Gå til innhold

Kan jeg søke om sosialstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg rotet det skikkelig til for meg selv her :(
Ble oppringt av NAV i dag å spurt om jeg var klar over at jeg ikke lenger får OS ettersom jeg ikke har søkt på nytt.
Jeg hadde tydligvis ikke leste papirene fra NAV godt nok for det sto det at jeg kun hadde fått innvilget OS ett år til,å det vil si at denne månenden får jeg ikke noen penger av NAV :S
Jeg har husleie jeg må betale siste i denne måneden å pengene skulle jo gått til andre helt nødvendige ting som mat osv.
Hva gjør jeg nå?
Kan jeg søke om sosialstøtte?
Å hvor lang tid vil det ta før jeg får pengene på konto?
Å hvor mye kan jeg regne med at jeg eventuelt får?
Er helt fortvilet her nå! :(

Anonymous poster hash: 4a56c...e27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke, alle kan søke. Om du får det innvilget avhenger av hvordan du ligger an i forhold til normen.

Om du søker, så husk på å legge ved dokumentasjon på alle inntekter og utgifter, kontoutskrift, kopi av selvangivelsen ol. Behandlingstiden er på 3uker.

Anonymous poster hash: ae457...b1b

Skrevet

Du må vel det om det er eneste inntekt? Når jeg var alenemor var OS eneste inntekt inn en periode og når jeg da rotet til med papirer stoppet de det opp like før husleie og div. skulle betales. Sendte inn ny søknad inn om OS og søkte sosialstøtte. De behandlet søknaden om os rinelig raskt og jeg fikk penger inn like etterpå.. Men jeg var heldig da! I søknaden kan man skrive hva husleia er på, må kanskje dokumentere det med kontrakt. Er det krise må du vel søke nødhjelp, da skal det vel gå et par dager? Du må ha kontoutskrift osv. på at du er blakk. De regner vel ut hva du og ungen må ha til mat.

Anonymous poster hash: 685aa...c18

Skrevet

Har kun OS som inntekt å har ingen sparekonto jeg kan ta av.

Skrevet

Du må vel det om det er eneste inntekt? Når jeg var alenemor var OS eneste inntekt inn en periode og når jeg da rotet til med papirer stoppet de det opp like før husleie og div. skulle betales. Sendte inn ny søknad inn om OS og søkte sosialstøtte. De behandlet søknaden om os rinelig raskt og jeg fikk penger inn like etterpå.. Men jeg var heldig da! I søknaden kan man skrive hva husleia er på, må kanskje dokumentere det med kontrakt. Er det krise må du vel søke nødhjelp, da skal det vel gå et par dager? Du må ha kontoutskrift osv. på at du er blakk. De regner vel ut hva du og ungen må ha til mat.

Men sånn jeg forsto det så kunne jeg ikke søke etter forlenget OS før jeg har bevis på at jeg har skoleplass å det har jeg fått enda.

Er nummer 7 på venteliste så tror absolutt at jeg kommer inn,men tror jeg må vente med å søke OS til skoleplass er bekreftet.

Skrevet

Om du har mulighet til å få forlenget OS så kan du vel søke med en gang? Så kan du kanskje få et lån fra nav/sosialen som du betaler tilbake når du får OS. For det får du vel etterbetalt bakover til søknadstidspunktet.

Anonymous poster hash: ad901...49f

Skrevet

Dere må jo ha mat! Søk sosial støtte. Jobber du ingenting i tillegg? Ville kanskje lånt av foreldre og slikt i mellomtiden :-) hadde også sosialt lån en gang av nav og kunne tilbakebetale etter evne. Veldig greit.

Skrevet

Skolen er ferdig halv 4 så hadde jeg jobbet itellegg så hadde jeg aldri sett sønnen min :P

Akkurat nå har vi penger til mat som skulle vart til  20.juli men nå kommer det som sagt ingen penger den datoen å da er det fullstendig krise.

Jeg får søke om sosialstøtte i morgen da også håpe pengene kommer før siste i månenden.

Skrevet

Gå på sosialkontoret imorgen ta med alt av papirer selangivelse kontoutskrifter dokumentasjon på hus, strøm, andre faste nødvendige utgifter. Søk sosialstøtte til livsopphold pluss faste utgifter samtidig søker du om nødhjelp siden det er ca e uker behandlingstid på sosialstøtte, får du innvilget nødhjelp har du penger i overmorgen det skal de ikke bruke mer enn 24 timer på.

Snakk med nav om du kan søke OS nå eller om du må vente.

Skrevet

Er ikke sosialen og NAV det samme nå eller?

Skrevet

Er ikke sosialen og NAV det samme nå eller?

Ja og nei, de deler kontorbygg og tlf men de er ikke helt sammen.

Skrevet

Slutt skolen og finn deg en jobb da.

Skrevet

Okey så etter ett helt år på skolen så skal jeg bare drite i å forsette utdannelsen?

Dummeste rådet jeg har fått på lenge!!

Er viktig med en utdannelse å viktig å gjøre det nå menst NAV støtter meg.

Skrevet

Vet ikke om jeg misforstod, er det snakk om bare en mnd du ikke får penger for? Da er sosialen som regel grei, er langvarige klienter de ikke vil ha. Men de vil gjøre en økonomisk beregning ut av din kommunes satser, så er umulig for oss å vite hvor mye du kan få. Men du kan få dekt husleie, strøm og få penger til livsopphold og de skal brukes på mat, mobil, bil, internett osv. Og det er ikke mye penger det er snakk om men alle klarer å leve trangt en mnd.

Anonymous poster hash: 87bf2...3e9

Skrevet

Er bare snakk om en måned regner jeg med ja.

Regner med å få skoleplass fra august å da vil NAV støtte med med OS ett år til.

Kan alltids bo hos foreldrene mine en måned om økonomien blir for trang,men er veldig viktig at jeg ikke mister leiligheten ettersom det er i gåavstand fra barnehagen og nærmt skolen min,å det er viktig ettersom jeg ikke har bil.

Skrevet

Okey så etter ett helt år på skolen så skal jeg bare drite i å forsette utdannelsen?

Du kunne jo ha jobbet i sommer da. Det må alle andre normale studenter som får studielån.
Skrevet

Er bare snakk om en måned regner jeg med ja.

Regner med å få skoleplass fra august å da vil NAV støtte med med OS ett år til.

Kan alltids bo hos foreldrene mine en måned om økonomien blir for trang,men er veldig viktig at jeg ikke mister leiligheten ettersom det er i gåavstand fra barnehagen og nærmt skolen min,å det er viktig ettersom jeg ikke har bil.

Da vil du sikkert så sosialhjelp, har jobbet med det. De med barn tar man ekstra hensyn til og at man ikke skal miste boligen sin når man har barn. Jeg hadde iallefall innvilget deg hjelp om jeg var saksbehandler på ditt navkontor ;)

Anonymous poster hash: 87bf2...3e9

Skrevet

Du kunne jo ha jobbet i sommer da. Det må alle andre normale studenter som får studielån.

Har ikke hatt behov for mer penger jeg jeg allerede får.

Regner jo med å få OS denne måneden å hadde jeg ikke hatt behov for å tjene mer penger,da ville jeg heller bruke tiden på å endelig få kvalitetstid med sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...