Gå til innhold

Når bygde du redet? (Samme som anonym)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når sto sengen og stellebordet klart? Pakket du frem det andre etterhvert, sånn som lekematter og babygym?

 

Anonymous poster hash: 6cf63...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang var senga oppredd og alt klart i god tid før jeg passerte 30 uker tror jeg...

 

Denne gangen er det litt mindre stress; seng har vi ikke kjøpt enda og stellebord blir når gubben får pussa opp badet, klærne ligger i kasser hos eks-svigermor, og endel arveklær i poser rundt omkring... har kjøpt inn bilstol og fiksa og vaska vogna da 😛 men venter i spenning på at det mye omtalte redebygger-instinktet skal slå til 😛

 

Er 35+4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker på vei og nå har redebygginga endelig startet for fullt:) Hadde mye oppe på loftet fra de to første, men de siste par ukene har jeg sortert og montert og vasket og satt frem det meste klart til bruk. Eneste vi venter med er sprinkelsenga, den tar så stor plass og erfaringsmessig liker de seg bedre i vognbagen eller vugga den første tida uansett så, da får senga vente. Blir fort litt mer virkelig nå som stellebord og lekegrind står fremme, og siden jeg fødte 2 uker før termin med førstemann KAN det jo hende at fødsel ikke er så altfor langt unna (selv om jeg har mine tvil...).

 

Eneste som gjenstår nå er litt småinnkjøp (bleier og kremer og sånt), samt pakke fødebag- det skal jeg nok prøve å få unnagjort iløpet av helga en gang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var senga oppredd og alt klart i god tid før jeg passerte 30 uker tror jeg...

 

Denne gangen er det litt mindre stress; seng har vi ikke kjøpt enda og stellebord blir når gubben får pussa opp badet, klærne ligger i kasser hos eks-svigermor, og endel arveklær i poser rundt omkring... har kjøpt inn bilstol og fiksa og vaska vogna da 😛 men venter i spenning på at det mye omtalte redebygger-instinktet skal slå til 😛

 

Er 35+4...

Omtrent sånn var det her og.. Fikk det meste på plass uka før fødsel. Fikk litt fart på meg når det begynte å bli snakk om igangsetting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja tror jeg driver sånn smått med det nå, pusler og steller og vasker litt, går ikke så fort, men syns det er veldig koselig og holde på💕 skal vaske litt sengetøy i dag og ordne til vogna🌞 er 35+5 så føler jeg har ganske god tid👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellebordet har stått klart i 3 uker nå. Er temmelig stort og en del jobb og så sliten jeg er i perioder og med en travel mann så var det en av tingene jeg bare ville ha ferdig. Next 2 Me krybben er fremdeles i esken, tar bare noen minutter å rigge opp så den gidder vi ikke å gjøre noe med før vi kommer hjem gra føden tenker jeg. Har babynesten klar uansett.

 

Verken babygym, uroer eller noe annet er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel egentlig ikke gjort noe klart når jeg tenker meg om... Altså, matten står på badet men vi må bygge om vaskemaskin/trommel og blende av og fjerne en utslagsvask. I går bestilte jeg endelig Kili-sengen som vi har ønsket oss så lenge ^_^ Termin er i august og sengen skal komme fra Minikids.no i august en gang. Inntil sengen er i hus har vi uansett nest :-) Så jeg er jo *teknisk sett* klar, må bare legge stellematten på et bord og nesten et eller annet sted!

 

Ellers er det nok mer rydding og oppussing som kan gjøres men rydden og bekkenet er helt tullete så klarer knapt å vaske klær og ta på meg sokker. Får la mannen gjøre det, selv om han jobber uendelig lange dager :(

 

Edit: er 36 + 5 i dag :)

Endret av PersilleBlomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er i hus nå, og stellebordet står fram siden det er i bruk til den kommende storebror. Klær er vasket og ligger klart, men mangler vugga. Jeg har begynt på fødebag og har lista klar til det siste. Vogn har vi fra før.

 

Jeg er stort sett liggende pga bekkenløsning, og fødte i uke 37 sist, så føler vi bør være såpass i rute!

Babygym og sånt får vente noen måneder, har ikke behov for ekstra rot stående framme når det ikke er nødvendig :P

 

Er forresten 35+2 i dag :)

Endret av Violeta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...