Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Vi skal på ultralyd på Ahus i morgen, da babyen vår ligger i tverrleie, hun har ligget slik i 1,5 mnd. Noen som har opplevd dette, hva skjer i videre? Hva gjør de i morgen? tar de kun ultralyd, eller får vi noe info eller hva? Anonymous poster hash: 3f4f5...dad
Blondzilla Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Du får ultralyd og så blir det sannsynligvis satt en dato for keisersnitt. På selve snitt dagen tar de en ny ul for å sjekke om barnet kan ha snudd seg. Isåfall avlyser de snittet
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 hvor ofte snur de seg etter uke 36? Anonymous poster hash: 3f4f5...dad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Min siste lå i tverrleie, som ble bekreftet med ul på termindato. Måtte bestemme meg der og da om jeg ville ha keisersnitt, eller om de skulle vende babyen. Jeg spurte om jeg kunne tenke på det, men nei. Ingen som forklarte noen ting, og redd som jeg var for keisersnitt, sa jeg ja til vending. Siden det var fare for at babyen skulle vende seg tilbake til tverrleie, valgte de å starte fødselen med å ta vannet, uten å spørre meg om jeg ville det. I mine to foregående svangerskap har begge blitt igangsatt på dag 15 over termin, så jeg visste at jeg ikke var moden. De tok vannet, satte meg på drypp (de tidligere fødslene var styrtfødsler, så jeg kunne ikke få modningtabletter). Jeg hadde rett. Tre drypprunder senere, og jeg endte med keisersnitt allikevel, 2 døgn etter at de satte i gang fødselen. Hvis du får valg, tror jeg at jeg hadde nektet vending. Det kan visst være en stor påkjenning for foster/morkake. Skulle ønske jeg fikk muligheten til å ta et informativt valg. Anonymous poster hash: 8d318...645
Blondzilla Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Jeg fikk aldri tilbud om vending ( ullevål), men hadde jeg fått det, hadde jeg takket nei. Det er risikofylt bodde for barnet og deg. Et planlagt ks derimot går som regel helt fint.
Blondzilla Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 Babyen kan jo snu seg, men det er usannsynlig etter uke 37.
Sint naken biltyv Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Ei venninne av meg mistet babyen rett etter vendingsforsøk. Viste seg at det ikke var uvanlig med alvorlige komplikasjoner etter vendingsforsøk. Hadde aldri blitt med på noe vendingsforsøk.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Da skal jeg ihvertfall nekte vending i morgen viss de sier noe om det. Takk for info. HI Anonymous poster hash: 3f4f5...dad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Uff, jeg skal på ul å sjekke leie i morgen. De sa de komme til å tilby et vendingsforsøk om hun ikke har snudd seg. Jeg syns legene er veldig arrogante og pågående, min stemme drukner fullstendig i møte med dem. Jeg gruer meg. Anonymous poster hash: 3e887...d23
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Min lå i tverrlleie lenge, snudde seg til seteleie i uke 38 og så med hodet ned noen dager senere. De sa jeg skulle få keisersnitt om hun ble liggende på tvers, men nå ordnet det seg selv da Anonymous poster hash: efb18...8ed
Blondzilla Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Uff, jeg skal på ul å sjekke leie i morgen. De sa de komme til å tilby et vendingsforsøk om hun ikke har snudd seg. Jeg syns legene er veldig arrogante og pågående, min stemme drukner fullstendig i møte med dem. Jeg gruer meg. Anonymous poster hash: 3e887...d23 Hvilket sykehus er dette? På Ullevål, som vel er Norges største fødeavdeling, var det aldri snakk om det en gang. Hverken da jeg hadde barn i seteleie eller tverrleie. Merkelig at det skal være så forskjell. Men stå på ditt og krev snitt! De kan ikke tvinge deg til et risikabelt vendingsforsøk, ikke til setefødsel heller.
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Ikke la leger overkjørt deg, vending er noe som er farlig for mor og barn, min jente satt helt til vannet gikk da snudde hun seg.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 På sykehuset her har de sluttet med vending pga risikoene ved det, så her hadde det blitt satt dato for keisersnitt. Jeg hadde aldri gått med på vending, morkaka kan løsne, navlestrengen kan komme i klem, det kan oppstå blødninger, barnet blir stresset og kan bæsje i fostervannet osv, aldri verden om de hadde fått utsette meg for det. Anonymous poster hash: 34d7b...0d5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Uff, jeg skal på ul å sjekke leie i morgen. De sa de komme til å tilby et vendingsforsøk om hun ikke har snudd seg. Jeg syns legene er veldig arrogante og pågående, min stemme drukner fullstendig i møte med dem. Jeg gruer meg. Anonymous poster hash: 3e887...d23 Høres ikke greit ut, du må stå på ditt, de kan ikke tvinge deg. HI Anonymous poster hash: 3f4f5...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå