Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 I formiddag fikk jeg plutselige smerter i magen. Murrende. Ble kvalm. Kjente jeg var øm når jeg trykket forsiktig på magen. Spesielt i området rundt navlen og ned mot eggstokkene. Gikk på toalettet og var passelig løs i magen. Merket når jeg tørket meg at det var rikelig med blod fra endetarmen. Ringte til legekontoret å ba om akutt time. Men de mente dette ikke var noe som haster og de få timene som var igjen måtte gå til noen som hadde skutt sykdom. Dro ut en tur med mann og barn som avtalt. Men smertene ble bare verre og verre. Nå gjorde det vondt å bevege seg. Vi måtte avslutte turen å dra hjem. Jeg føler meg ikke bra. Er klam og uvel. På turen hjem måtte mannen kjøre veldig forsiktig. Da en fartshump Ga meg store smerter. Når jeg hoster å ler gjør det også veldig vondt. Ringte til nytt til legen å ba om time. Men da hadde de ingen akutt timer igjen og ba meg vente til mandag. Når jeg holder meg helt i ro er det vondt. Men ok. Nå har jeg mer og mer vondt. Spesielt i området rundt navlen og opp mot øvre del av mage og ned mot nedre del av mage høyre side. Jeg vurderer nå å ta kontakt med legevakt. Selv om det ligger langt unna. Tenker kanskje det kan være uvi eller noe slikt. Men så sitter jeg igjen med en følelse om at jeg var hysterisk noe damen på legekontoret antydet da jeg ville bruke akutt time på noe som fint kunne vente. Men jeg har så innmari vondt. Har prøvd smertestillende uten hell. Tror dere legevakten vil hjelpe meg? Anonymous poster hash: f5ece...577
Gjest Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Herregud til nepe av ei kontorsøster. Du skulle hatt akutt time med disse symptomene der. Men ja, ring legevakt du. Dette bør du få orden nå i DAG!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Dette ville jeg faktisk tatt til legevakten - og jeg har høy terskel selv for å dra dit. Ring legevakten og fortell symptomene dine, eller bare dra inn dit! Anonymous poster hash: 01acb...3cf
mamma_bergen Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Du bør hvert fall ta en telefon til legevakten.
Husbygger Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Ring legevakten, det kan være blindtarmbetennelse. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er helt på bærtur. Skal få ordnet at jeg får kommet meg nedover. Må litt planlegging til siden jeg ikke er i stand til å kjøre på egenhånd. Må enten få barnevakt eller sjåfør. For er ikke helt heldig å drasse med seg to små barn så langt. Takk for svar. Jeg har også høy terskel for å kontakte legevakt. Målte tempen på meg selv nå. Og den var lettere forhøyet 37,7 og detter mye paracet. Hi Anonymous poster hash: f5ece...577
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Ville nok dratt til legevakta om eg hadde akutte magesmertwr av ukjent årsak, spesielt med blødning i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Herrregud!!!! For ett nek du traff på legekontoret!!!! Selvfølgelig skulle du hatt akutt-time!!! Håper du oppdaterer oss..... Hørtes virkelig ikke bra ut...... Anonymous poster hash: 7587f...629
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Jeg hadde en gang brennende/sviende smerter i magen, hadde hatt blodig diaré ved toalettbesøk. Deretter kom det bare slim og blod. Dro til legen som konkluderte med invendige hemoroider. Skulle se ann over helga og evt kontakte llegevakt løpet av helgen om det skulle endre seg eller bli verre. Gikk over av seg selv i løpet av helgen så I mitt tilfelle så var det ihvertfall ikke noe farlig. Men veldig greit å få sjekket sånne symptomer. Dra til legevakten du. Anonymous poster hash: 2de40...0b5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Dra på legevakta nå. Dette hørtes ikke bra ut, spesielt med blødningen. Anonymous poster hash: 89b68...c40
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 Du kunne ha dratt til legekontoret likevel Tatt med en urinprøve og sagt de skulle sjekke for UVI, det gjør de. Hadde det ikke vært utslag, nei vel, men helsesekretæren hadde nok helt sikkert sett hvor vondt du hadde, og klemt deg inn mellom timene. Akkurat nå er det ferietid, akutt er veldig akutt.. Kanskje de hadde daglegevakt denne uka? (Betyr at alle som ikke har fastlege i byen har rett på time) Man vet ikke hvorfor du fikk nei, jeg hadde tatt deg inn til sjekk av urin og crp først og fremst, deretter hadde jeg nok gjort det travelt for legen Hilsen helsesekretær Anonymous poster hash: 50745...363
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #13 Skrevet 10. juli 2015 Venter på barnevakt nå. Kommer om en halvtime. Så må bare holde ut litt til. Tenker også det blodet i avføringen kan skyldes en hemoride. Siden det var rødt. Men problemet mitt er de sterke smertene i magen. Klarer nesten ikke bevege meg mer. Gjør fryktelig vondt. Men nå skal jeg kreve å få hjelp hvis de prøver å avise meg. Vi skal kjøre nedover og så skal jeg ringe når vi nærmer oss. Syns det er skremmende at smertene øker. Ser noen nevnte blindtarmbetennelse. Tenkte jeg skulle google det. Men velger å ikke gjøre det. Ønsker ikke bli skremt. Håper på noe mer uskyldig som en uvi eller lignende. Hi Anonymous poster hash: f5ece...577
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #14 Skrevet 10. juli 2015 Du kunne ha dratt til legekontoret likevel Tatt med en urinprøve og sagt de skulle sjekke for UVI, det gjør de. Hadde det ikke vært utslag, nei vel, men helsesekretæren hadde nok helt sikkert sett hvor vondt du hadde, og klemt deg inn mellom timene. Akkurat nå er det ferietid, akutt er veldig akutt.. Kanskje de hadde daglegevakt denne uka? (Betyr at alle som ikke har fastlege i byen har rett på time) Man vet ikke hvorfor du fikk nei, jeg hadde tatt deg inn til sjekk av urin og crp først og fremst, deretter hadde jeg nok gjort det travelt for legen Hilsen helsesekretær Anonymous poster hash: 50745...363 Det kan godt hende. Jeg vet ikke hvordan de har det nå i ferien. Men første gang jeg ringte hadde de ledige timer. Jeg tenkte ikke tanken på at jeg kunne stikke innom med urinprøve. Men vet det til en eventuell neste gang. Skulle ønske hun hadde foreslått det på tlf. Trodde man måtte ha time til slikt også. Anonymous poster hash: f5ece...577
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #15 Skrevet 10. juli 2015 Jeg hadde det, blodig og slimete avføring, og nesten kramper i magen. Det viste seg at jeg var gravid utenfor livmoren..De klarte ikke helt å finne ut hvorfor det var sånn, men de konkluderte med at det hadde en sammenheng. Anonymous poster hash: e7ba7...1af
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #16 Skrevet 10. juli 2015 Jeg hadde det, blodig og slimete avføring, og nesten kramper i magen. Det viste seg at jeg var gravid utenfor livmoren..De klarte ikke helt å finne ut hvorfor det var sånn, men de konkluderte med at det hadde en sammenheng. Anonymous poster hash: e7ba7...1af Jeg har hormon spiral. ☺ Anonymous poster hash: f5ece...577
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #17 Skrevet 10. juli 2015 Får man blod fra endetarmen ved uvi? Lykke til, og god bedring. Håper de hjelper deg på legevakten. Anonymous poster hash: c3370...9b6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #18 Skrevet 10. juli 2015 Jeg hadde det, blodig og slimete avføring, og nesten kramper i magen. Det viste seg at jeg var gravid utenfor livmoren..De klarte ikke helt å finne ut hvorfor det var sånn, men de konkluderte med at det hadde en sammenheng. Anonymous poster hash: e7ba7...1af Jeg har hormon spiral. ☺ Anonymous poster hash: f5ece...577 Så hormonspiral er 100 % sikkert???? Anonymous poster hash: 571ce...43c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #19 Skrevet 10. juli 2015 Får man blod fra endetarmen ved uvi? Lykke til, og god bedring. Håper de hjelper deg på legevakten. Anonymous poster hash: c3370...9b6 Det kan jo være tilfeldig. Jeg vet ikke. Jeg har bare tatt med alt jeg tenkte kunne være relevant. Og så svart på innleggene jeg har fått. Og jeg setter utrolig pris på svarene dere har gitt meg. Og jeg er glad for at jeg snart er på vei for å få en sjekk på hva dette kan være. Og jeg vet at hormon spiral ikke er 100% sikker. Men er ganske sikker på at det er noe annet en graviditet. Da vi har hatt svært lite samleie og i tillegg til spiral går han aldri inni meg. Men uansett. Takk for svar. Og egne erfaringer med lignende smerter. Anonymous poster hash: f5ece...577
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #20 Skrevet 10. juli 2015 Akkurat samme symptomer som meg når blindtarmen min sprakk, utenom blodig avføring. Lykke til hos legevakta! Anonymous poster hash: 67c3c...d69
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #21 Skrevet 10. juli 2015 Du skulle fått akutt time,men er det uvi så blør du ikke fra endetarmen men blod i urinen. ikke bra hvis du blør fra endetarmen og ikke får deg akutt time. Anonymous poster hash: 2cfb4...9e8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #22 Skrevet 10. juli 2015 God bedring Flott at du drar til legevakten. Smart dame 😉 Dette kommer til å gå bra. Anonymous poster hash: 0408b...b65
Bentix Skrevet 10. juli 2015 #23 Skrevet 10. juli 2015 Lykke til på legevakten. Jeg hadde også dratt på legevakten med sånne symptomer. Hadde ikke ville ventet til mandag.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #24 Skrevet 10. juli 2015 Dette er jo bokeksempel på blindtarmbetennelse. For en dust av en sekretær. Håper du får den hjelpen du behøver ( høres ut som det har kommet såpass langt ) at du sannsynligvis ligger på operasjon om kort tid. Så ønsker deg lykke til med den i så fall. Og god bedring. Enkelte burde faktisk ikke være helsesekretær. Opplever at mange av de er utrolig hovmodige og maktsyke. !! Anonymous poster hash: 2bddc...590
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #25 Skrevet 10. juli 2015 Hvordan går det HI?? Anonymous poster hash: 1e379...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå