Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Først av alt: Beklager til dere som er lei av meg.. vær så snille å gå ut av tråden. Jeg har blitt nesten som avhengig av tilbakemeldingene herfra.. Vi hadde det ganske greit i går. Vi var ute og spiste og mannen begynte å tulle med at jeg aldri vil greie å holde meg unna han en hel måned, at jeg har altfor lyst på han til det, at han skal klare å lure meg med osv.. Han var i det hele tatt ganske "cocky" og referere til hvor kåt jeg er hele tiden.. på en side syntes jeg han bare var veldig søt og tøysete og flørtete (og veldig sikker på seg selv) sånn han vanligvis er når han er I godt humør og skal tulle med meg .. og igjen, sånn kjente jeg det da jeg var der sammen med han.. men så tenker jeg på den andre siden at han ikke riktig respekterer ønsket mitt om å vente litt og at han tydeligvis synes det er noe tull.. og at han ER veldig sexopptatthet når det er det han nå velger å fokusere på.. Bah, jeg har blitt helt skrudd! Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Slapp av! Han prøver å ufarliggjøre situasjonen, han prøver å gjøre det morsomt og lett!! (og DU har jo sagt at dere har hatt et bra sexliv, så ikke legg til nye "problemer" der!) IKKE rot deg inn i et nytt tankespinn nå!! Kos deg Anonymous poster hash: 6381b...3bb
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Enig med hun over her :-) Kos deg )) Anonymous poster hash: a9917...786
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Tusen takk for svar 😊 jeg må bare stole på det jeg opplever og føler der og da, sant? Beklager altså, men jeg er helt urovekkende usikker på min egen oppfattelse og vurderingsevne.. og jeg burde jo kjenne han etter 10 år dammen! Ærlig talt! vel, det kommer seg sikkert 😊 Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Kjære deg 😊 du tenker og analyserer alt for mye! Prøv å slapp av og kjenn på hva du føler.. Forstår du er forvirret, men det virker som han prøver( på sin måte) å få opp stemningen og tulle litt
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Hva skjedde med samlivsterapauten? Anonymous poster hash: c4560...9f8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Har lest alle trådene dine og fulgt med, med en viss fasinasjon. Dere, begge to, virker veldig opphengt i sex. Snakker dere ikke sammen? Om ting? Er bare nær hverandre, går turer sammen, tar på hverandre, kysser etc.uten at det leder opp til sex? Tror faktisk dere begge to har godt av en liten sexpause for å finne tilbake til nærheten, ærligheten og til hverandre som mennesker i forholdet. Anonymous poster hash: 60486...d38
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Slapp av og ta ting rolig, ert han tilbake om du vil. Anonymous poster hash: c59e2...c1b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Har lest alle trådene dine og fulgt med, med en viss fasinasjon. Dere, begge to, virker veldig opphengt i sex. Snakker dere ikke sammen? Om ting? Er bare nær hverandre, går turer sammen, tar på hverandre, kysser etc.uten at det leder opp til sex? Tror faktisk dere begge to har godt av en liten sexpause for å finne tilbake til nærheten, ærligheten og til hverandre som mennesker i forholdet. Anonymous poster hash: 60486...d38 Det meste av det vi gjør handler ikke om sex.. Såklart vi snakker sammen og gjør ting sammen som ikke handler om sex.. Vi har jo også to barn, hus, bil og hytte og står I hverdagslogistikken som alle andre.. poenget er at min usikkerhet nå, eller krisen eller hva man kan si, handler om sex, og derfor handler denne tråden om det.. Samtalen vår i går handlet feks om å binde fluer til neste fisketur, om hva vi skal finne på i gave til min mors jubileum til høsten.. osv osv.. men det er ikke interessant for tråden. Jeg tror ikke egentlig vi er noe særlig mer opphengt I sex enn folk flest, normalt sett.. Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Jeg synes kanskje han kunne ha tatt litt mer hensyn til deg og hva du synes du trenger. Det virker litt som om han kun har en streng å spille på, og det blir liksom litt feil når det nettopp er det som er litt av årsaken til problemene. Kanskje du kan prøve å forklare for ham at du trenger nærhet mer enn sex nå. Han virker veldig ensidig i tankegangen, synes jeg, og lite lydhør ovenfor deg. Anonymous poster hash: 8597a...eec
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Bare han ikke begynner å stange med hodet som en due, siden han er så cocky som du sier. Hoho. Anonymous poster hash: 1804f...f02
PersilleBlomst Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 Søte Hi, det er du som tenker for "mye" på sex (evt leser for mye i det, leser det feil) Som første sier her, det er nok et forsøk på humor og normalisering. Men det at du har blitt addict av forumet og at du fortsatt tenker alt for mye (i negative spiraler) sier meg at du kanskje skulle prøve å få deg litt terapi på egenhånd, ikke bare sammen med mannen? Høres ut som at dere hadde det bra, høres ut som at han prøver å sjarmere deg. Jeg er litt enig med det du sier også, bittelitt masete/respektløst men dette er livet han kjenner med deg. Dette er sånn dere har bygget opp sjargongen sammen! Ikke døm han så hardt for det!. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #13 Skrevet 10. juli 2015 Enig med nr. 2 og PersilleBlomst. Ikke overanalyser noe. Stol på magefølelsen din der og da slik du sier selv. Han er mann, dere har hatt et aktivt og godt sexliv som dere også har kunnet le og fleipe med tidligere. Nå fleiper mannen slik dere har gjort tidligere, men nå om at dere ikke skal ha sex på en måned. Mannen din har sikkert et håp om at du skal få lyst på ham, og slik det har vært tidligere i forholdet så ville det sikkert vært vanskelig for deg å holde deg unna ham i en måned også Da må det gå an å fleipe litt om det. Men selvfølgelig, om det hele tiden blir et tema, da er det noe annet (men det sier du jo selv at det ikke er). Jeg er enig med PersilleBlomst når det kommer til det å ta noen terapitimer for deg selv også. Du har på en måte vært maks uheldig. Din nærmeste venninne, som du har kjent hele livet, har sveket deg på det aller groveste. Og hun har tydeligvis kjørt et dobbeltspill i minst et halvt år mtp. at hun ønsket seg din mann og å ødelegge deg. Det er ikke rart at du da sliter med tillit, det å stole på deg selv, at det du tror og mener om andre stemmer, at du ikke blir lurt. Man velger ikke sine foreldre, søsken og familie, men man velger sine venner og sin mann. Uheldigvis så ble det grove sviket koblet opp til din mann (forferdelig stygt av din "venninne"), og det ble gjort på en slik måte at du også begynte å stille spørsmål om du kunne stole på ham. Når din egen selvtillit på dette området ligger litt i grus om dagen, da er det ikke like lett å skille hvilke følelser som hører hjemme hvor og overfor hvem, hvem du skal velge å stole på. Så reaksjonen din er på en måte naturlig - om enn ikke særlig hensiktsmessig når det kommer til forholdet til din mann. Så jeg tror at du kan ha nytte av å få bearbeidet din venninnes svik slik at du begynner å stole mer på deg selv og dine egne beslutninger og vurderingsevne igjen. Du trenger litt hjelp til å plassere skapene riktig der de hører hjemme - for det er ikke bare ett skap som skal plasseres her, det er flere Jeg tror du finner ut av det. Men for å jobbe deg gjennom det nå, og slippe å dra dette med deg i årevis fremover, så tror jeg det er lurt å ta noen terapitimer for deg selv også i tillegg til parterapitimene. Se på det som en invistering i deg selv først og fremst. "Bivirkningen" er at det vil gjøre godt for forholdet indirekte. Begynn å stole mer på deg selv, det du føler sammen med mannen din. Når du merker at du begynner å gruble, stopp tankene og fokuser bare på øyeblikket, ikke analyser alt. Analysere kan dere begge gjøre når dere får hjelp i parterapien Og som PersilleBlomsten sier også, ikke døm mannen din når han er slik han har vært sammen med deg og dere har vært sammen i ti år. Det blir urimelig om han må endre personlighet nå. Stol på deg selv og det dere har sammen Anonymous poster hash: d0cf5...9bd
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2015 #14 Skrevet 10. juli 2015 Ikke problematiser dette mer. Han prøver jo å ta dette med det gode.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Tusen takk for svar om å stole på meg selv 😊 problemet nå er jo at jeg overhodet ikke har lyst til å ha sex med han, tenner ikke på han, kjenner ikke et snev av kåthet når han kysser meg eller stryker på meg.. INGENTING!! og fortsetter det sånn mister jeg han garantert! Kan det komme tilbake da? Jeg har hatt perioder før, I barseltoden feks ser jeg merket at sex ikke stod øverst på ønskelisten hele tiden men det var virkelig ikke så dødt som nå.. Jeg går og gråter endel og, begynner ofte dagen med å begynne å gråte, sånn helt ufrivillig.. og lurer på om jeg er i ferd med å bli deprimert.. Jeg kjenner meg så ensom på en måte, helt alene i mitt eget hode, og veldig utrygg. . Håper det er derfor jeg ikke har sexlyst, og ikke at alt er ødelagt med mannen fordi jeg dypest i meg selv fordømmer han og forakter han.. Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Har dere fått begynt med parterapi ennå? Og som mange allerede har foreslått bør du få deg noen timer alene også, så du får bearbeidet alt sammen. Jeg tror ikke du klarer å håndtere dette på egenhånd. Jeg heier på dere, og ønsker deg lykke til! Men skaff deg selv hjelp snarest før du utvikler en depresjon, og ødelegger forholdet med selvdestruerende tanker. Anonymous poster hash: 01adc...de8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Har dere fått begynt med parterapi ennå? Og som mange allerede har foreslått bør du få deg noen timer alene også, så du får bearbeidet alt sammen. Jeg tror ikke du klarer å håndtere dette på egenhånd. Jeg heier på dere, og ønsker deg lykke til! Men skaff deg selv hjelp snarest før du utvikler en depresjon, og ødelegger forholdet med selvdestruerende tanker. Anonymous poster hash: 01adc...de8 Det er visst noen andre som måtte prioriteres før hos hos psykologen så vår time er flyttet til slutten av august.. jeg tenkte å høre med han om han har kapasitet til timer med meg alene og, eller om han synes det er dumt å være både parterapeut og individuell terapeut i samme paret.. Jeg er enig I at jeg ikke kommer til å klare dette på egenhånd.. Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #18 Skrevet 12. juli 2015 Er det noen her som har opplevd å overhodet ikke ha lyst da? Og som kan fortelle at det kom tilbake? Ordnet seg? Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #19 Skrevet 12. juli 2015 Er det noen her som har opplevd å overhodet ikke ha lyst da? Og som kan fortelle at det kom tilbake? Ordnet seg? Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90 Faen er det mulig. Handler alt sex? Anonymous poster hash: d71d4...077
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #20 Skrevet 12. juli 2015 Er det noen her som har opplevd å overhodet ikke ha lyst da? Og som kan fortelle at det kom tilbake? Ordnet seg? HiAnonymous poster hash: 96ab5...e90 ja jeg har opplevd det. Tok litt tid, med vi har det bra nå Fått ett barn til og har et bra sexliv og hverdag sammen nå. Anonymous poster hash: 6f424...c0b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #21 Skrevet 12. juli 2015 Er det noen her som har opplevd å overhodet ikke ha lyst da? Og som kan fortelle at det kom tilbake? Ordnet seg? Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90 Faen er det mulig. Handler alt sex? Anonymous poster hash: d71d4...077 Ja, kanskje det gjør det for meg akkurat nå. Hvorfor provoserer det deg? Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #22 Skrevet 12. juli 2015 Deres time er flyttet fordi andre prioriteres? Det er veldig rart. Og passer vel fint i historien også. Dib's sommerunderholdning.... Anonymous poster hash: 7a954...7da
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #23 Skrevet 12. juli 2015 Deres time er flyttet fordi andre prioriteres? Det er veldig rart. Og passer vel fint i historien også. Dib's sommerunderholdning.... Anonymous poster hash: 7a954...7da Er det rart? Det var mannen som snakket med han, så jeg vet ikke helt hva han sa.. kan hende mannen sa det gikk helt greit eller noe sånt. Men hvis dere mener det er veldig rart bør jeg kanskje ringe psykologen og høre.. Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #24 Skrevet 12. juli 2015 Deres time er flyttet fordi andre prioriteres? Det er veldig rart. Og passer vel fint i historien også. Dib's sommerunderholdning.... Anonymous poster hash: 7a954...7da Er det rart? Det var mannen som snakket med han, så jeg vet ikke helt hva han sa.. kan hende mannen sa det gikk helt greit eller noe sånt. Men hvis dere mener det er veldig rart bør jeg kanskje ringe psykologen og høre.. Hi Anonymous poster hash: 96ab5...e90 Er nok bare deg. Du verden så mistenksom du var da. Anonymous poster hash: 64fcd...773
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2015 #25 Skrevet 12. juli 2015 Deres time er flyttet fordi andre prioriteres? Det er veldig rart. Og passer vel fint i historien også. Dib's sommerunderholdning....Anonymous poster hash: 7a954...7da Er det rart? Det var mannen som snakket med han, så jeg vet ikke helt hva han sa.. kan hende mannen sa det gikk helt greit eller noe sånt. Men hvis dere mener det er veldig rart bør jeg kanskje ringe psykologen og høre.. HiAnonymous poster hash: 96ab5...e90 Nei. Du bør heller begynne å lytte til deg selv litt. Nå vil du ikke ha sex med ham, du gråter og vingler i følelsene. Du er i sorg, såklart, du har vært gjennom noe sjokkerende med venninna di, og må nærme deg mannen langsomt. La det være ro i det. Ikke begynn å søke enda flere råd og enda flere meninger. Vend blikket innover i forholdet, ikke innover i analysen av "hva mener han med det og det". Finn ut hva som ville tjene forholdet, ikke hva som vil tjene deg selv eller ham. Deres forhold har lidd den største skaden. Reparer det. Du trenger ikke vite hvem det er sin feil for å gjøre det bedre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå