Gå til innhold

Skal jeg gi mme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på 1 uke, og jeg sliter med melkeproduksjonen og amming.... har måtte pumpe og gi på flaske en del da babyen sliter med å ta puppen. Nå er det sånn at jeg er konstant stresset for at babyen skal våkne om jeg ikke har fått pumpet nok, slik at den lille blir mett. Er så fælt å ikke kunne gi han det han vil ha. Dette begynner å bli bare stress og slitsomt. 

Burde jeg kjøpe en pakke mme og ha her, og gi han om jeg er "short" på brystmelk??

Anonymous poster hash: 694bd...f50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det gjør at du slapper av, så gjør du det. Hvis han legger greit på seg, så har du nok melk.

Anonymous poster hash: 8730f...224

Skrevet

Gjør det du selv føles er best for deg og ditt barn :)

Anonymous poster hash: 68263...6ac
Skrevet

Etter hvert vil du produsere det du bruker. Begynner du med mme vil det være med på å opprettholde det at du har får lite melk. Sover han greit? Har han våte bleier? I så fall ville jeg hatt is i magen. Er han veldig mistilpass? I så fall bør du vurdere mme. Du har vel foresten fått veid han siden fødsel? Er søt greit med vekta?

Anonymous poster hash: 0d817...463

Skrevet

Hvis barnet ditt er sulten så må du så klart gi det mat, stakar liten .. Amme eller mme, mat må de ha for å leve og vokse, så gi feb lille mat du ❤️👶🏼

Anonymous poster hash: 8b5f7...3e3

Skrevet

Ja,ingenting i veien med det. Kjøp ferdigblandet mme og gi han etter kveldsammingen.

Du stresser ned,sover forhåpentligvis bedre og har overskudd til å prøve og amme på dagtid.

Og går ikke ammingen,så gi mme med god samvittighet.Lykke til

Anonymous poster hash: 3345d...355

Skrevet

Men er det ikke stor sannsynlighet for at man kan få mindre melk hvis barnet får mme??

Anonymous poster hash: a50e3...2d3

Skrevet

Men er det ikke stor sannsynlighet for at man kan få mindre melk hvis barnet får mme??

Anonymous poster hash: a50e3...2d3

Som jeg har skrevet før, du produserer det du bruker. Å gi mme blir derfor fort en ond sirkel hvis du vil fullamme. Likevel trenger barnet mer melk en du har så er jo mme et supert supplement for baby

Anonymous poster hash: 0d817...463

Skrevet

Hvis babyen virker fornøyd, går opp i vekt, og har våte bleier, bør du ha litt is i magen når det gjelder mme. Og ikke gi morsmelken fra flaske. Da kan babyen bli sugeforvirret og nekte å ta brystet. Gi heller med sprøyte eller fra liten kopp, eller apotekets nebbkopp.

Skrevet

Prøv å unngå det! Men legger han på seg? Tisser han mye? Får du i det hele tatt til å amme, altså tar han tak om så i perioder?

Hvis det er sånn, bare legg han til ofte og så lenge han vil. Prøv ulike stillinger og oppsøk ammehjelp!!! Produksjonen går seg til og tilpasser seg til det barnet suger. Alt han suger stimulerer din melkeproduksjon, så unngå smokk og tåteflasker, og bruk for eksempel helga på intensiv amming,big masse hud mot hud kontakt, så ser du det an på mandag!! Jeg er sikker på at det ordner seg!!

Hilsen ammehjelper.

Anonymous poster hash: 4f3a5...a4c

Skrevet

Ta kontakt med ammehjelpen eller helsesøster straks :-)

Enig i at barnet ikke skal sulte, og ville starte med så mye pupp som er mulig å få barnet til å ta, fortsette med melk du pumper ut, og om barnet fortsatt er sultent, fyll til slutt etter med mme.

Husk at produksjonen ikke har stabilisert seg enda, du har jo kun ammet en uke...  gi det mer tid. Det største problemet er nok antakeligvis at du er stresset. Prioriter å finne en metode for å få deg mer avslappet og rolig - det er best for begge!

Skrevet

Du må gjøre det du føler selv er riktig for deg og din lille. Jeg gjorde det samme da jeg fikk sønnen min, men det førte også til at jeg etterhvert mistet melken. Likeval var det det rette for meg der og da siden jeg ble så uhyre stresset av det.. Denne gangen skal jeg slappe litt mer av når det kommer til ammingen og ikke tro han må ha en halvliter melk ved hver amming ;) Håper virkelig jeg vil klare det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...