Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Jeg skal ut i permisjon i september, men har ikke tatt ut noen ferie i år pga sykemelding. Må jeg da sette opp 5 uker ferie inne i permisjonen? Og vil jeg da ikke få noen penger siden feriepengene ble utbetalt i juni? Hadde jeg jobbet ville jeg jo fått lønn som vanlig da jeg tok ut ferie. Noen som vet hvordan dette fungerer og hvordan man lurest gjør det med ferie? Anonymous poster hash: 0d0b0...ba9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Hva snakker du om? Selvsagt har du vanlig lønn om du tar ut 4 uker ferie i år. (Du kan bare forlenge permisjonen med 4 uker + 1 dag ferie) du er jo trukket i juni? Siste 4 dagene kan du søke overført til neste år. Anonymous poster hash: 35b82...fa4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Hva snakker du om? Selvsagt har du vanlig lønn om du tar ut 4 uker ferie i år. (Du kan bare forlenge permisjonen med 4 uker + 1 dag ferie) du er jo trukket i juni? Siste 4 dagene kan du søke overført til neste år. Anonymous poster hash: 35b82...fa4 Fikk feriepenger som vanlig i juni. Har vært sykemeldt store deler av dette året. Hun jeg snakket med på NAV sa at om jeg satte opp ferie etter permisjonen var startet, stoppet utbetalingen i tilsvarende periode. Får jeg penger fra arbeidsgiver da kanskje? Takk for svar:) Anonymous poster hash: 0d0b0...ba9
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Er det nav eller arbeidsgiver som betaler permisjonen din? Får du feriepenger i juni og lønn resten av året uavhengig av når du har ferie? Om jobben betaler permisjonen din så velger du ferie, men får lønn likevel. Da betaler arbeidsgiver, og får ikke den delen tilbake fra nav.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Er det nav eller arbeidsgiver som betaler permisjonen din? Får du feriepenger i juni og lønn resten av året uavhengig av når du har ferie? Om jobben betaler permisjonen din så velger du ferie, men får lønn likevel. Da betaler arbeidsgiver, og får ikke den delen tilbake fra nav. Får penger fra NAV via min arbeidsgivers lønnsslipp (de betaler det over 6G tror jeg). Ja, feriepenger i juni og lønn resten uansett når ferien tas. Anonymous poster hash: 0d0b0...ba9
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Da fikk du vel sykepenger og lønn i juni da? Anonymous poster hash: 7ab97...d14
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Er det nav eller arbeidsgiver som betaler permisjonen din? Får du feriepenger i juni og lønn resten av året uavhengig av når du har ferie? Om jobben betaler permisjonen din så velger du ferie, men får lønn likevel. Da betaler arbeidsgiver, og får ikke den delen tilbake fra nav. Får penger fra NAV via min arbeidsgivers lønnsslipp (de betaler det over 6G tror jeg). Ja, feriepenger i juni og lønn resten uansett når ferien tas. Anonymous poster hash: 0d0b0...ba9 Det skjønte jeg ikke helt? Hvis arbeidsgiver betaler så forskutterer de lønna di og får etterbetalt fra nav.... Ergo får du lønn som vanlig. Da setter du opp når du skal ha ferie i år og da får du lønn fra arbeidsgiver. Det er hvertfall sånn det gjøres hos oss. Jeg satt opp ferie begge åra (fødte på sommeren) og forlenget permisjon på den måten.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Det som er interessant er om du ble trukket for fem ukers ferie da du fikk feriepengene (dette ble du sansynligvis.) Sjekk junilønnslippen, der står det nok feriepenger + lønn juni ÷ 5ukers ferie. Da sier du bare ifra til jobb og Nav, så får du "tilbake" det som er trukket, utbetalingen fra Nav stoppes I disse ukene, men permisjonen forlenges tilsvarende. Anonymous poster hash: 8d7ff...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå