Avslappet Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Sikkert et overfladisk spørsmål, men saken er den at jeg har to barn - relativt tette (24mnd), og kroppen gikk rett tilbake til normalen etter begge fødslene, ingen strekkmerker e.l. Vet det er umulig å forutsi, men er det nærliggende å anta at det samme vil skje om jeg får nr 3, og ev nr 4? Vil gjerne høre andres erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 En venninne hadde det slik også etter nr. tre. Samme buksene som før hun ble gravid første gang to dager etter siste fødsel. Forskjell på folk Anonymous poster hash: 18f16...e48
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Vil tro det samme skjer etter nr 3. Kommer kanskje litt ann på alder og. Jeg fødte nr 2 for 7 mnd siden og er straks 33. Veier 2 kg mer enn da jeg ble gravid. Men da var jeg tynn. Alle klær passer nå☺ Anonymous poster hash: 9ba64...967
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Har tre tette. Nærmer meg 40 og har ingen synlige tegn på barn. Veldig fornøyd med kroppen min! Anonymous poster hash: 5844c...740
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Min venninne er straks 40. Født 5 barn og har finere kropp enn folk flest. Anonymous poster hash: 31df0...724
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 har 3 barn, kroppen er flott! Anonymous poster hash: 6e180...c32
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Jeg fikk nr en og to da jeg var 27 og 30 år. Rett tilbake i idealvekt og ingen synlige spor etter svangerskap. Nr 3 fikk jeg da jeg var 33 år og da fikk jeg strekkmerker nederst på magen og litt slappere magehud. Nr 4 fikk jeg da jeg var 35 år, og fødselen endte i hastesnitt. Fikk heng over keisersnittarret Vekten har ikke vært noe problem, gått opp mellom 12 og 14 kg og alle har vært vekk innen to uker etter fødsel. Nå er jeg 40 år, har fine runde pupper, slanke faste ben, men ser du meg naken er det ingen tvil om at jeg har barn fordi jeg har en pølse med ekstra hud over keisersnittarret om noen få ganske usynlige strekkmerker. Ingen av delene plager meg, at livet setter noen spor på kroppen er helt greit. Anonymous poster hash: 6612e...71c
MrsMilla Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Ikke den samme, nei. Men det var føste fødselen da jeg var 24 som endret fasongen. De tre siste har endret null og nada. Stort sett strekkmerker og sånn som ikke forsvinner. Ser helt normalt ut, men ser ikke ut som jeg er atten og barnløs heller. Formen etter fire barn er helt topp, løp halvmaraton for en måned siden.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 har to tette, og veier det samme som før jeg ble gravid. Er 38 og gravid med nr 3, så det blir 3 tette. Ingen strekkmerker til nå heller. Håper det går greit etter nr 3 også! Vekten etter nr 1 gikk vekk på 9 mnd. Vekten etter nr gikk vekk i l a et år, og jeg måtte jobbe mer for det. Puppene og baken er litt mindre enn før. Anonymous poster hash: 444fb...d59
Tyra79 Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Gikk rett tilbake til "normalen" med første og andremann. Hadde ikke strekkmerker, gikk ikke opp i vekt eller noe! Med tredjemann kom "alt"!! Fikk mye strekkmerker på hoftene og innsiden av lårene. Fikk også et heng foran på magen. Selv om jeg ikke er overvektig, er dette "henget" med meg! Brystene er mye flottere nå da, enn de noen gang har vært!! Før jeg ble gravid, hadde jeg knapt nok bryst. Nå, ni år etter tredjemann, har jeg faste og runde;)!! Ei venninne av meg hadde ingen strekkmerker, men brystene forsvant HELT!! Er fornøyd med kroppen min, jeg;).
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 Er 43, har 4 barn, fikk siste da var 42. Kroppen ser stort sett ut som før barn, men mindre fyldige pupper. Anonymous poster hash: 20b4a...858
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #13 Skrevet 10. juli 2015 Jeg har født 3 barn og kunne fint kommet unna med å late som at jeg ikke har barn, så lenge jeg ikke viser magen. I området rundt navlen kan man dessverre se på huden at magen har vært gigantisk x 3. Utenom det er jeg stram, slank og fit. Dette kom dog allerede etter første, ble litt verre etter nr 2, mens jeg ikke merker noen forskjell etter nr 3. Det plager meg, det skal jeg innrømme. Mange ville nok drept for min kropp, men det irriterer meg grenseløst at jeg ved å trene kan forme kroppen min slik jeg vil ha den. Med hardt arbeid kan jeg se ut akkurat slik jeg ønsker. Men uansett hva jeg gjør, så får jeg ikke gjort noe med den rynkete huden på magen. Det er overfladisk, jeg er klar over det. Mulig jeg velger å gjøre noe kirurgisk med det etterhvert. Skal ikke ha flere barn. Anonymous poster hash: fe2db...237
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #14 Skrevet 10. juli 2015 Min kropp såg fæl ut etter nr en, bedre etter nr to, og ganske bra etter nr tre! Forskjellen lå i at jeg fant glede i trening og et sunnere kosthold etterhvert som jeg ble litt eldre (er fremdeles ung da men..) og håper at etter svangerskap nr fire så er jeg raskt tilbake i form. Jeg forfaller voldsomt når jeg går gravid, kroppen suger til seg alt den kommer over og med bekkenløsning fra h** så lar det seg ikke gjøre å holde seg så aktiv heller. Men jeg har klart å komme meg i form igjen etter de to siste, og regner med det skal gå greit denne gangen også. Anonymous poster hash: 9ca3e...f22
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #15 Skrevet 10. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #16 Skrevet 10. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656 Men hvorfor er det så trist lesing? Hvorfor er det ille at man ønsker å se bra ut selv etter barnefødsler? Når man trener mye og jobber for både en sunn kropp og en flott kropp, så liker man at jobben gir resultater, det er helt naturlig. Jeg syns alle merker etter svangerskapene er utrolig kjipe, men det er jo verdt det på alle måter og jeg hadde gjort det igjen uten å blunke. Anonymous poster hash: 5b9e3...2d0
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Jeg tror det. Men man kan såklart være uheldig men de sier jo eldre du blir, jo mindre sjans er det for strekkmerker. Jeg var 22 pr da jeg fikk førstemann og magen er fullstendig ødelagt. Det ligger til familien, men den u Ge huden gjorde nok også sitt Anonymous poster hash: d2c16...383
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656 Det handler nok mye om hvordan omverdenen skaper forventninger og press. Anonymous poster hash: d2c16...383
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656 Men hvorfor er det så trist lesing? Hvorfor er det ille at man ønsker å se bra ut selv etter barnefødsler? Når man trener mye og jobber for både en sunn kropp og en flott kropp, så liker man at jobben gir resultater, det er helt naturlig. Jeg syns alle merker etter svangerskapene er utrolig kjipe, men det er jo verdt det på alle måter og jeg hadde gjort det igjen uten å blunke. Anonymous poster hash: 5b9e3...2d0 Samtidig så havner ofte de samme menneskene som synes det er hyggelig å se bra ut i tidsklemma. Aldri noen som har tid til å nyte livet lengre. Misforstår meg rett, jeg trener! Og selvsagt setter jeg pris på et kompliment eller to. Men jeg setter mye større pris på komplimenter for at jeg har fått til noe på skolen eller jobben, at maten jeg har laget er god, at jeg er snill eller noe i den duren. Jeg skulle ønske folk tok seg en joggetur for helsa, istedenfor å styrketrene seg til kroppskomplimenter... Når målet er å se ut som man IKKE har født etter 3-4 unger så synes jeg det er trist. Jeg gleder meg til å vise frem strekkmerker på stranda - skulle ønske jeg ikke var alene! Jada, det har også med utseendet å gjøre. Men ikke på samme måte. Anonymous poster hash: 5af1d...656
LivetErEnLek Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har født fire barn og det er ingen tvil om at det synes. Magen er ødelagt og puppen, ja de har nok sett sine bedre dager. Men jeg er likevel lykkelig. Jeg har fire fanatiske skatter i livet mitt, ville ikke ha byttet det bort mot den vakreste kroppen i verden 💜
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #21 Skrevet 11. juli 2015 Jeg postet lenger opp i tråden. Selvfølgelig vil jeg være slank nok om det lar seg gjøre, men helsa er aller viktigst mtp treningen. Jeg elsker å være i form! En løpetur gir meg også alenetid der tankene kan fly akkurat dit de vil. Det er jo å ta vare på både kropp og sinn. Å løpe en liten halvtime tar heller ikke mye tid. Anonymous poster hash: 444fb...d59
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #22 Skrevet 11. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656 Hva med å være stolt av den kroppen msn har uansett? Er vel ikke noe galt i å ønske seg en bra kropp? Da vil man trene og spise sunt for å få det. Jeg synes du misforstår innleggene her. Anonymous poster hash: 5844c...740
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #23 Skrevet 11. juli 2015 Jeg synes dette er så trist lesing... så lenge dere er friske - hva med å være litt stolt av en kropp som bærer preg av å ha båret frem neste generasjon? Anonymous poster hash: 5af1d...656 Hva med å være stolt av den kroppen msn har uansett? Er vel ikke noe galt i å ønske seg en bra kropp? Da vil man trene og spise sunt for å få det. Jeg synes du misforstår innleggene her. Anonymous poster hash: 5844c...740 Håper du har rett Og jeg håper dere ikke synes noe mindre om dere selv bare fordi dere får strekkmerker. Da jeg var liten husker jeg at jeg så på mamma sine, og synes det var helt utrolig. Hun var stolt av de, og forklarte meg at sånne kunne man få når man fikk barn. Jeg satt igjen med en følelse av at strekkmerker var et bevis på et fantastisk privilegium... dessuten er de kule. Litt som tigerstriper. Anonymous poster hash: 5af1d...656
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #24 Skrevet 11. juli 2015 Det er jo så stor forskjell på folk. Men siden det har gått bra med de to første, regner jeg med at det samme skjer neste gang. Har en venninne som har 4 barn, og hun er like slank og fin. Men hun fikk jo så liten mage, at det syntes nesten ikke at hun var gravid, da hun var rundt termin. Mens jeg er lav, og bar alt på utsiden av mage, første gang så var det og stor baby, mye fostervann og stor morkake. Og jeg så ikke ut. Jeg var slank, men magen var helt enorm, så ut som det var minst 4-5 der inne. Jeg fikk jo selvfølgelig strekkmerker på hele magen, og heng og delte muskler. Men jeg ble operert for det etter barn nummer 2, så kroppen ser ikke så verst ut nå. Og etter begge fødsler gikk jeg ned i vekt med en gang. Hadde bare fått ekstra løs hud på magen. Anonymous poster hash: 804e9...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå