Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Han har alltid vært redd for å såre andre inkludert meg. Men i det siste er alt en diskusjon og han sier jeg er dum o.l. Er dette det de kaller "drittunge alderen"? Anonymous poster hash: d2277...a4c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Hvis du går rundt og kaller det 'drittunge-alder' sier det mye om din respekt for andre og trolig også hva du lærer bort. Tenk om andre gikk rundt og sa 'drittkjerring-alder' om alderen din?! Gå foran med et godt eksempel, snakk pent om andre og sett grenser, så skal du se at det blir bedre. Anonymous poster hash: 89143...9ac
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Hvis du går rundt og kaller det 'drittunge-alder' sier det mye om din respekt for andre og trolig også hva du lærer bort. Tenk om andre gikk rundt og sa 'drittkjerring-alder' om alderen din?! Gå foran med et godt eksempel, snakk pent om andre og sett grenser, så skal du se at det blir bedre. Anonymous poster hash: 89143...9ac Vel, på tide å slå av Internett? Jeg går ikke rundt å kaller det drittunge-alder, og han har alltid hatt veldig respekt for andre. Derav forandringen. Og jeg er helt sikkert i en drittkjerring alder da jeg har 3 barn, full stilling, hus og aldri nok søvn. Men det var ikke det jeg lurte på. Drittunge-alderen kalles også preteens. Men syns det er litt tidlig kanskje. Anonymous poster hash: d2277...a4c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Jeg opplever det samme med min datter. Og har ingen problemer med å si til meg selv at hun oppfører seg som en drittunge i blant. Sier det jo ikke til henne.. Hun er fortsatt den empatiske, fine jenta, men er mer snappish og kranglete enn jeg har opplevd henne før. Hun går mer i konfrontasjoner og har for første gang sagt negative ting om meg. Hun har hittil "forgudet" meg. Ingen er så pene, fine, snille, morsomme osv som mamma. Plutselig kan hun si at jeg er som den onde stemoren, har dårlig ånde, er stygg... nice... Hun trekker det fort tilbake, så jeg føler at hun tester grensene for hva hun kan si til meg Anonymous poster hash: 084b8...7ec
Tantrum Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Grenser, de skal testes og det med jevne mellomrom. Kommer MANGE slike aldre/perioder framover og når de bikker 25 år, så er vi best igjen uansett. Si ifra at slik oppførsel ikke er greit, at man ikke sier slik til noen og at det ikke hjelper. Jeg kjører "familie" på min femåring: altså "vi er familie og venner og venner sier/gjør ikke slikt mot hverandre. Fordi vi er glad i hverandre og ikke vil at andre skal få vondt i magen/hjertet sitt". Overser/overhører det meste, men sier ifra når hun ikke gir seg og tyter på.... Og så har ting konsekvenser da: Krangling og "namecalling" medfører at et daglig gode blir borte og dersom hun etterspør det, så ssier jeg at det ikke kommer på tale så lenge hun er sånn/sier slikt til meg eller andre rundt seg. Skryter MYE når hun er flink og hjelpsom og dette fører til et gode ekstra. Klart det er slitsomt med unger, jobb, hus og hjem, men vi har selv valgt det og noen ganger må man bare bite det i seg og holde ut (se fram til de legger seg, hehehhe). Det går over og det erstattes av andre positive ting og nye utfordringer. Noen er værre enn andre, men ironi, kjefting og sarkasme fungerer ikke. Da får man heller snakke til de på en skikkelig måte, en måte de forstår. "Unnskyld/trekke tilbake" fungere ikke som et viskelær her hos oss. Ting har konsekvenser, det har de ikke vondt av å erfare, men man skal ikke gi konsekvenser når man er sint eller som straff: det er bare "sånn det er" her i huset... Om hun er nebbete til meg, faren, søsken, venner så ryker ett gode om hun ikke gir seg. Hun får tre muligheter til å rette opp i det igjen med ord eller handling, og unnskyld er ikke ett av de ordene.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Hvis du går rundt og kaller det 'drittunge-alder' sier det mye om din respekt for andre og trolig også hva du lærer bort. Tenk om andre gikk rundt og sa 'drittkjerring-alder' om alderen din?! Gå foran med et godt eksempel, snakk pent om andre og sett grenser, så skal du se at det blir bedre. Anonymous poster hash: 89143...9ac Hihi. Stå opp med den andre beinet først i morgen er du snill. 🙊 Anonymous poster hash: f2157...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå