Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Jeg har en samboer som kommer med så mye stygge bemerkninger og kommentarer rundt min fortid. Og hvordan "jeg er" på grunn av dette. Ingenting jeg sier hjelper. Han pusher meg til en grense hvor jeg blir så sint at jeg ender med å skrike noe som "nå er du så jævlig urettferdig" og smelle i døra og gå i et annet rom. Og da flytter han ut. Fordi han er redd for sinnet mitt. Han "føler seg truet og vil ikke være redd" og vil dermed ikke være sammen med meg. Hvordan klare å takle sinnet mitt på en annen måte? Ingenting jeg sier eller gjør hjelper noenting noengang og det går alltid litt tid med "pushing" på hvordan jeg er og fortiden min før det svartner for meg. Jeg tror jeg bare blir presset lenger og lenger inn i et hjørne... Anonymous poster hash: f29fc...f2c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 sinnet mitt = smelling i dører og høy stemme Anonymous poster hash: f29fc...f2c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Jeg slet med "ukontrollert" sinne, jeg klarte ikke å roe meg, litt sånn ut av meg selv, og etterpå angret jeg så mye. Men det var ikke noe jeg kunne kontrollere. Så sluttet jeg på p pillene og jeg ble normal! Så hvis du går på p piller, kast dem! Jeg er aldri sint lenger Anonymous poster hash: ba5c5...497
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Jeg slet med "ukontrollert" sinne, jeg klarte ikke å roe meg, litt sånn ut av meg selv, og etterpå angret jeg så mye. Men det var ikke noe jeg kunne kontrollere. Så sluttet jeg på p pillene og jeg ble normal! Så hvis du går på p piller, kast dem! Jeg er aldri sint lenger Anonymous poster hash: ba5c5...497 Ingen P-piller Kanskje det hjelper meg å starte da Anonymous poster hash: f29fc...f2c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Såsant din fortid ikke påvirker nåtiden din for mye negativt er det ikke riktig av samboeren din å messe på det slik han gjør. Da tenker jeg at du løser problemet med å kvitte deg med samboer. Hvis det stemmer at fortiden din påvirker hverdagen nå for mye negativt, slik at samboer har rett, da er det ditt ansvar å bearbeide fortiden din slik at den ikke påvirker nåtiden så mye som den synes å gjøre. Det virker som om du og samboer ikke passer helt sammen heller. Snakk med legen din og få en henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med metoder for å kontrollere sinnet ditt. Anonymous poster hash: 8041e...9d9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Nå er det vel ikke sinnet ditt som er det største problemet, men heller det at du har en mann som har så lite respekt for deg at han pusher deg med å trykke på de rette knappene, for så å gi deg skylden etterpå. Anonymous poster hash: 32c22...79a
mamma_bergen Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Kanskje det er samboeren som bør gå litt i seg selv?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Såsant din fortid ikke påvirker nåtiden din for mye negativt er det ikke riktig av samboeren din å messe på det slik han gjør. Da tenker jeg at du løser problemet med å kvitte deg med samboer. Hvis det stemmer at fortiden din påvirker hverdagen nå for mye negativt, slik at samboer har rett, da er det ditt ansvar å bearbeide fortiden din slik at den ikke påvirker nåtiden så mye som den synes å gjøre. Det virker som om du og samboer ikke passer helt sammen heller. Snakk med legen din og få en henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med metoder for å kontrollere sinnet ditt. Anonymous poster hash: 8041e...9d9 Fortiden min påvirker meg ikke overhodet, dette er ting fra lenge siden ifht eksen Jeg har aldri hatt noe sinneproblem før jeg møtte han som ikke gir seg før det klikker Anonymous poster hash: f29fc...f2c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Nå er det vel ikke sinnet ditt som er det største problemet, men heller det at du har en mann som har så lite respekt for deg at han pusher deg med å trykke på de rette knappene, for så å gi deg skylden etterpå. Anonymous poster hash: 32c22...79a Virker nesten som det er det som er hensikten hans... Han pusher til jeg blir sint (og det er LENGE som regel) og så forlater han meg for det etterpå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre - jeg prøver alltid å være forståelsesfull og god først Anonymous poster hash: f29fc...f2c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Kanskje det er samboeren som bør gå litt i seg selv? Han ser det ikke selv Anonymous poster hash: f29fc...f2c
mamma_bergen Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Nå er det vel ikke sinnet ditt som er det største problemet, men heller det at du har en mann som har så lite respekt for deg at han pusher deg med å trykke på de rette knappene, for så å gi deg skylden etterpå. Anonymous poster hash: 32c22...79a Virker nesten som det er det som er hensikten hans... Han pusher til jeg blir sint (og det er LENGE som regel) og så forlater han meg for det etterpå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre - jeg prøver alltid å være forståelsesfull og god først Anonymous poster hash: f29fc...f2c Les hva du selv skriver..Det høres ikke særlig sunt ut, og han fyrer høres ikke bra ut. Var sammen med en lignende, og jeg er lykkelig for å endelig være ferdig med han.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Nå er det vel ikke sinnet ditt som er det største problemet, men heller det at du har en mann som har så lite respekt for deg at han pusher deg med å trykke på de rette knappene, for så å gi deg skylden etterpå. Anonymous poster hash: 32c22...79a Virker nesten som det er det som er hensikten hans... Han pusher til jeg blir sint (og det er LENGE som regel) og så forlater han meg for det etterpå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre - jeg prøver alltid å være forståelsesfull og god først Anonymous poster hash: f29fc...f2c Du må slutte å finne deg i det. Enten prøve å løse det, dere to sammen på en slik måte at han forstår at dette er noe han må slutte med, om det i det hele tatt er mulig. Eller så får du forlate han. Anonymous poster hash: 32c22...79a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Såsant din fortid ikke påvirker nåtiden din for mye negativt er det ikke riktig av samboeren din å messe på det slik han gjør. Da tenker jeg at du løser problemet med å kvitte deg med samboer. Hvis det stemmer at fortiden din påvirker hverdagen nå for mye negativt, slik at samboer har rett, da er det ditt ansvar å bearbeide fortiden din slik at den ikke påvirker nåtiden så mye som den synes å gjøre. Det virker som om du og samboer ikke passer helt sammen heller. Snakk med legen din og få en henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med metoder for å kontrollere sinnet ditt. Anonymous poster hash: 8041e...9d9 Fortiden min påvirker meg ikke overhodet, dette er ting fra lenge siden ifht eksen Jeg har aldri hatt noe sinneproblem før jeg møtte han som ikke gir seg før det klikker Anonymous poster hash: f29fc...f2c Da tenker jeg at hvis dere ikke har barn sammen så forlater du ham. Og har dere barn sammen så bestiller du time til fvk og får ham med dit. Om det er slik at din fortid ikke påvirker hverdagen deres, men det er han som ikke takler din fortid, da er det ikke du som trenger å finne ut hvordan du skal mestre sinnet ditt - det er han som må finne ut hvordan han skal takle at du har en fortid og legge den bak seg. Men en mann som lar deg gjennomgå slik pga. din fortid, som provoserer deg inntil du blir sint, det er ikke en mann å samle på!!! Anonymous poster hash: 8041e...9d9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Jeg har en samboer som kommer med så mye stygge bemerkninger og kommentarer rundt min fortid. Og hvordan "jeg er" på grunn av dette. Ingenting jeg sier hjelper. Han pusher meg til en grense hvor jeg blir så sint at jeg ender med å skrike noe som "nå er du så jævlig urettferdig" og smelle i døra og gå i et annet rom. Og da flytter han ut. Fordi han er redd for sinnet mitt. Han "føler seg truet og vil ikke være redd" og vil dermed ikke være sammen med meg. Hvordan klare å takle sinnet mitt på en annen måte? Ingenting jeg sier eller gjør hjelper noenting noengang og det går alltid litt tid med "pushing" på hvordan jeg er og fortiden min før det svartner for meg. Jeg tror jeg bare blir presset lenger og lenger inn i et hjørne...Anonymous poster hash: f29fc...f2c Syns vel egentlig bare han skal flytte ut. Så kan han jo skylde på at det er sinnet ditt som var grunnen. Mens sannheten er at han ikke respekterer deg. Anonymous poster hash: 9204b...456
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Såsant din fortid ikke påvirker nåtiden din for mye negativt er det ikke riktig av samboeren din å messe på det slik han gjør. Da tenker jeg at du løser problemet med å kvitte deg med samboer. Hvis det stemmer at fortiden din påvirker hverdagen nå for mye negativt, slik at samboer har rett, da er det ditt ansvar å bearbeide fortiden din slik at den ikke påvirker nåtiden så mye som den synes å gjøre. Det virker som om du og samboer ikke passer helt sammen heller. Snakk med legen din og få en henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med metoder for å kontrollere sinnet ditt. Anonymous poster hash: 8041e...9d9 Er vel lite HI kan gjøre med sin fortid. Han aksepterer jo ikke det som har vært, men setter merkelapper på henne på bakgrunn av fortiden. Da er han sammen med feil dame.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Såsant din fortid ikke påvirker nåtiden din for mye negativt er det ikke riktig av samboeren din å messe på det slik han gjør. Da tenker jeg at du løser problemet med å kvitte deg med samboer. Hvis det stemmer at fortiden din påvirker hverdagen nå for mye negativt, slik at samboer har rett, da er det ditt ansvar å bearbeide fortiden din slik at den ikke påvirker nåtiden så mye som den synes å gjøre. Det virker som om du og samboer ikke passer helt sammen heller. Snakk med legen din og få en henvisning til en psykolog som kan hjelpe deg med metoder for å kontrollere sinnet ditt. Anonymous poster hash: 8041e...9d9 Er vel lite HI kan gjøre med sin fortid. Han aksepterer jo ikke det som har vært, men setter merkelapper på henne på bakgrunn av fortiden. Da er han sammen med feil dame. Ja, enig i det Hun spesifiserte det senere. Kunne ikke lese ut av hovedinnlegget om det sambo klaget over var ting hun hadde opplevd som påvirket forholdet deres i dag eller ikke. Jeg spesifiserte senere etter at Hi svarte meg på dette at jeg mener det er samboer som har problemet, og at det ikke er hun som trenger sinnekontroll. Ut fra det Hi skrev senere er det tydelig samboeren som ikke takler hennes fortid, og ergo han som må endre seg. Men så sterkt han føler for dette og slik han bruker det for å manipulere henne, så ser jeg liten fremtid i det om ikke samboeren går inn for terapi med liv og lyst... Anonymous poster hash: 8041e...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå