Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Jeg har to barn med en mann som har alvorlige alkoholproblemer og psykiske problemer. Største barnet vårt er 3,5 år og mini er bare 7 uker gammel. Grunnet at min samboer sliter veldig med alkoholproblemer vil jeg nå flytte ut sammen med barna. Det har blitt skikkelig ille nå i svangerskapet og tiden etter fødsel. han har vært veldig langt nede og det er utrolig slitsomt for både meg og barna våre! Jeg har prøvd å støtte og hjelpe han men jeg føler at jeg ikke har del i livet hans lenger. Han går på AA og på rusbehandlingssenteret for å få hjelp men jeg føler at han kun gjør dette for min skyld og ikke for sin egen skyld. Når jeg spørr han om hvordan det går på behandling og hva samtalene går ut på får jeg klar beskjed om at jeg ikke må være så jævla nyskjerrig. Han sier at AA ikke er rette plassen for han. Han innrømmer ikke at han har ett alkoholproblem. Innser det ikke selv. Min samboer har lenge gjemt unna alkohol over alt rundt huset. Tom i klesskapet til jenta vår. Jeg fant det. Ei stor spritflaske har han gjemt på en lur plass på kjøkkenet og jenta vår fant den. Flasken var helt tomm. Samboeren min tåler ikke alkohol for han blir helt forandra. Han blir ekkel, aggressiv og kranglete. ofte sovner han på sofaen etter å ha drukke og da er det ikke mulig å få liv i han. Grunnet alt dette og at jeg ikke kan stole på han ønsker jeg daglig omsorg/foreldreansvar aleine helt til han har fått livet sitt i orden og jeg kan føle meg 100% trygg at han aldri drikk alkohol mer!!Jeg vil aldri nekte han samvær med barna sine. Jeg tenker at barna våre trenger han også men akkurat nå så lenge han har så mye problemer kan han ikke ha noe foreldreansvar!! Jeg tror at han vil prøve å få delt omsorg. Om jeg nekter så kommer han til å gå rettens vei. Kan han virkelig kreve delt omsorg når situasjonen er som den er? Det finnes mange som kan bekrefte at han har alkoholproblemer. Han er ikke istand å passe på barn i denne tilstand!Jeg vet hvor forferdelig det er å ha en forelder som er alkoholiker. Jeg vokste opp med ei alkoholisert mor og det var helt grusomt!! Jeg vil ikke at barna mine skal gå gjennom det samme.For noen få mnd siden har han begynt å ta blodprøver for å kontrollere om han drikker eller ikke. En av disse viste litt alkohol i blodet. Jeg følte ofte at han drikker bak ryggen min. Kan man stole 100% på disse blodprøvene? Jeg har lest at de ofte kan vise feil svar. Erfaringer med dette?Håper at noen her kan dele sine erfaringer med meg og gi noen gode råd. Anonymous poster hash: 0e80e...d16
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Du har jo gode argument for at han ikke bør ha noe samvær alene, langt mindre omsorg/samvær. Om han har så lite selvinnsikt at han vil prøve å kreve delt omsorg/samvær, da hadde jeg skaffet meg advokat først som sist. Dokumenter så mye du kan, det at han går i AA og rusbehandlingssenter viser jo at han har problemer, og jeg vil tro at i en ev. sak for retten så kan du kreve uttalelser der om han er realistisk mtp. eget problem og funksjonsnivå. Godt du tar tak i dette nå. Om du ikke har kontakt med pårørendegruppe til pårørende så kan dette sikkert også være bra for deg, både for støtte og tips. Lykke til! Anonymous poster hash: ea3bd...2b1
februarprins2013 Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 han kan kreve det,men får det neppe. lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Stakkars deg! Nei, man kan ikke hjelpe en som ikke innser at han har et problem..... Håper for hans egen skyld at han våkner før det er for sent! Så, til saken - hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått meg en time på familievernkontoret der du får legge frem dine bekymringer. Tipper han vil få overvåket samvær i lang tid... Så kan man jo alltids håpe at han blir frisk igjen, og vil stille opp for barna når de blir større! Lykke til!! Du gjør forøvrig helt rett i å berge ungene ut fra et alkoholisert hjem! Anonymous poster hash: 6505e...667
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Du kan stole på blodprøvene, har han promille vil blodprøven alltid vise det. Anonymous poster hash: e3067...8ed
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Han kan kreve ja, men han får det ikke nå hvertfall, han må vell vise at han er tørrlagt og at han har kontroll på humøret først! Blodprøver vill vise sikker promille. Du gjør helt rett i og flytte og ikke la deg lure tilbake, og om du ønsker deg til ake så Vær sikker på at han er nyter og psykisk frisk.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Takk for svar dere! Jeg kjenner ett par som mistet ungene sine pga. at de festet nesten hver helg mens ungen var hjemme. Barnevernet mener at de er alkoholikere og de får ikke barna tilbake før de er totalt avhold. Regelmessig måtte de ta blodprøver. Likevel har de drukket. Mannen har visst drukket flere ganger og dette har ikke vist på blodprøvene. Grunnet dette har jeg blitt så skeptisk om blodprøvene er til å stole på. Er det lurt at jeg bestiller en time på familievernkontoret der jeg går aleine eller sammen med han? Anonymous poster hash: 0e80e...d16
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ser du skriver dette : Jeg vet hvor forferdelig det er å ha en forelder som er alkoholiker. Jeg vokste opp med ei alkoholisert mor og det var helt grusomt!! Jeg vil ikke at barna mine skal gå gjennom det samme. Like vel valgte du å få to barn med en alkoholiker Anonymous poster hash: 7f4e6...a36
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Kjære HI. Jeg har vært gjennom det samme. Jeg valgte å gå permanent for barnas del. Det var beintøft,BF ble innlagt osv,men han er voksen og ansvarlig for seg selv. Barna var under skolealder,han fikk ikke samvær alene. Dette fulgte han heller ikke opp. I dag er barna voksne og har kuttet faren ut av livet sitt for flere år siden. Du må ikke finne på å la han få muligheten til å øse sin elendighet utover barna,det gjør stor skade. Dersom han ikke gjør alvor av å søke hjelp,lar du han seile sin egen sjø. Anonymous poster hash: 5843a...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå