Gå til innhold

MÅ kosthold endres også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte barn nr 4 for 3 mnd siden, ser ennå gravid ut, er 1,60 m høy, og 56 kg.

Er kun løs/slapp heng mage, og slapp rumpe.

Så ønsker å trene magen og rumpe for å få strammet opp etter svangerskap.

Må jeg endre kosthold også for å oppnå resultater, eller funker det å kun trene?

Anonymous poster hash: c999a...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Kan ikke endre kosthold for da mister jeg melka (prøvd flere ganger). Blir nok hardtrening her etter jeg kommer hjem fra ferie. Er 168 høy og veier 65 kilo. Er ikke overvektig, men har mage og love handles. Spiser normalt kosthold, men ganske mye siden jeg er konstant sulten på grunn av ammingen. Hvis jeg spiser for lite, eller "for sunt"; forsvinner melken.

Skrevet

Samme her. Kan ikke endre kosthold for da mister jeg melka (prøvd flere ganger). Blir nok hardtrening her etter jeg kommer hjem fra ferie. Er 168 høy og veier 65 kilo. Er ikke overvektig, men har mage og love handles. Spiser normalt kosthold, men ganske mye siden jeg er konstant sulten på grunn av ammingen. Hvis jeg spiser for lite, eller "for sunt"; forsvinner melken.

Har ikke prøvd å endre pga amming, blir krise om melka stopper, for babyen nekter å ta flaska.

Anonymous poster hash: c999a...8ad

Skrevet

For å gå ned i vekt er det kosthold som gjelder, men for å forme kroppen er det trening som gjelder.

Er formålet ditt å få ned fettprosenten og gå ned i vekt må du legge om kostholdet.

Anonymous poster hash: 7f017...f8b
Skrevet

Dere er jo normalvektige. Må da være nok å vite at dere er sunne og friske??! Om det er løs hud vil ikke all trening i verden hjelpe uansett.

Anonymous poster hash: affbd...b8b

Skrevet

Dere er jo normalvektige. Må da være nok å vite at dere er sunne og friske??! Om det er løs hud vil ikke all trening i verden hjelpe uansett.

Anonymous poster hash: affbd...b8b

Nei, men har du et problem med at vi ikke ønsker å se blubbete og utrente ut? Man blir faktisk strammere i kroppen av å trene, ikke i løshuden, men man får rettere holdning og finere former av å ha muskler.

Skrevet

Dere er jo normalvektige. Må da være nok å vite at dere er sunne og friske??! Om det er løs hud vil ikke all trening i verden hjelpe uansett.Anonymous poster hash: affbd...b8b

Nei, men har du et problem med at vi ikke ønsker å se blubbete og utrente ut? Man blir faktisk strammere i kroppen av å trene, ikke i løshuden, men man får rettere holdning og finere former av å ha muskler.

Hadde gjerne skullet vite hvilket kosthold som kan hjelpe deg der, altså... Løshuden påvirkes vel minimalt av maten!

Anonymous poster hash: d307e...a6f

Skrevet

Dere er jo normalvektige. Må da være nok å vite at dere er sunne og friske??! Om det er løs hud vil ikke all trening i verden hjelpe uansett.Anonymous poster hash: affbd...b8b

Hadde gjerne skullet vite hvilket kosthold som kan hjelpe deg der, altså... Løshuden påvirkes vel minimalt av maten!

Hun sier jo at hun ikke snakker om løshuden........

Anonymous poster hash: 02740...826

Skrevet

Hadde gjerne skullet vite hvilket kosthold som kan hjelpe deg der, altså... Løshuden påvirkes vel minimalt av maten!Anonymous poster hash: d307e...a6f

Hun sier jo at hun ikke snakker om løshuden........Anonymous poster hash: 02740...826

Nei, men som en annen her nevner, de er jo friske og normalvektige. Samme om de trener eller spiser noe annet, det vil ikke endre på det eneste som fortsatt syns etter svangerskapene, nemlig løshuden. Det er bare kirurgi som kan fjerne det.

Skrevet

Kostholdet har 80 % av skylden for en fit kropp, trening 20 %. Så du kan jo regne ut selv hva som lønner seg 😊 Treningen er primært for å bli fast i fisken og i god form! Maten er det som gjør at fettet forsvinner. Så en ny kropp uten nye matvaner, blir som å forvente at man blir i god form av å sitte foran tv. Det nytter ikke!

Skrevet

Jeg spiser helt normalt og variert og har litt samme "problem" som deg, altså "tutmage". Den står liksom veldig ut av hele kroppen. Er normalvektig. Jeg har ikke endret kosthold, men har begynt å trene. Begynte å jogge for ca 2 år siden. Det hjalp en del. Men for et halv år siden begynte jeg å trene styrke i tillegg, og da ser jeg mye bedre en forskjell på magen. Hele kroppen egentlig. Den har strammet seg mer opp og magen har blitt mindre. Musklaturen holder den mer inne - for det er ikke så mye løshud og fett - den bare står rett ut. 
Vil tro det hjelper deg godt om du trener styrke. Varm opp i 10-20 minutter, styrkeøvelser i 20-30 minutter, annenhver dag. Du vil merke forskjell uten å endre kosthold. 

Anonymous poster hash: 92d42...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...