Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Spiser min mye? Frokost halv brødskive med smørepålegg. Frokost to, en posjon grøt. Lunsj. Most frukt blandet med 4 spiseskjeer yoghurt naturell. Middag et helt middagsglass 8 mnd. I tillegg ammer jeg 5 ganger i døgnet. Hun er 71 cm og veier 7500. Anonymous poster hash: 218c3...a1a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Før frokost: pupp Frokost: 1-2 brødskiver eller 1,25 porsjon grøt Mellommåltid: en yoghurt med havregryn, frukt etterpå Lunsj: 1-2 brødskiver, kanskje litt frukt Middag: det samme som oss, evt et middagsglass til nød Kanskje litt pupp igjen Kveldsmat: 2-3 brødskiver, evt grøt eller bananpannekaker Anonymous poster hash: 1d2e8...f79
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Fikk ikke melk i puppa så han fikk mme men når han var 9 mnd så sluttet vi med mme (i samråd med helsesøster) siden han hadde nektet å drikke det i nesten 3 mnd og vi var lei av å lage mme som bare ble kastet. Så når han var 9 mnd så spiste han brødskiver til frokost. Brødskiver, grøt eller fruktmos til lunsj. Middag eller middagsglass til middag, og grøt til kvelds. Brukte sånne Hippgrøter så var mme i de forsåvidt. Anonymous poster hash: 86f6a...2a3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Frokost: 1 brødskive + vann. Før formiddagshvil: 1 flaske mme (200 ml) Lunch: 1 brødskive + vann. Mellommåltid: Et beger fruktmos. Middag: Samme som oss eller et 8 mnd ferdigglass. Kvelds: En porsjon grøt + 1 flaske mme (200 ml). Spiser ikke på natt. Er ca 80 cm og 12(!) kg. Anonymous poster hash: d4df4...159
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Min nekter å spise noe annet enn mme og velling fra Sverige. Tilbyr grøter, frukt, grønnsaker, kjøtt, brødskiver osv tre ganger om dagen, men spiser så og si aldri noe av det, kniper munnen sammen og vil ikke engang smake. 7.00 - 2 dl velling 11.00 - 2,1 dl mme 15.00 - 2 dl velling 19.00 - 2 dl velling Ca 23.00 ( avhengig av når han våkner) 2 dl mme Ca 03.00 ( avhengig av når han våkner ) 2 dl mme. 76 cm og 8,0 kg Anonymous poster hash: b273a...857
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Min 9mnd gamle baby frustrerer meg uendelig med temaet mat!! Hun spiser INGENTING!! Kun pupp. Får henne ikke til å spise noen ting. Prøver hver dag. Anonymous poster hash: ac6a7...42d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Min er 11 kg og over 80 cm. Men nekter alt av mat! Når han var 6 mnd kunne han spise en hel porsjon grøt og ett beger fruktmos om dagen, men når han ble 7 mnd startet matnektingen. KUN pupp som gjelder. Jeg kan kanskje klare å få i han ett halvt eller helt fruktbeger eller 4-6 skjeer grøt om dagen nå. Frustrerende! Han har ett stort matbehov og henger i puppen døgnet rundt. Om jeg holder igjen for å få han til å bli sulten nok til å spise mat, så blir han illsint og kaster så hardt med hodet at jeg er redd han vil skade seg når han sitter i stolen. Han smeller gjerne hodet i bordet og om jeg ikke gir meg med å prøve å få i han mat og heller gir han pupp. Jeg blir gal... Anonymous poster hash: d1c79...be1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Mi har vært veldig vanskelig å få i mat fra hun fikk spysjuka når hun var 4 mnd gammel... Tilbyr henne grøt, skiver, frukt osv 4 ganger om dagen, men som regel er jeg heldig om hun vil ha 3. Frokosten er enda mme, men jobber med å gjøre det til et grøt eller skivemåltid. Må nevnes at hun nærmest hater grøt og skive etter hun hadde spysjuka, så det er mildt sagt vanskelig å få den inn.. Lunch lager jeg mange ganger bananlapper til henne som hun faktisk spiser litt av. Hvis ikke får hun avocadomos blanda med nestlé sitt glass med banan, pære og yoghurt. Middag får hun tilbud om hver dag, men sjelden hun spiser noe særlig av. Kveldsmat er som regel grøt eller skive, men sjelden hun spiser noe av. HS har mast i evigheter nå om at vi må gi henne mer mettende mat som grøt eller skive, men det er jo umulig å få i henne :/ så er rimelig fortvila :/ Hun er 9 mnd og var 68,5 cm lang og 8590 gram når hun ble veid for 3 uker siden... Anonymous poster hash: 98f0a...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå