Gå til innhold

HJELP! Min nyfødte bæsjer ikke! Erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykehuset de første 2 døgnene kom det MASSE barnebek. Hadde vel 4 store bleier. Nå har han ikke bæsjet på snart 2 døgn :( Virker fornøyd, sover og spiser. Promper en del og tisser, men bæsjer ikke. Leste at de bør bæsje gjerne 4-6 ganger om dagen, så begynner å få litt panikk nå :( 

Noen som har vært bori dette før? 

Anonymous poster hash: 76173...85e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du han? For da er det vel like vanlig med fulle bleier flere ganger om dagen som ingen på flere dager?

Anonymous poster hash: 20b4a...198

Skrevet

Så lenge han bare får morsmelk er alt normalt.

Anonymous poster hash: b5888...22e

Skrevet

Om du bare gir morsmelk så kan det gå 1 uke og mer mellom bæsj. Så lenge baby tisser er alt ok.

Skrevet

HI her

Ja, ammer. Produksjonen er ikke helt på topp enda, men den tar seg opp og babyen får i seg noe. Han sover godt og sånn. 

Så det er ikke så uvanlig? :/

Anonymous poster hash: 76173...85e
Skrevet

Slapp av. Helt normalt 😀

Anonymous poster hash: b5888...22e

Skrevet

Helt normalt, men kontakt helsestasjonen vis du er veldig bekymret

Skrevet

Heeelt normalt :)

Gutten min hadde rekord på 4 (!!) UKER uten avføring da han var spedbarn. Det var ny rekord sa de på heøsestasjonen, men gjorde ingen verdens ting så lenge han kun gikk morsmelk. :)

Kos deg med babytiden, jeg gleder meg til det blir min tur igjen til vinteren :)

Anonymous poster hash: f4463...8b2

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra ammepoliklinikken at nyfødte frem til ca 6 uker burde ha avføring flere ganger om dagen. Hvis ikke kunne det tyde på at de fikk for lite melk. Etter 6 uker så kunne gjerne dette mønsteret endre seg.

Dette stemte for min del, viste seg at jeg hadde for lite melk.

Håper ikke det stemmer for din del! Ville tatt kontakt med helsesøster, evt. Ammepoliklinikk.

Anonymous poster hash: a5433...bdd

Skrevet

Min yngste bæsjet ca hver tredje uke så lenge jeg fullammet, så her var det stor glede for hver bæsjebleie :)

Det medførte ingen ubehag for baby, det var tydelig at det var nok å tisse og fise :)

Men er du usikker syns jeg at du skal ringe helsesøster og snakke litt med henne. Det er for sånne ting de er der.

Gratulerer med baby, forresten.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra ammepoliklinikken at nyfødte frem til ca 6 uker burde ha avføring flere ganger om dagen. Hvis ikke kunne det tyde på at de fikk for lite melk. Etter 6 uker så kunne gjerne dette mønsteret endre seg.

Håper ikke det stemmer for din del! Ville tatt kontakt med helsesøster, evt. Ammepoliklinikk.Anonymous poster hash: a5433...bdd

Det stemte ikke hos oss. Hun spiste godt og la på seg det hun skulle.

Skrevet

Da jeg fikk eldstemann for 14 år siden sa de på helsestasjonen at for fullammede barn var det like normalt med 14 bleier om dagen som å gå 14 dager mellom hver tømming.

Det har de gått bort fra nå, nyere viten sier at det ikke er bra for tarmen å gå så lenge uten avføring. Nå sier de at du skal ta kontakt om barnet bæsjer sjeldnere enn hver tredje-fjerde dag, for da kan det hende det trengs hjelpemidler.

Anonymous poster hash: 23590...4f1

Skrevet

Håper ikke det stemmer for din del! Ville tatt kontakt med helsesøster, evt. Ammepoliklinikk.Anonymous poster hash: a5433...bdd

Det stemte ikke hos oss. Hun spiste godt og la på seg det hun skulle.

Håper det er tilfellet for HI åsså. 😊

Anonymous poster hash: a5433...bdd

Skrevet

Du sier tisser, men hvor mye? Det skal være 6-8 rikelig våtebleier i løpet av et døgn.

Anonymous poster hash: 1de7f...88d

Skrevet

Hvis ikke melka er kommet enda så er det nok derfor. Mener også at de skal bæsje hver dag helt i begynnelsen. Hvor gammel er babyen?

Skrevet

Min baby gikk 30 dager uten bæsj da han ble fullammet. Det er helt normalt så lenge en fullammer, ingen grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: d15b2...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...