Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Vi har alltid betalt NRK lisens som kommer I mannens navn her hjemme. For 3 år siden arvet jeg en hytte hvor det er parabol. Har alltid trodd at man betaler en avgift per husstand. Idag kom det brev hjem til oss hvor det står at de har fått melding om at jeg er registrert med abonnement og det medfølge regning på 1148 kr for perioden August - desember 2015. Altså resterende 4 mnd av året. Må man betale en avgift for hjemme og en til på hytta eller er det kun en NRK lisens per husstand uansett hvor mange tver man har? Prøvde å ringe dem men tlf er stengt så må vente til mandag. Er d noen som vet? Anonymous poster hash: 44588...e7f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Man betaler en lisens pr bolig. Altså to hvis du har både hus og hytte. Anonymous poster hash: bc876...e05
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 http://www.nrk.no/livsstil/en-nrk-lisens-per-husstand_-1.6282523 Anonymous poster hash: 9977c...ef9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Man betaler en lisens pr bolig. Altså to hvis du har både hus og hytte. Anonymous poster hash: bc876...e05 Jeg leste her og sånn som jeg forstod det så skulle hytte gå under samme lisensen som hjemme dersom min samboer benytter seg av tven på hytta, hvilket han selvsagt gjør. Men nå skjønner jeg ikke reglene i det heletatt. Leser en per husstand og at hytte går innunder dette, men ikke alltid? Anonymous poster hash: 44588...e7f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Man betaler en lisens pr bolig. Altså to hvis du har både hus og hytte. Anonymous poster hash: bc876...e05 Jeg leste her og sånn som jeg forstod det så skulle hytte gå under samme lisensen som hjemme dersom min samboer benytter seg av tven på hytta, hvilket han selvsagt gjør. Men nå skjønner jeg ikke reglene i det heletatt. Leser en per husstand og at hytte går innunder dette, men ikke alltid? Anonymous poster hash: 44588...e7f glemte linken. http://www.nrk.no/lisens/sv-kun-husstandsmedlemmer-1.11575297 Anonymous poster hash: 44588...e7f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Da må abonnementet stå oppført på din samboer slik at han står som eier av begge deres abonnement. Da vil dere få en tv-lisens. Årsaken til at dere nå får to lisenser er fordi NRK har innsynsrett hos tv-selskapene og de ser da at du har et eget abonnement på hytten Anonymous poster hash: 6ca80...9b8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Da må abonnementet stå oppført på din samboer slik at han står som eier av begge deres abonnement. Da vil dere få en tv-lisens. Årsaken til at dere nå får to lisenser er fordi NRK har innsynsrett hos tv-selskapene og de ser da at du har et eget abonnement på hytten Anonymous poster hash: 6ca80...9b8 Ok, det er 3 år siden min far døde og jeg arvet hytta, da overtok jeg også min fars parabol abonnement der ute. Har ikke hørt noe om lisens før nå, 3 år senere og jeg har heller ikke tenkt noe over det da jeg betaler halve lisens regninga her hjemme. Får ringe å snakke med dem på mandag, men tviler på at de godtar at abonnementet føres over på samboer. Kan jo ikke bevise at tven er hans og at han ser på tv der han å... blir helt matt! Anonymous poster hash: 44588...e7f
Elza Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Da må abonnementet stå oppført på din samboer slik at han står som eier av begge deres abonnement. Da vil dere få en tv-lisens. Årsaken til at dere nå får to lisenser er fordi NRK har innsynsrett hos tv-selskapene og de ser da at du har et eget abonnement på hytten Anonymous poster hash: 6ca80...9b8 Ok, det er 3 år siden min far døde og jeg arvet hytta, da overtok jeg også min fars parabol abonnement der ute. Har ikke hørt noe om lisens før nå, 3 år senere og jeg har heller ikke tenkt noe over det da jeg betaler halve lisens regninga her hjemme. Får ringe å snakke med dem på mandag, men tviler på at de godtar at abonnementet føres over på samboer. Kan jo ikke bevise at tven er hans og at han ser på tv der han å... blir helt matt! Anonymous poster hash: 44588...e7f Da har de mest sannsynlig ikke tatt innsynskontroll før nå og oppdaget først nå at du har et abonnement. Om lisensen du har mottatt nå må betales vet jeg ikke, men anbefaler å kontakte tv-leverandøren din så du får informasjon om eierskifte på abonnementet slik at det kan bli overført til din samboer.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Da må abonnementet stå oppført på din samboer slik at han står som eier av begge deres abonnement. Da vil dere få en tv-lisens. Årsaken til at dere nå får to lisenser er fordi NRK har innsynsrett hos tv-selskapene og de ser da at du har et eget abonnement på hytten Anonymous poster hash: 6ca80...9b8 Ok, det er 3 år siden min far døde og jeg arvet hytta, da overtok jeg også min fars parabol abonnement der ute.Har ikke hørt noe om lisens før nå, 3 år senere og jeg har heller ikke tenkt noe over det da jeg betaler halve lisens regninga her hjemme. Får ringe å snakke med dem på mandag, men tviler på at de godtar at abonnementet føres over på samboer. Kan jo ikke bevise at tven er hans og at han ser på tv der han å... blir helt matt! Anonymous poster hash: 44588...e7f Men da fører du bare abonnementet dere har hjemme over på deg. Så står den på hytten og den dere har hjemme på deg Anonymous poster hash: 8d784...346
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Da må abonnementet stå oppført på din samboer slik at han står som eier av begge deres abonnement. Da vil dere få en tv-lisens. Årsaken til at dere nå får to lisenser er fordi NRK har innsynsrett hos tv-selskapene og de ser da at du har et eget abonnement på hytten Anonymous poster hash: 6ca80...9b8 Ok, det er 3 år siden min far døde og jeg arvet hytta, da overtok jeg også min fars parabol abonnement der ute.Har ikke hørt noe om lisens før nå, 3 år senere og jeg har heller ikke tenkt noe over det da jeg betaler halve lisens regninga her hjemme. Får ringe å snakke med dem på mandag, men tviler på at de godtar at abonnementet føres over på samboer. Kan jo ikke bevise at tven er hans og at han ser på tv der han å... blir helt matt! Anonymous poster hash: 44588...e7f Men da fører du bare abonnementet dere har hjemme over på deg. Så står den på hytten og den dere har hjemme på deg Anonymous poster hash: 8d784...346
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Dere trenger ikke overføre noe abonnement, så lenge dere er gift eller samboere kan dere ha felles lisens. Send dem en mail, så ordner det seg. 😊
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Trenger ikke å ha samme navn, men dere må registreres som felles husstand. Ring, så fikser de det Anonymous poster hash: 17c6f...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå