Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Og evt. hva er årsaken til at du opplever det sånn? Er det foreldrenes "feil"? Barnas adferd? Er det noen i din familie eller svigerfamilie? Anonymous poster hash: 785f9...06d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Ja. Er vel egentlig flere av barna til både familie, venner og bekjente jeg synes mindre om. Det er vel egentlig ingen sin feil, verken barn eller voksne. Noen av barna har diagnoser som gjør dem litt for mye for meg, andre har jeg bare ikke kjemi med, og "klarer meg uten", altså, jeg gjør ingen innsats for å ha et forhold til disse barna. Barn er bare mennesker de også - man kan ikke like alle. Anonymous poster hash: 3b230...9c4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Ja. Sønnen til en venninne ligner veldig på sin motbydelige far som behandlet min venninne som dritt, og det gjør at jeg knapt orker ungen. Dessverre. Forsøker så godt jeg kan å ikke vise det ovenfor barnet. Anonymous poster hash: 203a9...8b7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 To nabogutter. Moren er hyggelig, faren er en rå bølle og sønnene er lik sin far, dessverre. Så her er det en kombinasjon av både foreldre og atferd. Anonymous poster hash: 29180...095
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Jeg liker ikke barn. Kun mine egne. Så jeg synes mindre om alle andres barn. En ærlig sak. Anonymous poster hash: 9fa03...502
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Treffer stadig på noen ja. Den jeg har likt aller minst var en tidligere nabojente. Jeg vet ikke om det var foreldrenes feil, men de lot hvertfall datteren oppføre seg mye verre enn mine hadde fått lov til. Hun var rett og slett ganske motbydelig. Så har venninna mi to barn som får gjøre omtrent akkurat det de vil. Tisse akkurat der dem leker, bare går sin vei og blir borte om man vender blikket vekk et øyeblikk, bråker og skråler. Der er det faktisk helt klart manglende grensesetting. Foreldrene tror ikke på det å presses inn i samfunnsnormer. Anonymous poster hash: 3d308...cc5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Ja. En gutt i klassen til yngstesønnen min. Har er en snik som smisker oppover og sparker nedover. Han driver med direkte utestenging av min sønn og en annen på trinnet. Har er her innimellom fordi vi er venner med foreldrene. Da overser han klassekompisen fullstendig, men smisker vilt med storebroren (som han ser opp til fordi han er flink i fotball). Anonymous poster hash: c96b7...08e
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Ja, jeg misliker en gutt. Han er så inni hampen bortskjemt, dullet med og pakket inn i bomull at det er helt meningsløst. Har et syndrom, må vite, så da kan det jo ikke stilles krav til ham. Nå er han jo blitt så stor at han bruker syndromet sitt for alt det er verdt. Anonymous poster hash: 7c080...41f
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Ja, men det er foreldrene sin feil. Alle ungene dems er like ille
Gemini77 Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Ja. Han er den eneste som ikke spiller fotball av alle guttene for han ikke gidder å løpe. Vil kun sitte inne og spille tv-spill. Har egen tv og konsoller på rommet og det går kun i det når sønnen min er der. Liker ingenting av mat når han er her og vil kun ha pasta med ketchup. Han hører aldri etter da jeg var trener for allidretten og bare ertet de andre og gjør "Jokke-bevegelser". Jeg har begynt å si mere nei når foreldrene spør om min sønn vil være med han hjem etter skolen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Ja, men har skikkelig dårlig samvittighet for det. For moren er alkoholiker og det er tydelig ikke har noen grenser for det første. Og for de andre virker det som de ikke trives hjemme i det heletatt. Da de går fra hus til hus og er der til forblir bedt om å hå hjem. Gjerne til alle måltider, om de har leggetider er det myyyye senere enn hva de fleste har. Har aldri opplevd at foreldrene sier at de skal komme hjem. Men de er typ masete, utagerende og det er om å gjøre å få stappet i seg mest mulig søtsaker. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5
valkyrien Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Ja. I det ene tilfellet er ungene fullstendig på fri dressur, ingen regler og det stilles aldri krav. I det andre tilfelle er ungen voldelig og regelrett slem, uten at det får konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Jepp, en jente i min datters klasse. Hun skaper splid og uhygge og er rett og slett en bitch og en drama queen. Hun kommer til å bli et sant helvete på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: b50c4...7f1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #15 Skrevet 10. juli 2015 Jepp. Sønnen til min beste venninne. Han er 10 år og er en sutrete og egoistisk gutt. Han syter og klager for alt, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger planer vi har hatt er blitt omgjort fordi han ikke vil. Til og med når det er jeg og min datter som inviterer til noe, som kino, tur eller annet. Vi har endt opp med å gjøre andre ting og datteren min har blitt skuffet. Dette er moren sin feil, hun diller sånn med han..Hun har en datter som er noen år eldre, og hun er helt fantastisk, lett å prate med og er bare en positiv perle! Rart det der.. Datteren min har også et par jenter i klassen som er små divaer, de utestenger og herser. Anonymous poster hash: d8c3b...d11
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #16 Skrevet 10. juli 2015 Ja, men har skikkelig dårlig samvittighet for det. For moren er alkoholiker og det er tydelig ikke har noen grenser for det første. Og for de andre virker det som de ikke trives hjemme i det heletatt. Da de går fra hus til hus og er der til forblir bedt om å hå hjem. Gjerne til alle måltider, om de har leggetider er det myyyye senere enn hva de fleste har. Har aldri opplevd at foreldrene sier at de skal komme hjem. Men de er typ masete, utagerende og det er om å gjøre å få stappet i seg mest mulig søtsaker. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Regner med du har meldt i fra til barnevernet!?. Ikke rart barna går fra hus til hus og ikke vil være hjemme når moren er alkoholiker, stakkars. Anonymous poster hash: 961f8...4d3
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #17 Skrevet 10. juli 2015 Ja, men har skikkelig dårlig samvittighet for det. For moren er alkoholiker og det er tydelig ikke har noen grenser for det første. Og for de andre virker det som de ikke trives hjemme i det heletatt. Da de går fra hus til hus og er der til forblir bedt om å hå hjem. Gjerne til alle måltider, om de har leggetider er det myyyye senere enn hva de fleste har. Har aldri opplevd at foreldrene sier at de skal komme hjem. Men de er typ masete, utagerende og det er om å gjøre å få stappet i seg mest mulig søtsaker. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Regner med du har meldt i fra til barnevernet!?. Ikke rart barna går fra hus til hus og ikke vil være hjemme når moren er alkoholiker, stakkars. Anonymous poster hash: 961f8...4d3 Det håper jammen jeg hun har gjort og. Det er jo bare slemt å ikke gjøre det.. Anonymous poster hash: 35f24...e94
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #18 Skrevet 10. juli 2015 Ja, men har skikkelig dårlig samvittighet for det. For moren er alkoholiker og det er tydelig ikke har noen grenser for det første. Og for de andre virker det som de ikke trives hjemme i det heletatt. Da de går fra hus til hus og er der til forblir bedt om å hå hjem. Gjerne til alle måltider, om de har leggetider er det myyyye senere enn hva de fleste har. Har aldri opplevd at foreldrene sier at de skal komme hjem. Men de er typ masete, utagerende og det er om å gjøre å få stappet i seg mest mulig søtsaker. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Regner med du har meldt i fra til barnevernet!?. Ikke rart barna går fra hus til hus og ikke vil være hjemme når moren er alkoholiker, stakkars. Anonymous poster hash: 961f8...4d3 Det håper jammen jeg hun har gjort og. Det er jo bare slemt å ikke gjøre det.. Anonymous poster hash: 35f24...e94 vi har barn i samme barnehage, så jeg meldte i fra til ped.leder slik at melder ikke er anonym. Det er en nabo så jeg orker ikke å møte henne ved postkassa etter jeg har meldt henne. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #19 Skrevet 10. juli 2015 Ja, men har skikkelig dårlig samvittighet for det. For moren er alkoholiker og det er tydelig ikke har noen grenser for det første. Og for de andre virker det som de ikke trives hjemme i det heletatt. Da de går fra hus til hus og er der til forblir bedt om å hå hjem. Gjerne til alle måltider, om de har leggetider er det myyyye senere enn hva de fleste har. Har aldri opplevd at foreldrene sier at de skal komme hjem. Men de er typ masete, utagerende og det er om å gjøre å få stappet i seg mest mulig søtsaker. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Det du skal ha dårlig samvittighet for er hvis du ikke har meldt dette til barnevernet! Har du meldt fra? Anonymous poster hash: a6e38...84c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #20 Skrevet 10. juli 2015 vi har barn i samme barnehage, så jeg meldte i fra til ped.leder slik at melder ikke er anonym. Det er en nabo så jeg orker ikke å møte henne ved postkassa etter jeg har meldt henne. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Du har jo ingen garanti for at ped.leder melder fra til bv. Meld anonymt til bv selv også. Jo flere som melder om samme sak, jo større sjanse er det for at det blir tatt på alvor! Hva er viktigst? Litt ubehag for deg å vite at du har meldt henne når du møter henne ved postkassa - eller at barn får hele barndommen sin og kanskje livene sine ødelagt fordi ingen meldte tydelig nok fra til bv? Anonymous poster hash: a6e38...84c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #21 Skrevet 10. juli 2015 vi har barn i samme barnehage, så jeg meldte i fra til ped.leder slik at melder ikke er anonym. Det er en nabo så jeg orker ikke å møte henne ved postkassa etter jeg har meldt henne. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5 Du har jo ingen garanti for at ped.leder melder fra til bv. Meld anonymt til bv selv også. Jo flere som melder om samme sak, jo større sjanse er det for at det blir tatt på alvor! Hva er viktigst? Litt ubehag for deg å vite at du har meldt henne når du møter henne ved postkassa - eller at barn får hele barndommen sin og kanskje livene sine ødelagt fordi ingen meldte tydelig nok fra til bv? Anonymous poster hash: a6e38...84c Jeg vet at bv har vært å snakket med henne. Det er et lite sted og mye sladder. Anonymous poster hash: d9f0a...5e5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #22 Skrevet 10. juli 2015 Kjenner ei jente som jeg syns mindre om. Men mener det er moren sin feil. Ungen har hatt fri oppdragelse og kan til tider være skikkelig ufyselig! Tester grenser på alle voksne rundt seg, uansett hvor godt hun kjenner dem. Tar seg veldig til rette uansett hvor hun er. Sutrer når hun ikke får ting osv. Jeg ser mange gode kvaliteter hos henne også, men pga. oppførselen hennes kjenner jeg at jeg tenker det blir slitsomt på besøk når hun er der. Noen ganger frister det heller å utsette besøket! Fælt å si det. Jeg syns det er fælt å irettesette andres unger, men med denne jenta er det en nødvendighet ellers kjører hun over alt og alle.... Anonymous poster hash: 0d450...4bd
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2015 #23 Skrevet 10. juli 2015 To i min familie - de er heldigvis voksne nå og har blitt hyggelige gutter. De er min tantes sønner, og hun hadde veldig vanskelig for å sette grenser da de vokste opp. Hun var mye alene med de barna da mannen døde, og det ble som om hun ikke turde å si nei til noe som helst. Hun hadde så dårlig samvittighet for å være "streng", og det skar seg jo helt. De tyranniserte alle familieselskaper, de tyranniserte mora ved hver eneste leggetid og hver eneste middag (noen ganger måtte lage tre ulike matretter) og de var virkelig uspiselige. Det var heldigvis mye god læring i dette for meg. Jeg bestemte meg tidlig for hvordan jeg IKKE skulle oppdra barn, for å si det slik... Anonymous poster hash: 1b391...059
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2015 #24 Skrevet 10. juli 2015 Jepp. Sønnen til min beste venninne. Han er 10 år og er en sutrete og egoistisk gutt. Han syter og klager for alt, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger planer vi har hatt er blitt omgjort fordi han ikke vil. Til og med når det er jeg og min datter som inviterer til noe, som kino, tur eller annet. Vi har endt opp med å gjøre andre ting og datteren min har blitt skuffet. Dette er moren sin feil, hun diller sånn med han Anonymous poster hash: d8c3b...d11 Men da er jo dere med på det! Hvis dere har invitert og han vil noe annet, så må du jo lære deg å si "nei vel, men da drar vi, da, for det er dette VI vil!"
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #25 Skrevet 11. juli 2015 Syns mindre om oppdragelsesmetoden til en bekjent. Barnet vil stå opp 3-4 på natten, moren står opp og underholder barnet. Gjentas hver natt. Barnet (2 år) "takler" ikke å sitte i vogn, moren røsker ut barnet ved den minste lyd. Barnet skal trilles i søvn hver dag, uansett vær. Dagene hennes er lagt opp til hva barnet "takler" i følge henne selv. Helt friskt barn Anonymous poster hash: eef45...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå