Gå til innhold

BMI/vekt ved prøverør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat nå en BMI på 36, men jeg er på vei nedover. Jeg regner med at om ca 2-3 mnd er min BMI ca 30-31. Kan jeg be om henvisning til IVF nå likevel? Eller må jeg være innenfor krevd BMI FØR vi søker? Søknad og svar tar jo lang tid, jeg regner ikke med å starte behandlingen før kanskje 6 måneder etter henvisning. Vil jo kunne gå ned ganske mye til da, derfor ser jeg liksom ikke en grunn til å ikke bare sende søknaden med en gang.

Jeg har også lest at mange ganger kommer man inn til forsamtale og likevel får beskjed om å gå ned 10 kg til.. Noen som har erfaring med dette? Forbereder meg litt på dette selv om jeg går ned til innenfor bmi grense. 

Anonymous poster hash: 31388...d74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått fra bmi på 42 til 34 løpet av det året vi har vært under utredning og frem til søknaden om assistert befruktning ble sendt. Regner med at jeg skal klare å komme innenfor kravet på 32 innen forsamtalen som er om 7-8 måneder.

Anonymous poster hash: f3f1a...bd4

Skrevet

På Riksen var ihverfall BMI grensen på 35. Du må nok belage deg på å stå i kø vi ventet i 8 mnd. Det var til fellesmøte for flere par i ett par timer, samt en privat time med lege og sykepleier. Så hele dagen gikk. Det var ikke noe snakk om BMI på de møtene. Men når spl ringte så ble det spurt om vekt men da var vi igang.

Men uansett så hvis man går ned noe i vekt rett før prøving så hjelper det og det er ikke alltid det er mange kilone som skal til.

Anonymous poster hash: 6fd38...f5a

Skrevet

Send inn søknad nå. Da jeg ble henvist i kjanuar 2014 fikk jeg beskjed om at jeg skulle få time innen desember 2015! To års ventetid altså... På den tiden kan du rekke å gå mye ned i vekt

Anonymous poster hash: c883a...93f

Skrevet

Jeg ble henvist i fjor sommer. Ble innkalt til samtale i mars etter blodprøver og sædprøve.

Så sier de nei, du har bmi på 32. Du må være under 29,9. Og da må legen sende ny henvisning og dere må ta nye prøver.

Jeg klarer ikke gå ned på grunn av den hersens pcosen..

Men legen min sendte jo henvisning uten å nevne noe om bmi grense så vil tro de kan sende det for deg.

Anonymous poster hash: 0ae83...66d

Skrevet

Jeg ble henvist i fjor sommer. Ble innkalt til samtale i mars etter blodprøver og sædprøve.

Så sier de nei, du har bmi på 32. Du må være under 29,9. Og da må legen sende ny henvisning og dere må ta nye prøver.

Men legen min sendte jo henvisning uten å nevne noe om bmi grense så vil tro de kan sende det for deg.

Pcos gjør ikke at man ikke kan gå ned i vekt. Den er faktisk et resultat av mye midjefett. Jeg kurerte min pcos av å gå ned i vekt og ble gravid i prøverørskø

Skrevet

Pcos gjør ikke at man ikke kan gå ned i vekt. Den er faktisk et resultat av mye midjefett. Jeg kurerte min pcos av å gå ned i vekt og ble gravid i prøverørskø

Pcos gjør ikke at man ikke kan gå ned i vekt, men den gjør vekttap vanskeligere. Pcos er vanligst hos overvektige, og overvekt forverrer pcos, men det finnes også normalvektige med diagnosen. Mange opplever at symptomene avtar eller forsvinner ved vektnedgang. Det betyr ikke at det er overvekten som i utgangspunktet forårsaket problemene.

Anonymous poster hash: cfed7...8b5

Skrevet

Pcos gjør ikke at man ikke kan gå ned i vekt, men den gjør vekttap vanskeligere. Pcos er vanligst hos overvektige, og overvekt forverrer pcos, men det finnes også normalvektige med diagnosen. Mange opplever at symptomene avtar eller forsvinner ved vektnedgang. Det betyr ikke at det er overvekten som i utgangspunktet forårsaket problemene.

Anonymous poster hash: cfed7...8b5

Jeg lever på 1500-1700 kcal og har et normalt aktivitetsnivå. Har allikevel bare gått ned 1,4 kg siden februar. Alle prøver bortsett fra hormoner er fine. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å få bmi under 29,9..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...