Gå til innhold

Alenemødre: angående stønad til barnetilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk Idag høre at man først kan søke om å få redusert barnehageregningen fra kommunen og så dermed gå til NAV og få dekt 60% av resten? Trodde det var enten eller? Noen som vet?

Anonymous poster hash: d314c...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom du har veldig lav inntekt kan du få redusert pris ja. Og stønad fra NAV. Høres ut som riktig måte å gjøre det på ja!

Jeg fikk stønad da jeg var alene med eldstemann, men tjente for mye til å få redusert pris fra kommunen. 

Anonymous poster hash: a3957...730
Skrevet

dersom du har veldig lav inntekt kan du få redusert pris ja. Og stønad fra NAV. Høres ut som riktig måte å gjøre det på ja!

Jeg fikk stønad da jeg var alene med eldstemann, men tjente for mye til å få redusert pris fra kommunen.

Anonymous poster hash: a3957...730

Har ca 200 000 i året. Litt mindre hvis ikke jeg regner med barnetrygd og bidrag..

Skrevet

Andre som vet?

Skrevet

Ja, ny lov i mai. Jeg fikk redusert barnehagen med 1000 (!) i mnd!!

Anonymous poster hash: bdf5c...307

Skrevet

Jeg er alenemor og får dekt 64 % av barnehageregninga fra NAV.

Du må fylle ut skjema for dette som du får fra NAV eller printer ut selv.

Anonymous poster hash: 03551...539

Skrevet

Ja, ny lov i mai. Jeg fikk redusert barnehagen med 1000 (!) i mnd!!

Anonymous poster hash: bdf5c...307

Hvor mye tjener du da? Vet ikke om jeg har lav nok inntekt

Skrevet

Jeg er alenemor og får dekt 64 % av barnehageregninga fra NAV.

Du må fylle ut skjema for dette som du får fra NAV eller printer ut selv.

Anonymous poster hash: 03551...539

Man kan også søke i kommunen, men lurer på om man kan begge deler!

Skrevet

Andre som vet?

Man kan få lavere bhg regning fra kommunen som enslig forsørger, men da må man ha under 150 000kr brutto i året. Er man samboer/ gift er grensen 235 000kr i året. Har du mer enn 150 000kr i året får du ikke fra kommunen, da får du bare fra NAV

Anonymous poster hash: 79612...5ce

Skrevet

Andre som vet?

Man kan få lavere bhg regning fra kommunen som enslig forsørger, men da må man ha under 150 000kr brutto i året. Er man samboer/ gift er grensen 235 000kr i året. Har du mer enn 150 000kr i året får du ikke fra kommunen, da får du bare fra NAV

Dette gjelder Bergen kommune. I Oslo gjelder dette: Husholdninger med en samlet årlig inntekt mellom 140 983-202 653 kroner skal betale 769 i måneden.

Hvilke kommune bor du i?

Skrevet

Andre som vet?

Dette gjelder Bergen kommune. I Oslo gjelder dette: Husholdninger med en samlet årlig inntekt mellom 140 983-202 653 kroner skal betale 769 i måneden.

Hvilke kommune bor du i?

Det står på kommunen min sin side at ingen hustatnder skal betale mer enn 6% av inntekten sin til barnehage.

Men lurer på om jeg kan ta med den reduserte fakturaen til NAV og få dekket litt der og? Lest om flere som har gjort det men er kanskje ikke helt lovlig? Når jeg ringte de fikk jeg bare beskjed om å søke for å se, ho hadde i grunn ikke peiling. Det står ingenting på NAV sin side om at man ikke kan få stønad til en redusert regning hvertfall.

Skrevet

Ja, din normale regning fra barnehagen (dvs 6% av inntekten) kan man få refundert 64% av. 

Så be om redusert, deretter går du til nav ;) 

Anonymous poster hash: 2ad98...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...