Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Eller jo, arver mer enn gjerne, om det er ordentlige klær. Problemet er; mannen har en kollega (og kone) som har spurt om vi vil arve klær, og det takket vi selvfølgelig ja til. De har god økonomi, og tre barn som alltid er pent kledd. I begynnelsen arvet barna fine ting, men nå kommer mannen stadig vekk hjem fra jobb med bilen full av sekker med skrot. Skitne og hullete klær, mye virkelig umoderne type 80-tallet, klær som er merket slektningers navn, altså noe de ikke vil kle på sine barn. Sist kravlet det edderkopper ut av sekkene. Nå er jeg lei, men mannen vil ikke si i fra at vi ikke ønsker mer, og jeg kjenner ikke paret. Mannen mener vi bør fortsette og ta i mot, og heller bare kaste klærne og lekene. Han er redd for å fornærme kollegaen og kona. Det er snakk om store mengder, og vi har fullt nok i søppeldunken fra før av. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: 8b830...1f9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Gudbedre...kjekt for de da, de slipper å dra det til dynga... Jeg har også en venninne som kommer med arveklær hun vil bli kvitt... Hennes søster har tatt det som er brukende, uten hull og flekker. Resten havner her. Fatter ikke at hun ikke skjønner at det ikke vil bli brukt.... Det verste er at hun spør etter klærne når hun er her på besøk. Anonymous poster hash: 160db...7c6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Kast det som er ødelagt. Gi bort resten til Fretex, UFF, osv. Forstår at det er vanskelig å si fra for mannen din. Anonymous poster hash: ebaf8...94f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Rike pike....til og med navnelapp fra andre slektninger? Nå ble jeg rystet, sjokkert og forferdet. ..Tenk så brutal verden vi lever i.. Anonymous poster hash: e9aac...451
**snuskeluska** Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Jeg kan gjerne arve tøy til barna mine. Men jeg innrømmer gjerne at mesteparten av det vi arver går videre til fretex el kastes. Jeg skjønner ikke hvorfor man gir videre klær som er utvasket, full av flekker, hullete e.l.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Formulerte meg visst feil. Klærne er så ille at de ikke kan gis til Fretex. Ingen av oss går i merkeklær, så er ikke fin på det. Men blir provosert av rike mennesker som sender det de har arvet av andre, som deres barn ikke vil gå med, videre til oss. Skal man gi bort, så bør det være noe man selv vil gå med. Anonymous poster hash: 8b830...1f9
Superdolly Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Dere har strengt tatt bare to valg: Si nei takk. Det går an å gjøre det på en høflig måte. Eller ikke si noe, og fortsette å ta imot. Du må snakke med mannen din, og spørre ham hva han mener når han sier at han er redd for å fornærme dem. Blir de lett fornærmet? Er det en krise på et eller annet vis om de blir fornærmet? Hva er det verste som kan skje? Og jeg mener altså ikke at han skal stå og si til dem at de skal beholde de stygge drittklærne selv. Som jeg sa innledningsvis går det fint an å formulere seg på en høflig måte som ikke tråkker noen på tærne. Alternativet er at dere holder munn, faker takknemlighet og fortsetter å ta imot. Hva synes mannen din om disse klærne? Synes han det er greit at dere må stappe det i en allerede overfylt søppeldunk, eller i verste fall betale for å bli kvitt dem?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Dere har strengt tatt bare to valg: Si nei takk. Det går an å gjøre det på en høflig måte. Eller ikke si noe, og fortsette å ta imot. Du må snakke med mannen din, og spørre ham hva han mener når han sier at han er redd for å fornærme dem. Blir de lett fornærmet? Er det en krise på et eller annet vis om de blir fornærmet? Hva er det verste som kan skje? Og jeg mener altså ikke at han skal stå og si til dem at de skal beholde de stygge drittklærne selv. Som jeg sa innledningsvis går det fint an å formulere seg på en høflig måte som ikke tråkker noen på tærne. Alternativet er at dere holder munn, faker takknemlighet og fortsetter å ta imot. Hva synes mannen din om disse klærne? Synes han det er greit at dere må stappe det i en allerede overfylt søppeldunk, eller i verste fall betale for å bli kvitt dem? Mannen er veldig snill, og havner aldri i diskusjon med noen. Han betaler heller for å bli kvitt ting, enn å si i fra til giveren. Hva mannen mener om klærne? At jeg bare kan stoppe strømpene, og sy igjen skrittet på utslitte longser som halve baken kommer ut av Men da er det i alle fall ikke bremsespor i de sånn som i enkelte av trusene. At Barbiene mangler en arm eller fot, eller er hjemmeklippet gjør heller ikke mannen noe. Heller ikke at lekebilene mangler halvparten av hjulene. Men t-skjorta med inntørket makrell i tomat på brekte nesten mannen seg av Handler selv mye på bruktbutikker, så er absolutt ikke en snobb. Arver også hos venner og familie. Tenker at de ikke bryr seg om hva de sender avgårde fordi de ikke kjenner oss, og fordi vi har mye dårligere økonomi? Anonymous poster hash: 8b830...1f9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Dere har strengt tatt bare to valg: Si nei takk. Det går an å gjøre det på en høflig måte. Eller ikke si noe, og fortsette å ta imot. Du må snakke med mannen din, og spørre ham hva han mener når han sier at han er redd for å fornærme dem. Blir de lett fornærmet? Er det en krise på et eller annet vis om de blir fornærmet? Hva er det verste som kan skje? Og jeg mener altså ikke at han skal stå og si til dem at de skal beholde de stygge drittklærne selv. Som jeg sa innledningsvis går det fint an å formulere seg på en høflig måte som ikke tråkker noen på tærne. Alternativet er at dere holder munn, faker takknemlighet og fortsetter å ta imot. Hva synes mannen din om disse klærne? Synes han det er greit at dere må stappe det i en allerede overfylt søppeldunk, eller i verste fall betale for å bli kvitt dem? Mannen er veldig snill, og havner aldri i diskusjon med noen. Han betaler heller for å bli kvitt ting, enn å si i fra til giveren. Hva mannen mener om klærne? At jeg bare kan stoppe strømpene, og sy igjen skrittet på utslitte longser som halve baken kommer ut av Men da er det i alle fall ikke bremsespor i de sånn som i enkelte av trusene. At Barbiene mangler en arm eller fot, eller er hjemmeklippet gjør heller ikke mannen noe. Heller ikke at lekebilene mangler halvparten av hjulene. Men t-skjorta med inntørket makrell i tomat på brekte nesten mannen seg av Handler selv mye på bruktbutikker, så er absolutt ikke en snobb. Arver også hos venner og familie. Tenker at de ikke bryr seg om hva de sender avgårde fordi de ikke kjenner oss, og fordi vi har mye dårligere økonomi? Anonymous poster hash: 8b830...1f9 Æsj, dere har ikke fått annet enn søpla deres. Her ville jeg ignorert mannens vilje og tatt en telefon til denne dama selv! Anonymous poster hash: 6ec75...931
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Skjønner deg godt! Vi er en venninnegjeng som har barn i tripp-trapp-tresko-alder, og vi arver hverandre, men ingen av oss hadde funnet på å legge ved skitne klær, klær med hull i e.l. Det som arves videre, er hele og skikkelige klær som barna våre rett og slett har vokst utav. Kan ikke forstå at folk faktisk gir bort søppel?! Selv om andre ikke sier noe, så er det jo lov å tenke selv? Anonymous poster hash: 2fafc...82f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Ta en spansk en! "Vi har sååååå mye klær at vi ikke trenger mer" Da er saken fort løst Anonymous poster hash: b18bd...ed0
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Herregud, det ser jo ut til at de bare gir søpla sitt til dere, hadde skammet meg om jeg hadde gitt bort bruktklær som har vært hullete eller veldig utvasket, og ville ALDRI gitt bort skitne klær! Truser med bremsespor i?? Fysja altså! Anonymous poster hash: e8c91...57a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hadde tatt i mot, plukka ut det jeg evt. ville ha og lagt resten i UFF. Leker kan du vel si de ikke trenger å gi mer av? Jeg er heller ikke glad i å arve alt. Skyt meg! Har ventet med å få barn til jeg var voksen med god råd, og syns det er stas å kjøpe noen nye, fine ting i min stil til jenta mi 😊 Tar i mot ting vi får, og arver. Men bruker ikke alt! Plukker ut, og gir videre 😊 Jeg prøver å være litt økonomisk samtidig som jeg får den gleden det er å kjøpe noe til snuppa i ny og ned. Hender jeg takker nei til å få ting også, jeg mener at altfor mye og mange ting bare blir rot!!! Anonymous poster hash: 7bd78...bc7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 De ønsker seg billig søppelsortering, gjort av noen andre enn dem selv. Si dere ikke vil ha mer. Anonymous poster hash: ced59...9a2
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Enkelt. Si takk for tilbudet, men nå har vi snart ikke plass til mer klær. Evt la mannen ta seg av problemet. Dvs du sier til ham at det skal ikke innenfor dørene og han får ikke bruke penger på å bli kvitt det. Så får han selv finne ut av hvordan han vil løse det. Anonymous poster hash: bf219...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå