Gå til innhold

Å poste feriebilder ol på facebook/instagram mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo at det florerer med bilder fra ferier og "check-ins" på facebook og instagram i disse ferietider. Sikkert kjekt å vise (skryte..?) alle hvor man er og hvor gøy man har det og hvor brun man er blitt og alt, men tenker folk virkelig ikke over at det er en åpen invitasjon til et tomt hjem og fritt frem?

En venninne av meg opplevde innbrudd mens de var på ferie (etter å ha annonsert på facebook når de reiste og hvor lenge de skulle være borte) og kom hjem til nærmest tomt hus. Er jo selvsagt ikke sikkert at det var på grunn av den facebook-statusen og de bildene hun la ut fra ferien som gjorde at nettopp deres hus ble robbet, men jeg hadde nå i alle fall aldri gjort tilsvarende igjen. Men, joda, nå er de på ferie igjen, i Spania i 2 uker, så fritt frem..for alle de 700-og noen vennene hun har på face.. Greit nok man sikkert stoler på vennene man har på facebook eller har privat profil på instagram, men jeg tviler på at alle har sikret seg mot at kun deres venner kan se alt de legger ut eller at man har såpass få venner på facebook eller få følgere på instagram at man stoler 100% på at de ikke deler denne informasjonen eller bruker den selv. Dette er jo noe både politi og forsikringsselskaper advarer mot hvert år. Tar dere sjansen på dette? Å dele slik informasjon på nett?

Anonymous poster hash: b501c...ecd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

også kom det tilbake dette med og ta bilde av føttene sine!! Æsj,- hater føtter. Får nesten lyst til og avlyse om jeg ser bilder av føtter om noen er på ferie i et land (!!!) jeg skal til.....

Ta et bilde, fortell hele verden at du er bortreist, at du koser deg. Javel, men hvorfor må man ta bilde av kroppens kanskje  MINST flatterende del (sett bort fra "brunhullet og området rundt,- kanskje),-sammen med et ellers nydelig motiv???

Anonymous poster hash: bd778...4fa
Skrevet

også kom det tilbake dette med og ta bilde av føttene sine!! Æsj,- hater føtter. Får nesten lyst til og avlyse om jeg ser bilder av føtter om noen er på ferie i et land (!!!) jeg skal til.....

Ta et bilde, fortell hele verden at du er bortreist, at du koser deg. Javel, men hvorfor må man ta bilde av kroppens kanskje  MINST flatterende del (sett bort fra "brunhullet og området rundt,- kanskje),-sammen med et ellers nydelig motiv???

Anonymous poster hash: bd778...4fa

:lol:

Skrevet

Jeg har vist feriebilder, men gjerne etter jeg er kommet hjem og jeg har lukket profil med få venner, så for får del er det ikke et problem, men er enig med deg :)

Men du? Du vet at mange liker føtter og ikke ser på de som ekle? He he :)

Anonymous poster hash: 2779b...09f

Skrevet

Jeg har vist feriebilder, men gjerne etter jeg er kommet hjem og jeg har lukket profil med få venner, så for får del er det ikke et problem, men er enig med deg :)

Men du? Du vet at mange liker føtter og ikke ser på de som ekle? He he :)

Anonymous poster hash: 2779b...09f

Ja, det er helt noe annet syns jeg. Å dele hvor man har vært etter at man er kommet hjem igjen kan jeg også gjøre, men ikke mens jeg er borte. ;)

Skrevet

alt andre skal bry seg om sier jeg, la folk gjøre som de vil, ikke særlig smart,men er deres valg

Skrevet

Puuh....flaks jeg har en "pitpull"som passer fortet mens jeg legger ut bildene mine 😉

Skrevet

alt andre skal bry seg om sier jeg, la folk gjøre som de vil, ikke særlig smart,men er deres valg

Det er vel det disse sidene i stor grad brukes til, å kommentere hva andre gjør, så hva gjør at dette skiller seg negativt ut i så fall. Er vel lov å lure på hva disse menneskene tenker på. Kanskje noen av dem som gjør dette leser dette innlegget og tenker seg om en ekstra gang og ikke legger denne informasjonen ut?

Skrevet

Puuh....flaks jeg har en "pitpull"som passer fortet mens jeg legger ut bildene mine

Dersom man har noen som passer hus og hjem er det selvsagt ikke det samme problemet, da er det jo i så fall de som prøver seg på noe som får problemer ;) Jeg la også ut bilder fra min og mannens storbyweekend i fjor, men da var svigers hjemme hos oss med ungene hele tiden, så huset var fullt bebodd hele tiden ;)

Skrevet

Legger ut bilder og sjekker inn steder. Regner ikke med jeg har venner som vil stjele fra meg. Har sperret profil og ingen jeg ikke kjenner blandt venner.. Og om noen vil stjele alt det jeg har kjøpt brukt, så har jeg forsikring

Anonymous poster hash: f498b...ad7

Skrevet

Legger bare ut bilder når jeg er hjemme igjen.. skriver aldri at jeg er borte. 

Skrevet

Nå har jeg kun vennene mine og de jeg kjente best på skolen på Facebook og har lukket profil. Jeg stoler på at ingen av mine venner har en bijobb som innbruddstyver.

Skrevet

Leiligheten vår er aldri tom når vi er på ferie siden vi må fly ned min mor for å passe mine små elsklinger (kattene) mens vi er borte. Og prøver de seg på noe mens hun er her så går det nok veldig greit, min mor er nemlig beinhard og hadde nok tatt knekken på det meste om noen prøvde seg på noe her :P Vi har også naboer i umiddelbar nærhet som stort sett alltid er hjemme og de har vaktbikkje som går løst her 13-14 timer i døgnet, så vi føler oss trygge :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...