Gå til innhold

6 måneder gammel, kan jeg gi han vanlig middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså most vanlig middag som resten av familien spiser. Slik som nå så skal vi ha fiskeboller. Kan barnet få smake fiskebolle og potet eller er det noe som gjør at barnet ikke bør spise det? Barnet spiser all mulig barnemat nå og svelger helt fint.

Anonymous poster hash: 39444...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe stress å la baby spise vanlig most mat. Er jo det som er på glass, men du må passe på saltinnholdet.

Skrevet (endret)

Som hun over sier, pass på salt. Det meste som er halvfabrikat inneholder altfor mye salt for en liten baby, toro osv. Lager du alt fra bunnen kan det meste spises da man kan krydre det etterpå.

Endret av teknosilje
Skrevet

Anbefalingen er fullamming til fire måneder... Regner med at mange så små barn vil få vondt i magen av vanlig mat.

Skrevet

Kumelk i mat fra 10 mnd + lite salt. Så nei, for liten.

Anonymous poster hash: be588...d01

Skrevet

Om du du lager hvitsausen selv så kan han få poteter med saus. Mine har fått deler av middagen vår siden de begynte å spise mat i 5 mnders alderen. Har lagt mest mulig selv fra grunnen av slik at jeg har hatt kontroll på saltinntaket.

Skrevet

Forskjell på 5 mnd og 6 uker da....!

Anonymous poster hash: 8ff46...0aa

Skrevet

Haha, jeg er visst på en snurr... Leser feil, leste måneder som uker..

Anonymous poster hash: 8ff46...0aa

Skrevet

Ikke sausen.

Kokt melk er han for liten for.

Anonymous poster hash: 7baae...ad4

Skrevet

Vi ga barnet vårt moste grønnsaker ala poteter, erter o.l. fra han var 8-9 måneder. Forsøk før det var mislykket.

Anonymous poster hash: cd024...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...