Gå til innhold

Nabohunden bet datteren vår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min snakket med de, og damen sa at hun skal bli omplassert eller avlivet. Bittet er ca 7 cm langt, hjørnetennene gikk igjennom huden. Slapp heldigvis og sy, men hun måtte ha antibiotika kur.

Fikk høre at hunden skal bli værende. Men kun være ute når ingen barn er ute. Hadde du latt denne saken være eller snakket med naboene igjen?

Jenta vår provoserte ikke hunden, dette skjedde helt uten videre. Kan nevne at dette er en liten jakthund med nesten ingen mosjon, og er veldig understimulert. De har også en baby, tenk hvis hunden kommer til å bite babyen?

Anonymous poster hash: 945d3...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et bitt er nok til å kreve avliving. Jeg hadde krevd det tvert

Anonymous poster hash: a575e...4c5

Skrevet

Hvor skjedde det da? På deres eiendom, på gata, gikk barnet bort til hunden bundet?

Skrevet

Dere kan begjære hunden avlivet. Da er det politiet som bestemmer.

Jeg ble bitt av en hund for noen år siden og da spurte politiet om jeg ønsket å begjære hunden avlivet. Om jeg ønsket det måtte politiet vurdere om begjæringen skulle tas til følge eller avslås. Jeg ønsket hunden avlivet og det ble den også.

Ta kontakt med politiet og hør med dem.

Anonymous poster hash: 054ef...7c6

Skrevet

Et bitt er nok til å kreve avliving. Jeg hadde krevd det tvert

Anonymous poster hash: a575e...4c5

Jeg også. Samme skjedde med noen i gata her, eieren sa han skulle avlive hunden, men det skjedde ikke. Et par uker senere bet hunden et annet barn.

Anonymous poster hash: db925...b88

Skrevet

På dems tomt, hunden var bundet. Jeg og naboen pratet, datteren min gikk fra verandaen dems og skulle hjem til oss, snakk om 5m.

Skrevet

Når bikkja er bundet så skal vel ikke den miste livet fordi dere ikke passet på barnet?

Anonymous poster hash: 83747...ce1
Skrevet

Når bikkja er bundet så skal vel ikke den miste livet fordi dere ikke passet på barnet?

Hæ? Så en jente kan ikke gå forbi en hund uten å bli bitt? Dette er snakk om ei 6 års gammel jente.

Skrevet

Når bikkja er bundet så skal vel ikke den miste livet fordi dere ikke passet på barnet? Anonymous poster hash: 83747...ce1

hundeeiere skal til enhver tid ha kontroll over hunden, det står i hundeloven. Å binde en aggressiv og farlig hund ute så folk kan gå bort til den er ikke å sikre hunden. Da er kun hundegård godt nok...

Anonymous poster hash: c221f...a39

Skrevet

Uff, stakkars jente. Jeg er ikke hundevant i det hele tatt, men har lært barna helt fra de var små å aldri gå bort til hunder i bånd. Det er veldig viktig, og noe jeg trodde alle visste. Når det er sagt tviler jeg ikke på at det var traumatisk for jenta, og skjønner dere blir opprørte.

Anonymous poster hash: 2384a...b01

Skrevet

En skal også føle seg trygg når man har hunden bundet på sin EGEN tomt, og at hunden får være ifred!

Jeg har lært opp mitt barn på å holde seg unna hunder som er bundet.

En bundet hund kan fort føle seg truet og vil forsvare seg. Det burde de fleste vite!

Skrevet

Uff, stakkars jente. Jeg er ikke hundevant i det hele tatt, men har lært barna helt fra de var små å aldri gå bort til hunder i bånd. Det er veldig viktig, og noe jeg trodde alle visste. Når det er sagt tviler jeg ikke på at det var traumatisk for jenta, og skjønner dere blir opprørte.

Anonymous poster hash: 2384a...b01

Men som jeg forstår det gikk ikke jenta bort til hunden, hun måtte gå forbi hunden for å komme seg hjem

Anonymous poster hash: e9c99...4b3

Skrevet

Vi var på besøk hos de. Alle på en veranda, store og små. Jenta vår skulle bare gå hjem, og da skjedde det. Helt uprovosert.

Men vi snakker med de en gang til, og så får vi se. Ingen av barna her får gå bort til de igjen ihvertfall.

Skrevet

Det er absolutt ikke greit, å har det skjedd engang så kan det skje igjen. Men skal sies at de fleste foreldre mener at det er uprovosert, men har sett nok av barn som provoserer når de tror ingen ser, så er det hunden som blir avlivet. En hun i bånd kan lett føle seg truet, kanskje har datteren din gjort noe tidligere som gjør hunden usikker på henne?

Anonymous poster hash: ffc4d...b94

Skrevet

Nei, hun har alltid holdt seg litt unna den, da hunden hopper og klorer. Men vil jo ikke at den skal bli avlivet. Er ikke hunden sin skyld dette. Hadde hunden fått sin mosjon og fått utløp av sin energi så hadde nok dette vært unngått.

Skrevet

Jeg som hundemenneske selv syns det kommer an på situasjonen om den skal avlives eller ikke. De som ikke er hundemennesker mener vel den bør avlives når den har bitt uansett situasjon, men det er jeg sterkt uenig i! Hva skjedde? Hva var greia siden den beit? Gikk ungen bort til bikkja, mens den sto i sin egen gård og i bånd f.eks? Løp bikkja mot ungen og beit uprovosert? Selv om ungen din ikke mente noe vondt med å evt. gå bort til hund i bånd, er det en gylden regel at man ALDRI går bort til hunder i bånd... Det gjør at de føler seg truet! Så, som sagt. Det kommer helt an på hva som skjedde!

Anonymous poster hash: 4dc44...332

Skrevet

Nei, hun har alltid holdt seg litt unna den, da hunden hopper og klorer. Men vil jo ikke at den skal bli avlivet. Er ikke hunden sin skyld dette. Hadde hunden fått sin mosjon og fått utløp av sin energi så hadde nok dette vært unngått.

Da ville jeg faktisk heller meldt til dyrebeskyttelsen! Du kan melde anonymt....

Anonymous poster hash: 4dc44...332

Skrevet

Meldte til mattilsynet i våres, men ingenting er gjort. Jentungen gikk ikke bort til den, hun skulle hjem, altså 5 m fra dems veranda til oss.

Skrevet

Når bikkja er bundet så skal vel ikke den miste livet fordi dere ikke passet på barnet? Anonymous poster hash: 83747...ce1

hundeeiere skal til enhver tid ha kontroll over hunden, det står i hundeloven. Å binde en aggressiv og farlig hund ute så folk kan gå bort til den er ikke å sikre hunden. Da er kun hundegård godt nok...Anonymous poster hash: c221f...a39

Der tar du feil, dessverre. Er hunden bundet på eierens tomt, har de gjort hva de kan for å sikre seg.

Anonymous poster hash: 94c72...164

Skrevet

hundeeiere skal til enhver tid ha kontroll over hunden, det står i hundeloven. Å binde en aggressiv og farlig hund ute så folk kan gå bort til den er ikke å sikre hunden. Da er kun hundegård godt nok...

Anonymous poster hash: c221f...a39

Det er feil. De har sikret hunden på egen eiendom. Barn Bør aldri gå bort til en hund som står bundet. Dette var nok ikke et agressivt bitt men en hund full av energi som desperat prøvde å Gjøre noe for å kommende løs.

Nesten alle hundebitt av barn er de voksnes feil. De voksne har plikt til å passe på. Så her har hundeeier og foreldrene til barnet skyld.

Anonymous poster hash: d05df...8d3

Skrevet

Når barnet gikk bort til en bundet hund kan det ha skjedd MYE som dere ikke så. Hunden kan ha sendt ut massevis av dempende signaler for å be barnet holde avstand. Biting er siste instans, og hunden gir en hel haug med stille signaler før noe skjer. Hunden kan lett føle seg truet når noen kommer nær når den er bundet og ikke kan rømme.

Anonymous poster hash: b0254...bbf
Skrevet

Så trist for både hund og barn...

personlig synes jeg avliving pga bitt er firkantet og snevert som regel i seg selv... Det kan jo være 1000 grunner til at en hund biter. Men i dette tilfellet høres det jo ut som stakkaren bør få slippe, siden den har et så sørgelig liv.

Anonymous poster hash: e647b...530

Skrevet (endret)

Jeg ble bitt av en hund som var bundet til et tre, det var min feil for jeg skulle hente en plomme fra treet og visste ikke at man ikke skal nærme seg hunder som er festet slik. Dette er en familie med mange jakthunder og hundene er vant med både barn og ukjente.

Jeg gjorde ikke noe mot hunden, eierne sto og så på uten at de sa noe, plutselig hang den i låret mitt og jeg fikk hull i huden og stort merke (trengte ikke å sy).

De spurte med en gang om de skulle avlive den, men jeg hadde ikke hjerte til å be de gjøre det. Stakkars hunden skulle dø pga meg? Nei, men da lovet de å jobbe ekstra med hunden og det har ikke vært flere tilfeller der :)

Feilen der lå jo ikke hos meg som ikke var oppvokst med hund og kunne disse reglene, men eierne som sto sammen med meg og sa at jeg kunne hente en plomme på treet. De sto og så på mens jeg gikk bort mot treet, men ingen rakk å reagere før hunden bet.

Jeg tenker ikke over det lengre, jeg elsker hunder (kom på det nå pga tråden), men eierne spør fremdeles om hvordan det går i forhold til meg og hunder og de beklager enda, 13 år senere! Jeg er glad hunden fikk leve og fikk rett trening og opplæring :)

Endret av Anonym bruker
Skrevet

Jeg har hatt hund i 14 pr og hadde hund som barn også. Jeg hadde aldri tolerert den adferden fra en hund. min knurret til barn to ganger i pressede og høyst betimelige situasjoner. Jeg stolte aldri på henne etter det. Hadde hun gjort noe mer hadde hun blitt avlivet. En hund som er så "redd" barn at den biter når barn går forbi må avlives og burde aldri stått ute i utgangspunktet. En hund i band ute må også tåle at barn plager uten å angripe. Sier ikke at det er rett men det er eiers ansvar 100 prosent. Kontroversielt? Kanskje men det mener jeg.

Skrevet

barn bør jo heller ikke gå inn i hagen til folk, så er jo litt deres feil også,men har de en baby og den er forbanna, så må du få den avlivet

Anonymous poster hash: 79941...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...