Gå til innhold

Uføreforsikring, hva er best å velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med angst/depresjon, men er frisk fra det nå. Ellers har jeg skoliose (skev ryggrad, uten fysiske smerter eller noen problemer). Da jeg for flere år siden søkte om uføreforsikring fikk jeg beskjed fra sparebank1 at jeg godt kunne få det, men at den ikke ville dekke om min uføre skyldes ryggproblemer, men jeg måtte betale samme sum, så da valgte jeg å la være. Den gang hadde jeg ikke hatt psykiske plager, og lurer derfor på omen evt forsikring ikke vil dekke dette heller... Bruker sparebank1 som bank, jobber i kommunen så kan også velge KLP forsikring...  Har jeg noen sjans til å få denne forsikringen? Hvor er det lurt for meg å søke om den? 

Anonymous poster hash: 1f752...40e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at forsikringen har forbehold om kjent sykdom. Mest sannsynlig vil forsikringsselskapet ta forbehold om psykiske plager og ryggplager hos deg. Din erfaring viser at det ofte er lurt å skaffe seg slik forsikring tidlig, før man blir syk. Dessverre. Men du må jo bare høre med forskjellige selskap?

Anonymous poster hash: fabec...41c

Skrevet

Det er vanlig at forsikringen har forbehold om kjent sykdom. Mest sannsynlig vil forsikringsselskapet ta forbehold om psykiske plager og ryggplager hos deg. Din erfaring viser at det ofte er lurt å skaffe seg slik forsikring tidlig, før man blir syk. Dessverre. Men du må jo bare høre med forskjellige selskap?

Anonymous poster hash: fabec...41c

Uff ja. Heldigvis så er jeg ikke syk nå, men er jo greit å være på den sikre siden da man aldri kan forutse livet. Min mann opplevde nemlig å bli uforutsett syk og går nå på trygd. Da blir det litt krise dersom jeg mister min inntekt, noe som er en stressende tanke :/

Anonymous poster hash: 1f752...40e

Skrevet

Jeg vil tippe at du da ikke får for ryggproblem og psykiske problem. Alle burde skrive uføreforsikring i det de blir myndige (da er de aller fleste friske og får uten forbehold). Jeg gjorde det som 25-åring. I etterkant har to søsken fått artrittplager (man må opplyse om sykdommer i familien også) og så sleipe som forsikringsselskap er, hadde det muligens blitt et problem for meg å få full dekning.

Anonymous poster hash: e059b...7d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...