Gå til innhold

Send mongoen på spesialskole! Sjokkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en sak i bt.No om et foreldrepar som får hatbrev fra foreldre til to barn på samme skole.

De mener bla at barnet med Downs bør sendes på spesialskole. Ordet mongo går igjen i hele brevet.

Helt sjokkerende hvilke holdninger folk (og særlig folk som selv har barn) kan inneha.

Herregud!

Har dere lest det?

Anonymous poster hash: 9c51e...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest det og må si at det er ikke mye som sjokkerer meg lenger men dette var horribelt.

Skrevet

Ja, er fra Valdres selv og kjenner jeg blir flau over at slike holdninger fortsatt eksisterer!

Håper de kan bruke litt tid på å finne ut hvem det er, og så ta en prat med dem.

Motbydelig!

Anonymous poster hash: 3a82a...cdd

Skrevet

Ja, jeg bor i samme kommune. Har ikke barn på den skolen ennå, men er store sjanser for at jeg vet hvem de er, de som har sendt brevene.

Tragiske holdninger..

Anonymous poster hash: 8e78f...0b1

Skrevet

Det bør jo være mulig å finne ut nå vel?

De har to barn på samme skole, som begge har fått vannkopper. Og skriften kan vel analyseres?

Skrevet

Helt forferdelig!!!:o

Vi kan trøste oss med at alle skjønner hvem som er "mongo" i dette tilfelle, men de andre foreldrene som skrev dette er vel for gamle til å gå på spesialskole? :P

Anonymous poster hash: dfef7...362

Skrevet

Jepp, avsender av brevet trenger hjelp!! Fy flate så ondskapsfullt! Det var vel brev nr to på kort tid også.

Skrevet

Håper avisene kommer med fullt navn når de finner ut av hvem de er

Anonymous poster hash: d58cb...415

Skrevet

Jeg kjenner at det er mer enn én ting som bekymrer meg ved det brevet. Det ene er at folk mener sånne ting, det er i og for seg lov å mene hva man vil, men det er veldig lenge side de fleste i landet lot slike holdninger ligge i en støvete krok - rett og slett fordi de fleste av oss nå vet bedre. Ille at noen fortsatt mener det, synes det er greit å kalle et barn for "mongo", og i tillegg flagge de dårlige holdningene slik. Det andre er at brevskriveren mangler noen viktige sperrer når det gjelder å pushe sine meninger på noen som helt sikkert ikke vil vite om dem. At hun, for jeg antar at det er en hun, i tillegg legger skyld på familien hun skriver til for vannkopper, kommuneøkonomien og manglende avlastning, viser bare at dama ikke kan være riktig skrudd sammen. Jeg synes det er flott at brevet er offentliggjort, for sånt bør vises fram, og forhåpentligvis sitter noen og skjemmes mens hun passer vannkoppebarna sine, men jeg har mine tvil...

Skrevet

Der lyser lite ressurssterke foreldre av det brevet...generell lav iq, og total mangel på sosial intelligens. Horribelt brev.

Skrevet

Må jo være tidenes letteste oppgave å spore opp synderen med DE skrivefeilene og såpass stakkarslig ordbruk.

Anonymous poster hash: e6ff7...1dc

Skrevet

Det der var rett og slett sykt. Håper hun eller han får den hjelpen som trengs. De bør heller ikke ha lov til å ha barn.

Anonymous poster hash: 91d29...0a2

Skrevet

Lite som sjokkerer meg etter hvert, men dette brevet er bare trist. Brevet er sikkert skrevet i frustrasjon over en ferietur som måtte kanselleres, og postet før brevskriveren hadde fått tenkt seg om. Overhodet ingen unnskyldning, men en mulig forklaring. Men selv om man blir frustrert, så er det faktisk lov å bruke hodet. Håper vedkommende blir avslørt.

Anonymous poster hash: 21fd9...ebf

Skrevet

ALT ved dette brevet er feil. Dette er kvalmende, nedsettende og helt uakseptabelt.

Anonymous poster hash: 16637...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...