Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Hjelp meg dere, jeg er helt ny her. Men vet ikke hvor jeg skal henvende meg med dette. Vi skal ut å fly om en liten uke og jeg er så redd. Jeg drømmer om natta om at noe skjer og at det ikke går bra, noen som har noen berolige ord eller gode tips/linker som kan hjelpe meg litt på veien? Har med meg tre barn og mann på tur Anonymous poster hash: 01d00...7a4 Anonymous poster hash: 01d00...7a4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Jeg var sånn , skikkelig katastrofe tenker og tenkte jeg kom til å få angst anfall osv, men det går veldig bra alltid ( flyr ca en gang i året ) grue meg alltid litt dagene i for veien fordi det er så lenge siden sist , når vi skal hjem grue jeg meg aldri 😂 jeg pleier å bare være rolig og ikke si så mye når går ombord , så fort vi tatt av og er i lufta glemme jeg det litt 😂 men tror jeg kan forklare det med at jeg ikke har kontrollen oppe i flyet Anonymous poster hash: b624d...d35
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Huff, sånn er det mange som har det! De fleste blir det bedre til jo mer de flyr. Og så er man sjeldent redd for noe man kan mye om. (En av grunnene til at eksponeringsterapi er så effektivt!) Så jeg vil rett og slett anbefale deg å lære deg så mye du kan om fly! Ikke alskens historiske flykræsjer, men generell kunnskap om mekanikk, flyselskaper, hvordan er flyplass drives... ALT du kan. Har forøvrig hørt at det ca sånn flyskrekkursene legges opp også. Ps - ikke få panikk hvis det drypper fra taket når du flyr. Det er kondens! (satt sammen med ei som fikk panikk av dette en gang) og flyet lager en masse lyder du ikke forventer. Så forvent det uforventede 😉 Lykke til og god ferie! Anonymous poster hash: fcab3...db1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Jeg satt anspent i 4.5 timer på vei hjem fra sist sydentur, jeg var så redd! Musklene var anspent hele tiden utenom når jeg måtte hjelpe barna på toalettet. Jeg er livredd for å fly.. Anonymous poster hash: 1976b...974
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Jeg satt anspent i 4.5 timer på vei hjem fra sist sydentur, jeg var så redd! Musklene var anspent hele tiden utenom når jeg måtte hjelpe barna på toalettet. Jeg er livredd for å fly.. Anonymous poster hash: 1976b...974 Huff, så kjedelig! Hele ferien blir jo ødelagt om man skal grue seg til flyturen hjem hele tiden 😕 Anonymous poster hash: fcab3...db1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Tusen takk for svar dere! Er nok som blir sagt her oppe at jeg ikke helt hvordan ting egentlig virker, så skjønner ikke at det kan være så sikkert Men dra skal vi, så jeg får prøve å lese meg opp litt før det! Kanskje jeg roer meg litt Anonymous poster hash: 01d00...7a4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Hva spesifikt er du redd for? Ta evt kontakt med flyvertinnene / flyvertene om det du lurer på Det er faktisk mye farligere å kjøre bil. Klem fra meg Anonymous poster hash: 43b86...0b0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Tja, er vel mest det at jeg vet ikke kommer meg noen vei,kanskje en form for klaustrofobi? Studerer ansiktsutrykk på flyvertinnene, blir livredd av alle lyder osv... Kjedelig, for bruker så mye tid på å grue meg Takk for klemmen Anonymous poster hash: 01d00...7a4
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Tja, er vel mest det at jeg vet ikke kommer meg noen vei,kanskje en form for klaustrofobi? Studerer ansiktsutrykk på flyvertinnene, blir livredd av alle lyder osv... Kjedelig, for bruker så mye tid på å grue meg Takk for klemmen Anonymous poster hash: 01d00...7a4 Snakk med flyvertinnene Masse lykke til Anonymous poster hash: 43b86...0b0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 jeg er også veldig redd for å fly, og vi reiser på lørdag. Håper nesten å bli syk eller noe... For meg hjelper det å drikke rødvin, høre på musikk og snakke med de ansatte. Jeg hater at jeg ikke klarer å overvinne dette, og at det skal ødelegge så mye for meg. Skulle ønsker jeg kunne reise mye, ta med barna på helgeturer osv. Blir helt trist når jeg skriver dette faktisk. Jeg har snakket med psykolog om det, og tatt kurs. Vurderer ny runde hos psykolog. Anonymous poster hash: 1298f...61c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Helt lik jeg også. Helt til jeg fortalte legen om det. Har fått sobril og tar 2stk 10 mg sobril etter sikkerhetskontrollen. Har aldri vært redd etter det og sovner som regel på flyet. Anonymous poster hash: def4a...5f1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Jeg har også flyskrekk. Gått på kurs og fått mye kunnskap, men er fortsatt ikke helt bra. Mitt tips er å snakke med kabinpersonalet. Fortell at du er redd, fått mye støtte av de underveis som har hjulpet. Skal reise sydover neste uke og gruer meg litt. Prøvd både sobril og vin( ikke samtidig 😊), syns litt vin funker best Anonymous poster hash: 043f1...d5c
Gjest Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Da håper jeg du får verdens kosligste flyvert på turen din. Er kun en som jeg veit om som forteller hele flyturen om hver minste lyd som kommer i fra flyet, og forklarer hele tiden. Pluss noen humoristiske gloser innimellom. Jobber for Thomas Cook og hatt han på mange turer gjennom 15 år Lykke til og god tur!
Urwa Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Jeg får valium fra legen min når jeg skal ut å fly. Og det hjelper meg😁.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå