Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Huff, kjenner det stikker langt inne i meg når jeg så dette... Det verste var at jeg så det to ganger, uten å si noe til henne. Samvittigheten stikker hardt til her på hundens vegne. Jeg, mannen og barna spiste lunsj på café i går. Vi satte inne i lokalet da det kom to damer gående. Hun ene stod uten for med hennes egen hund og venninnens hund, imens hun andre gikk inn for å kjøpe mat og kaffe. Hunden til damen som gikk inn på caféen prøvde å følge etter henne og da slo damen som holdt hunden rett i hode/nakke partiet på han. Kjente jeg ble irritert, men tenkte ikke noe mer over det. Når vi var ferdig med å spise fulgte mannen yngste dattera på toalettet før vi skulle gå derfra. Jeg gikk utenfor med sønnen og ventet. Der satt de to venninnene ved et bord. Hundene satt ved siden av. Men så begynte hunden (til samme dame) å bli litt urolig. Hun ba den om legge seg igjen, men han bare satte seg ved siden av. Hun gjentok seg flere ganger, men han ville ikke. Hun reiste seg og prøvde å bruke makt på hunden for at han skulle legge seg ned. Dyttet og presset. Hunden reiste seg igjen og ble stående der. Da tok hun hånda og smalt den (det smalt virkelig!) rett på baksida/nedre del av ryggen til hunden. Det smalt akkurat som om noen skulle tatt high-five, klappet osv. Jeg så på hunden at den ble virkelig redd. Rygget bakover, mellom beina til damen og hunder stolen der hun satt. Videre tok hun tak i halsbåndet og dro han frem igjen. Endelig klarte hun å få han til å legge seg. Og trist så han ut der han lå... Visse mennesker burde ikke ha hunder eller andre dyr! Det er greit nok at hun brukte makt for å få hunden til legge seg, men synes virkelig det ikke er nødvendig å slå til hunden på den måten. Jeg angrer sånn på at jeg ikke sa noe... Anonymous poster hash: 43162...b15
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Her jeg sitter er jeg vel så sjokkert at du...et voksent menneske (?) Ikke sa noe? Skam deg! Anonymous poster hash: b11ff...017
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Her jeg sitter er jeg vel så sjokkert at du...et voksent menneske (?) Ikke sa noe? Skam deg! Anonymous poster hash: b11ff...017
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Hun burde aldri få ha hund, eller kontakt med hunder... Du burde ha nok vett til å si ifra, som stille vitne godtar du det, samt at du lar et dyr forbli i et hjem med vold... Hadde du vært like stille om det var et barn som ble utsatt for det? Anonymous poster hash: 51fea...0c0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/ Anonymous poster hash: 8120c...ab9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Vi er i Danmark på ferie skjønner du. Og ja, jeg skammer meg... Jeg angrer som bare det! De satt også 15-20 meter fra utgangen av caféen der hvor jeg stod. Jeg skammer meg virkelig og burde ha gått bort til henne å sagt det rett ut. Anonymous poster hash: 43162...b15
kristinehufine Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 De fleste hunder har ikke en dritt på cafe å gjøre, det blir for kjedelig for dem! Ikke rart bikkja ikke ville ligge stille, tenk så mye å se på! Masse inntrykk fra alle kanter. Dessverre blir man så sjokkert noen ganger at man ikke vet hvordan man skal reagere! Håper du har "lært" og at du sier noe neste gang. Å daske/slå borti hunden ved bakre hofta er god måte å få oppmerksomhet på, men kommer selvfølgelig an på hvor hardt man gjør det! Skal ikke slå dyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå