Gå til innhold

Hvordan dele dager med stengt på skolen ved brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ungene i ukedager og han annenhver helg og en dag i uka. Men vi har unger nå i 1 og 4 klasse, og jeg lurer på hvordan dere deler disse dagene det er stengt/planlegging på skole/sfo?

Det er jo mange dager man må ta fri for eksempel ved påske, høstferie, vinterferieuke, jul, inneklemte dager og sommerferie. Jeg har jo bare 5 uker ferie, og kan ikke ta alt selv...og vi har ikke mye familie her som kan passe dem heller. Sfo er ofte stengt også...og hvertfall romjul.

Gi meg tips :)

Anonymous poster hash: 441a9...41e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samarbeider om det og den som har mulighet for avspasering eller hjemmekontor den dagen har ungene. Vi sørger for at det blir sånn cirka jevnt fordelt.

Anonymous poster hash: 38772...4f8

Skrevet

Dette er jo egentlig ikke lettere om man er to foreldre som bor sammen. Ungene har kort og godt mye mer fri enn oss. Det er mange løsninger på dette, f.eks. SFO (de har vel åpent i alle fall høstferien, vinterferien og deler av sommerferien?), sommerskole (i alle fall i Oslo), ulike aktivitetsuker man betaler for, f.eks. fotballskole, gå sammen med andre foreldre og bytte på å passe hverandres barn, sende barna på besøk til besteforeldre eller andre slektninger, avspasere eller ha hjemmekontor, ulønnet fri...

I utgangspunktet er jo barna ditt ansvar på hverdagene, også i feriene, om dere ikke avtaler annet. Men det er vel ikke så uvanlig å ha egne avtaler på skoleferiene.

Anonymous poster hash: ed210...88d
Skrevet

Vi samarbeider om det og den som har mulighet for avspasering eller hjemmekontor den dagen har ungene. Vi sørger for at det blir sånn cirka jevnt fordelt.

Anonymous poster hash: 38772...4f8

Vi også. Dessuten slåss vi egt mer om å få være den som tar disse dagene enn den som slipper.

Anonymous poster hash: 4724e...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...