Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 De siste ukene har jeg følt meg plutselig kvalm, kaldsvett og skikkelig uvel flere ganger om dagen. Dette stresser meg veldig, har svimt av et par ganger, heldigvis hjemme. Bare borte et par sekunder. Var til jordmor for 4uker siden og da var blodtrykket fint. Anonymous poster hash: 74874...faa
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Snakk med jordmor og få det kontrollert!! Anonymous poster hash: 4b39f...791
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Når skjer dette ? Er det i forbindelse med at du reiser deg opp fra sengen, sofaen ol? I såfall er dette ortostatisme. Ikke uvanlig men uansett noe du skal ta opp på neste kontroll. Anonymous poster hash: 11231...d1b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Det kommer n Anonymous poster hash: 74874...faa
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Det kommer når jeg stresser, er mye på bena. Hvilket jeg er i min jobb som ped leder på småbarnsavd. Det kommer innimellom når jeg reiser meg fort, men mest når jeg har høyt tempo. Flere ganger om dagen, kaldsvett og plutselig kvalm. Bleik. Svimer ikke av. Anonymous poster hash: 74874...faa
Gjest Me2u Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Mange sliter med plutselige blodtrykkfall når en er gravid. Pass på å få i deg nok væske, lakris hjelper og sett deg ned og slapp av øyeblikkelig du kjenner at du blir svimmel.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Drikk mer vann, det hjalp meg Anonymous poster hash: 06ca9...72c
mamma_bergen Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Jeg hadde mye problemer med lavt bt under mitt svangerskap, hadde behov for tilrettelegging på jobb da det skulle lite til før det svimlet for meg. Jeg ble også uvel og følte meg "rar".
Tipptopp Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Jeg slet noe helt ekstremt med blodtrykksfall i min første graviditet. Så fort jeg sto oppreist så kunne jeg bli uvell, svimmel, så gult og rommet spant. Om det skjedde måtte jeg sette meg fortest mulig eller få samboer (som ofte var rett i nærheten når jeg var på beina) til å holde meg mens jeg hang meg på han med lukkede øyne. Om jeg ikke rakk å sette meg eller at det ikke hjalp å henge over sambo så svimte jeg av. Gikk i gulvet ganske mange ganger, men var heldigvis allerede på vei ned og landet derfor med rompa først og ikke på magen. Jeg slet med lavt blodtrykk og ble fulgt opp, men jeg har lavt blodtrykk fra før av. Alltid hatt det. Det er ekkelt når det pågår, men når jeg ser tilbake på det så syntese jeg det er litt morsomt å tenke på den gangen jeg, høygravid, skremte skiten ut av tre eldre damer på senteret. Jeg kommer nesten løpende i mot dem (se for dere en svett flodhest med bekkenløsning) der de sitter på senterets enest benk og roper "unna vei!" De flakser opp fra benken og jeg setter meg ned med ett drønn og planter hodet mellom beina (så godt det lar seg gjøre med høygravid mage), vifter etter sambo som kommer med brusen min og unnskylder meg for damene med å si at jeg prøver bare å la være å besvime. Dette blodtrykket altså. Hehe. Det var noen flotte damer og jeg minnes dem så godt. Da de kom seg over "sjokket" løp hun ene sambo i møte og hentet brusen min og ga den til meg, ei av de andre satt seg ved siden av meg og strøk meg på ryggen og hun tredje fant frem en sjokolade hun hadde i vesken mens hun viftet med med ett blad på meg. Jeg fikk ikke gå igjen før de var sikre på at jeg hadde fått opp trykket og fått farge i kinnene igjen. Helt utrolig hvor omsorgsfulle disse fremmede damene var med meg 💗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå