod, helt vannaktig ingen farge. Hva kan det være? Lekker det fostervann eller er det bare veldig veldig tynn utflod?

 

Anonymous poster hash: 25f99...673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var det tiss 😝

 

Anonymous poster hash: b6637...3b5

Skrevet

Kan være fostervann. Jeg lakk fostervann fra uke 18- til gutten vår ble født.



Anonymous poster hash: b6b8b...bb8
Skrevet

Jeg opplevde det for et par kvelder siden. Hadde nettopp tissa og dusja og tatt på meg truse og lagt meg i senga, så kjente jeg det rant noe, reiste meg opp og da var det vått i trusa og det var helt gjennomsiktig, og vann aktig. Luktet ingenting. Var ikke urin ettersom jeg nettopp hadde tisset og det var luktfri klar væske. Ble først bekymret for om det var fostervann for er bare i uke 31, men tenkte jeg skulle se det ann litt. Det kom ikke mer den kvelden så går utifra att det kun er vann aktig utflod. Googlet og det ser ut som det er vanlig å få mer utflod og ggjerne blankt og vann aktig mot slutten.

 

Anonymous poster hash: 67136...bb9

Skrevet

 

Kan være fostervann. Jeg lakk fostervann fra uke 18- til gutten vår ble født.

 

Anonymous poster hash: b6b8b...bb8

 

Var litt for kjapp med å trykke send.

Denne gangen er det ikke fostervannslekkasje, men har likevel en økt mengde og mer vannaktig utflod enn jeg normalt har. Litt ekkelt mtp hvordan jeg hadde det sist. Men det føles forskjellig i kroppen. Forrige gang så kjente jeg at vannet rant, mens denne gangen bare merker jeg at jeg må bytte truseinnlegg..

Om du blir bekymret ta kontakt med legen/sykehuset og be dem sjekke det for deg :)

 

Anonymous poster hash: b6b8b...bb8

Skrevet

Hvis du er i tvil om det er fostervann el utflod, bør du ringe føden for en sjekk. Å lekke fostervann er ikke bra, det betyr at det er hull på fosterhinnen og barnet blir utsatt for evt infeksjoner. Jeg lakk fostervann og de satte i gang fødselen med en gang pga dette.

 

Anonymous poster hash: 64abd...142

Skrevet

Det er i hvertfall viktig å avstå fra samleie og bading frem til du har fått avklart om du lekker fostervann. Som hun over her sier så må du passe på at fosteret ikke blir utsatt for infeksjonsfare. Jeg lakk fostervann i minst 10uker før fødselen satt i gang av seg selv. De prøvde å stoppe den, uten at det hjalp.

Hvor langt er du på vei? Har du fått snakket med legen?



Anonymous poster hash: b6b8b...bb8
Skrevet

Jeg er bare 23 uker så langt i fra slutten. Har ikke sjekket med lege.men kommer ikke hver dag bare innimellom . Hadde det vært fostervann hadde det vel kommet litt hver dag?

 

Anonymous poster hash: 25f99...673

Skrevet

Fostervann skal lukte litt som sæd, salmiakkaktig?



Anonymous poster hash: d994d...e2e
Skrevet

Jeg er bare 23 uker så langt i fra slutten. Har ikke sjekket med lege.men kommer ikke hver dag bare innimellom . Hadde det vært fostervann hadde det vel kommet litt hver dag?

 

Anonymous poster hash: 25f99...673

Akkurat det aner jeg ikke. Jeg lakk 3 ganger om dagen. Mener noen sa noe om at fostervann produseres flere ganger om dagen? Tipper det er forskjell fra person til person. Ville ringt til obs-posten på sykehuset og hørt. De kan evt ta deg inn og få det sjekket. Hos meg var det tydelig at det manglet fostervann på ultralydundersøkelsene. Når skal du til ul neste gang?

 

Anonymous poster hash: b6b8b...bb8

Skrevet

 

Fostervann skal lukte litt som sæd, salmiakkaktig?

 

Anonymous poster hash: d994d...e2e

 

Mitt fostervann luktet ingenting. Mulig at noen opplever lukt..?

 

Anonymous poster hash: b6b8b...bb8

Skrevet

Jeg har ingen flere ul. Har vært på rutinen og da skjer det vel ingenting før evt man trenger det i forbindelse med rett før fødsel

 

Anonymous poster hash: 25f99...673

Skrevet

Da jeg lakk, kom det hver dag, flere ganger om dagen. Fostervann har en søtlig lukt. Men hvis du bruker parfymerte bind kan det være vanskelig å kjenne igjen lukten.

 

Anonymous poster hash: 64abd...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...