Gå til innhold

Noen som har tatt laxabon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev i et annet innlegg her, sitter jeg og koser meg med noen liter laxabon.... Er helt grusomt å få ned, men har faktisk fått ned 5 shotglass til nå! Håper det er en grei måte å ta det på... Uansett, noen som vet hvor lang tid det tar før det begynner å virke? Må jeg få i meg alt først?

Anonymous poster hash: d05f4...1d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har lest bruksanvisningen men siden du spør:

3. Hvordan du bruker Laxabon

Bruk alltid LAXABON slik legen din har foreskrevet. Kontakt legen eller apoteket hvis du er usikker. Den vanlige dosen er:
Anbefalt dosering er 4 liter (4 poser) oppløsning eller som angitt av legen. Mat må unngås 3-4 timer før du starter å ta Laxabon oppløsning, og du må ikke, under noen omstendighet, innta fast føde senere enn 2 timer før inntak av Laxabon. Ca. 2,5 dl drikkes hvert 10. min. til anbefalt mengde er inntatt eller til tarminnholdet er klart.
DoseringsregimeDu kan enten dele opp mengden Laxabon ved å drikke den ene halvparten på kvelden dagen før undersøkelsen og drikke den andre halvparten på morgenen undersøkelsesdagen,
eller
drikke hele mengden på en gang om morgenen hvis undersøkelsen din skal foregå på ettermiddagen (dvs. hvis undersøkelsen er planlagt minst 4 timer etter at du starter å drikke Laxabon, se også instruksjonene nedenfor).
Diskuter med legen din hva som er best for deg. Hvis du har behov for narkose/bedøvelse i forbindelse med undersøkelsen skal hele mengden av Laxabon drikkes opp minst 2 timer før undersøkelsen. For best resultat bør undersøkelsen gjøres innen 4-6 timer etter at alt Laxabon er drukket opp.
Raskt inntak av hver porsjon er å foretrekke fremfor kontinuerlig inntak av mindre mengder. Den første tarmtømmingen inntreffer ca. 1 time etter at Laxabon-inntaket har begynt. Dersom det oppstår en utspiling av magen (oppblåsthet) eller magesmerter, skal inntaket av Laxabon trappes ned (drikkes
langsommere) eller avbrytes midlertidig til symptomene er borte.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-laxabon-biophausia-560857

Anonymous poster hash: c0f9e...5ed
Skrevet

Ja, sånn går det når jeg skal lese fort gjennom noe... Takk for svar! 

Anonymous poster hash: d05f4...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...