Gå til innhold

Ingenting preller av!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt trekker seg så langt inn det kommer. Kommentarer, blikk, ja alt foretolkes ihjel og så klart til det negative. Det kan gå å kverne i flere uker! Jeg må bli tøffere, men slik som dette har det alltid vært. Jeg tar alt til meg. Skulle ønske jeg kunne gi litt mer faen rett og slett... blir så sliten av å ha det som dette.

Anonymous poster hash: f9b52...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt trekker seg så langt inn det kommer. Kommentarer, blikk, ja alt foretolkes ihjel og så klart til det negative. Det kan gå å kverne i flere uker! Jeg må bli tøffere, men slik som dette har det alltid vært. Jeg tar alt til meg. Skulle ønske jeg kunne gi litt mer faen rett og slett... blir så sliten av å ha det som dette.

Ååå, jeg kjenner meg så igjen. Tenker og gnager på ting, tar alt til meg og blir fort lei meg, men viser det veldig sjelden, det er utrolig slitsomt. Jeg har ingen råd til deg, men følger tråden i håp om å plukke opp noen tips jeg kan bruke.

Anonymous poster hash: 8e372...550

Skrevet

Sånn har jeg det også. Kan det ha skjedd noe som har gjort at det ble sånn? Har noen rakket ned på deg eller fått deg til å føle at du ikke er bra nok? Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, noe som gjør at jeg så og si ikke tåler kritikk. Kan være knust i flere måneder pga. en liten kommentar. Tar på meg all skyld selv om ting ikke er min feil osv. Nå sier jeg ikke at du har noen diagnose, men at jeg vet hvor det føles. Man må rett og slett lære seg å ikke la ting gå inn på seg.

Anonymous poster hash: de61b...9bd

Skrevet

Det kalles automatiske negative tanker, og kan til en viss grad "trenes" bort. Du kan få gid hjelp i å ta et kurs i kognitiv terapi, feks KID -kurs (kurs i depresjonsmestring, som bruker mye av de samme teknikkene), du kan også prøve nettbasert kurs, feks moodgym på kognitiv.no :)

Skrevet

Det kalles automatiske negative tanker, og kan til en viss grad "trenes" bort. Du kan få gid hjelp i å ta et kurs i kognitiv terapi, feks KID -kurs (kurs i depresjonsmestring, som bruker mye av de samme teknikkene), du kan også prøve nettbasert kurs, feks moodgym på kognitiv.no :)

Tusen takk for tips! Dette skal jeg se nærmere på:) Hadde vært så godt å få vekk alle disse vonde tankene.

Da jeg var mindre ble jeg alltid gjort til syndebukk av moren til en venninne. Mamma tok aldri mitt parti og gikk alltid ut fra at det var men feil. Jeg var en snill og rolig unge, men mamma har slitt med lav selvfølelse og var vel redd for at andre skulle tenke stygt om oss. Vet ikke om dette har noe å si...

Skrevet

Jeg anbefaler også KID :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...