Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Jeg er i uke 31 og har lagt på meg 20 kilo allerde. Spiser sunt, men også ting jeg vet jeg ikke burde. Som is og annet her og der. Kjenner jeg gruer meg til å gå på neste graviditetskontroll da jeg har gått opp siden sist kontroll, hvor jeg ble bedt om å ikke gå opp noe mer.. Er det andre som har lagt på seg mer enn det de har blitt "rådet til"? Alle prøver er fine, og selv stresser jeg egentlig ikke med det. Var ikke overvektig da jeg ble gravid, men er jo blitt litt rund i kantene nå.. Er bare kjipt å grue seg til disse kontrollene på grunn av noe slikt. :/ Anonymous poster hash: 691bc...7ab
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Hadde en bmi på 33 når jeg ble gravid, burde ikke gått opp så mye som en kilo, men har alikevel klart å legge på meg 16 kilo ifølge sist kontroll for et par uker siden. Har vel sikkert klart å legge på et par kilo til siden da også. Er 36 uker på vei nå. Forferdelig kjedelig, og jeg føler meg litt uglesett på kontroller. Det bare forventes at jeg skal utvikle både diabetes og svangerskapsforgiftning. Det er nesten så de ikke tror på de helt fine resultatene jeg har fått på både glukosebelastning, blodtrykk og urin. Så lenge formen min er helt fin, baby vokser som han skal og trives, så får jeg heller bare slite med vekta etterpå. Er ikke så mye å gjøre med det nå uansett. Snart i mål! Anonymous poster hash: 1b8e6...6a6
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Ville ikke tenkt på det,så lenge man har nogen lunde god samvittighet over hva man har trykket i trynet 😜😳 jeg selv er 38 uker og fra 1.kontroll kun gått opp 5kg. Jeg har enorm mage og mange tror/spør om det er to inni der. Jm mener jeg skulle lagt på meg litt mer,men jeg var overvektig med bmi på 30(fedme) har tatt to glukosetester som er helt fine. Ikke slanket meg,spiser sjokolade,is og drikker cola. Med forrige gikk jeg opp 16kg men var da normalvektig. Vi er alle forskjellige og tror som sagt at dersom baby har det bra og samvittigheten er der så ville jeg slappet av. Anonymous poster hash: bb548...f24
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 37 uker på vei og har gått opp 18 kg😁 Gikk opp 20 kg begge forrige gangene også, så det virker ikke til å unngå😜 Men jeg får MYE vann i kroppen nå på slutten, og det er hovedsakelig nå på slutten at vekta virkelig har sprunget i taket, så trøster meg med det. Normal/ slank ca 58-60 kg til vanlig. Anonymous poster hash: 047b6...51c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Takk for svar HI Anonymous poster hash: 691bc...7ab
Fandens Oldemor Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Jeg er i uke 31 og har lagt på meg 20 kilo allerde. Spiser sunt, men også ting jeg vet jeg ikke burde. Som is og annet her og der. Kjenner jeg gruer meg til å gå på neste graviditetskontroll da jeg har gått opp siden sist kontroll, hvor jeg ble bedt om å ikke gå opp noe mer.. Er det andre som har lagt på seg mer enn det de har blitt "rådet til"? Alle prøver er fine, og selv stresser jeg egentlig ikke med det. Var ikke overvektig da jeg ble gravid, men er jo blitt litt rund i kantene nå.. Er bare kjipt å grue seg til disse kontrollene på grunn av noe slikt. :/ Anonymous poster hash: 691bc...7ab Ikke tenk på det. Noen går rett og slett opp mye, selv om ikke kosten er helt på trynet. Selv har jeg vært (litt for) tynn hele livet, og likevel går jeg opp over 30 (!) kg når jeg er gravid. Det aller meste bare forsvinner av seg selv igjen etterpå. Min kropp går bare inn i en eller annen modus når jeg er gravid, der alt skal spares på.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Godt å vite at det er fler som ikke "er innafor skjema". Skal til kontroll i dag og kjenner at jeg er litt roligere nå. Anonymous poster hash: 691bc...7ab
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Jeg fil kopp nærmere 30 kg. Var normalvektig, spiste helt ok, men var litt inaktiv pga sykdom. Jeg unte meg en is i ny og ned og var ikke helt nazi på kostholdet, men var heller ikke usunn. Jm sa aldri noe på vekten, alle prøver var helt fine hele veien. Kiloene gikk greit av etter fødsel, men de siste fem måtte jobbes litt med da😜👍🏻 Anonymous poster hash: 3942c...ac0
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Er i uke 36 og lagt på meg 19 kg, tar det ikke tungt i det hele tatt. Spiser normalt og beveger meg det jeg orker, sånn er det og driter i hva andre måtte mene.... Har lagt på meg rundt 20-25kg i alle mine svangerskap og har aldri hatt problem med vekta etterpå, er glad i å trene og bevege meg også👍 jordmor har aldri sagt noe på det, hun sier at da er vel det en normal vektøkning for meg. Anonymous poster hash: e71a8...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå